Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 20:19   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

Eg irriterer meg over at eg ikkje finn meir info om innmaten i Kvik sine høgskap. Vi vurderer å kjøpe fire høgskap her til planlagt kjøkken i nytt hus. Resten av innreiinga blir frå IKEA. Ønsker Kvik på høgskapa som står på ein eigen vegg, fordi eg ønsker andre frontar på nettopp desse skapa (bryte litt mot alt det kvite elles).

Men altså, eg har vore hos Kvik. Høgskapa der hadde faste hyller, som ikkje er aktuelt. Unntaket var eit skap der hyllene fulgte med skapet når ein opna det (ikkje sånn uttrekkskap frå IKEA altså), men vi likte i grunn ikkje dette. Derimot likar vi veldig godt IKEA sine uttrekkbare hyller. Ikkje pene, men veldig praktiske. Dersom Kvik ikkje har noko liknande blir det IKEA over det heile trur eg...

Kan jo sjekke hos Designa også som er i nærheten, men veit ikkje om eg orkar å ta runden til alle kjøkkenforhandlarar på grunn av dette.. nokon som har innredning i høgskap som dei er veldig fornøgd med?

Og er det nokon som veit om det er "godt nok" å få lakkert vanlige kvite skapdører frå IKEA hos ein billakkerer? Har høyrt at det går an, men litt skeptisk til holdbarheten. Ønsker meg kontrastfarge (eller treverk), mot kvit høgglans som er på resten av kjøkkenet.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:57   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

KVIK er fleksibelt hvis du setter deg ned med en selger som kan litt. Jeg har et høyskap med dør nede og oppe, og med et åpent mellomrom til en frittstående mikrobølgeovn mellom dem. I den øverste delen er det uttrekkbare trådhyller, og det fungerer nesten like bra som et kolonialskap. Ikke minst ser man hva som er i dem fra undersiden, det gjør man ikke med lukkede skuffer.

Billakk er mulig, og det holder. Sett et IKEA-skap ute sammen med bilen din, og se hvilken som holder fargen lengst.

For resten av innredningen: Har du vurdert KVIK XXL? 70 cm benkeplatedybde gir mye mer arbeidsplass, og kolonialskapene har 40 % mer plass enn tilsvarende bredde fra IKEA, til samme pris.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:01   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

Nå er det vel fire år siden vi kjøpte kjøkken hos Kvik, men da hadde de i alle fall høyskap der man kunne trekke ut hele innmaten, sånn at man fikk tilgang til hyllene fra begge sider. Veldig praktisk.

Mulig ikke alle alternativene deres ligger tilgjengelig på nett da, noe som jo er litt rart.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:25   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

Eg syns ikke kvik sine nettsider er så oversiktlige egentlig. I haugen av brosjyrar over alt frå pipehattar, takrenner, stikkontakar, kjøkkenvaskar og jotunmaling, greide eg å finne Kvik sin priskatalog, og der var det ganske ok oversikt over høgskapa, sjølv om uttrekk ikkje kom så veldig godt fram.

Mjau: vi har ikkje så lyst på slikt skap der du trekk heile døra fram og det følger med nokre hyller. Veit ikkje kva det er med dei, men eg blir liksom aldri heilt fortrolig....

Mauser: jo, har sett xxl, men dersom vi velger 70 bryt det med heile kjøkkenet. Det er tegna for 60-skap, og 70 vil rett og slett bryte linjene (stikke ut av nisjen som er laga langs veggen f.eks). Her er forresten teikninga Vi får 18 benkeskap med skuffer... trur det skal vere nok plass ja. Halvøya er dobbel rekke skap som står rygg mot rygg.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:50   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

De har vel også de som man ikke trekker ut hele døra på, men der man trekker ut selve innmaten. I alle fall skulle vi egentlig bestille det til det ene skapet vårt. Men vi kom aldri så langt.
Men det blir jo å trekke ut hele greia uansett, bortsett fra døra, så kanskje det heller ikke er akkurat det du er ute etter.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:58   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

De har med uttrekkbare trådkurver. Vi har Kvik Kjøkken og høyskap med det. Jeg mener de også har sånne du linket til fra IKEA. Ring en av butikkene og spør.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:28   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

Eg er i kontakt med ei grei dame hos Kvik altså, så får nok hjelp der Tenkte berre å komme henne i forkjøpet med å seie nøyaktig kva produkt eg var interessert i. Har fått pris på heile kjøkkenet frå Kvik tidlegare, men vurderer nå å bruke dei til kvitevarer, benkeplater og høgskap. Veldig hyggelig den kontakten eg har hatt med dei.

Hentar også pris hos Designa, og får kanskje vurdere ein del andre også.

Men altså, billakkering verkar ikkje dumt! Ønsker meg helst mørke grøne høgskap eg da.. IKEA hadde det ein gong for lenge sidan, men den tid er forbi. Det grøne dei har nå er løvgrønt og heilt feil.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:28   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innredning i Kvik sine høgskap (kjøkken)

KVIK er dyre på benkeplater, og ikke spesielt billig på hvitevarer heller. Har du vurdert stein? Ikke så dyrt som man skulle tro: www.diapol.no

Hvitevarer får du antakelig billigst på Elkjøp, det er fullt mulig å presse priser der når du skal ha full pakke.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no