Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkrem til voksne?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-07, 20:29   #41
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg bruker opp de gamle fra i fjor.
Det er Nivea.

Husk at faktoren på solkrem svekkes når den har ligget en stund. Kremer er tilnærmet ferskvare på det området.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 20:43   #42
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Husk at faktoren på solkrem svekkes når den har ligget en stund. Kremer er tilnærmet ferskvare på det området.

Jeg vet det, derfor bruker jeg de ikke på ungene.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:23   #43
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken krem?

Vi har hatt både Dr. Hausckas og Camette fra helsekost. Camette fikk stryk i test fordi den ikke holdt den solfaktoren den lover og DrH fikk vi allergiske reaksjoner fra. Naturlige virkestoffer kan være bra, men det er viktig at kremene holder mål i forhold til solbeskyttelse. Noe som irriterer meg grenseløst over helsekostkremer er at de ofte er tilsatt mer eteriske oljer enn nødvendig og det trigger allergi hos mange.

Det hadde vært flott å høre om solkremer med bare naturlige virkestoffer som holder mål og ikke er allergitriggende.

Jeg bruker stort sett samme solkrem som ungene. Akkurat nå er det vel Cosmica og Vichy vi har på hus. Begge disse tåler vi.

Det er Dr. Hausckas jeg har ja.... Vi er ikke allergiske her i huset så for oss har den fungert. Den lukter litt ja, men det er verst akkurat når man smører på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:29   #44
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken krem?

Vi har hatt både Dr. Hausckas og Camette fra helsekost. Camette fikk stryk i test fordi den ikke holdt den solfaktoren den lover og DrH fikk vi allergiske reaksjoner fra. Naturlige virkestoffer kan være bra, men det er viktig at kremene holder mål i forhold til solbeskyttelse. Noe som irriterer meg grenseløst over helsekostkremer er at de ofte er tilsatt mer eteriske oljer enn nødvendig og det trigger allergi hos mange.

Det hadde vært flott å høre om solkremer med bare naturlige virkestoffer som holder mål og ikke er allergitriggende.

Jeg bruker stort sett samme solkrem som ungene. Akkurat nå er det vel Cosmica og Vichy vi har på hus. Begge disse tåler vi.

Ang. allergiske reaksjoner på solkrem: Vi har slitt veldig med å finne en krem som eldste har tålt.
Sendte en mail til NAAF for 2-3 år siden og hørte om de kunne anbefale noen merker. Det kunne de imidlertid ikke, men de sa det at jo høyere faktor jo mer "dritt" er det i kremen.
Vi bruker derfor ikke høyere enn faktor 12 og smører heller oftere.
Det merklige er det at den solkremen eldste har tålt godt er den til Natusan eller er det Nivea, på spray og som man blir grønn av.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:32   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Jeg tror det er Nivea man blir grønn av. Vi har ikke prøvd den på minstemann, men som sagt så funker Cosmica og Vichy godt på ham foreløpig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 23:13   #46
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Begge de er jo tilsatt parfyme. Den hvite for babyer og sensitiv hud er ikke det.

Jeg syns også at resten av Laveraproduktene lukter mye.

Men den ene jeg har er for "kids", har den ikke for hånden nå, så jeg får ikke sjekket. Skal ikke være noe i den :S

De sa i butikken at det ikke var noe skadelige stoffer i den, så jeg gikk ut i fra at det var riktig krem, skal sjekke med engang mannen kommer hjem. Jeg har glemt den i bilen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 00:07   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Men den ene jeg har er for "kids", har den ikke for hånden nå, så jeg får ikke sjekket. Skal ikke være noe i den

Jo, den som er for Kids er det både grønt (blått?) fargestoff i og parfyme.
Denne:



Jeg ble superirritert når jeg så det, skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lage noe uten masse unødvendige greier oppi. Men den her:

Er det ikke fargestoffer eller parfyme/eteriske oljer oppi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 07:25   #48
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Jeg har så klart den første du viste

Takk skal du ha Da skal jeg prøve å få tak i den riktige utgaven.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 12:18   #49
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem til voksne?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi bruker Dr. Wollans med fysisk filter. Faktor 10 og 25. Veldig fornøyd.

Dr. Wollan har jobbet som hudlege i over 30 år og har selv utviklet denne solkremen. Den har som sagt kun fysiske filter og er ikke parfymert.
Fås kjøpt på apoteket. Anbefales!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no