Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 19:35   #41
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Godt poeng, men jeg synes de som selger kunne legge på seg litt, slik at flere plagg i str 42-44 kom for salg!

Venter på det jeg også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:38   #42
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg kjøper egentlig de klærne jeg liker. Jeg har grenser som jeg ikke overskrider, f.eks. rundt 1000 kroner for bukser, 1500 for sko osv. Men det har jo med min finansielle situasjon å gjøre.

Men jeg er like glad i å handle på salg. Og jeg handler aldri klær jeg ikke bruker, heller ikke på salg. Kjøper jeg klær på salg er det klær jeg også ville kjøpt om de kostet tre ganger så mye, for å si det sånn.

Har opplevd at dyre bukser ryker etter to gangers bruk og har mange plagg fra H&M som fortsatt er i bruk etter ti år.

Det eneste jeg ikke sparer på er sneakers, det er jeg nøye på. Kan godt finne på å kjøpe et par joggesko til over 2000 kroner, men de holder seg jo egentlig i mange år.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:38   #43
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg kjøper aldri dyre klær med mindre de er på salg, og dermed ikke fullt så dyre. Jeg er ikke typen som har en basisgarderobe med kvalitetsklær som skal holde i årevis, og derfor kjøper jeg klær på H&M, BYoung, Vero Moda, Popin o.l.

Vi har verken veldig dårlig eller veldig god økonomi, men vi liker å ha bra med penger i hverdagen, og dyre designerklær ville utelukket andre ting jeg setter pris på, som middager ute, utekvelder, konserter, utelunsjer, kvalitetsmat etc.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:42   #44
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg skulle forresten ønske at jeg var litt flinkere til å tenke litt bedre gjennom hva jeg kjøpte, heller litt færre og dyrere klær enn en masse billig dritt som jeg blir lei av etter to uker. Har blitt litt flinkere, men jeg har fortsatt forbedringspotensiale. Gammel dame er vond å vende.

Også har jeg enda ikke svart på hovedinnlegget, ser jeg. Det kommer vel av to ting, tror jeg: noen tjener mye penger, har arvet eller er gift/samboer med noen som tjener mye penger, og noen prioriterer klesinnkjøp i større grad enn andre. Akkurat som andre bruker alle pengene sine på reise, DVD-filmer eller bootlegs fra 70-tallet.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:43   #45
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg skulle forresten ønske at jeg var litt flinkere til å tenke litt bedre gjennom hva jeg kjøpte, heller litt færre og dyrere klær enn en masse billig dritt som jeg blir lei av etter to uker. Har blitt litt flinkere, men jeg har fortsatt forbedringspotensiale. Gammel dame er vond å vende.


Samme her. Himmel hvor mange feilkjøp jeg har i skapet.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:43   #46
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Dyre designklær er ikke min greie. Kanskje er jeg gjerrig, men å kjøpe en genser til 1500-2000 kroner, nei, det får jeg bare ikke til.

Hva andre bruker pengene sine på, bryr jeg meg ikke så veldig mye om.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:47   #47
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg har vært på attføring i snart 6 år. Og siste året har mannen min også havnet på det, dessverre. Da er valget enkelt når det gjelder kjøp av klær. Jeg har Lindexkonto. Noe jeg har hatt i mange, mange år. Den har reddet meg mang en gang. Det er ikke yndlingsbutikken min, men grei nok. Gleder meg til å tjene mere penger og å kunne kjøpe litt mer ordentlige klær, men aldri i verden gensere for tusenlappen.... da håper jeg noen slår meg i hodet

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:52   #48
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg skulle forresten ønske at jeg var litt flinkere til å tenke litt bedre gjennom hva jeg kjøpte, heller litt færre og dyrere klær enn en masse billig dritt som jeg blir lei av etter to uker. Har blitt litt flinkere, men jeg har fortsatt forbedringspotensiale. Gammel dame er vond å vende.
.

Uff jeg tørr nesten ikke tenke på hvor mange feilkjøp jeg har hatt, og hadde jeg vært fornuftig ja så hadde jeg lagt de ut for salg

Vi har en fretex innsamlingsboks på andre siden av gaten, og jeg tror definitvt jeg er med på støtte frelsesarmenen .

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:54   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg kombinerer dyrt, billig og bruker gjerne H%M sammen med merkeklær.

Sånn er det her også.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Forøvrig kjøpte jeg en Filippa K t-skjorte da jeg var i Norge nå for en måned siden... (vanlig hvit) den er av elendig kvalitet og er allerede så stygg at den brukes kun til trening og strand. Den er ikke av det dyreste merket man kan kjøpe, men kvaliteten står absolutt ikke i samsvar med prisen, og det er ikke første gangen jeg har kjøpt elendig kvalitet fra Filippa K. Så henne er jeg ferdig med....

Jeg har samme erfaring! Etter et par kjøp som virkelig ikke var verdt pengene på slutten av nittitallet har jeg aldri satt mine ben i de butikkene igjen.

Ang. råd tror jeg det er snakk om prioriteringer. Når jeg jobbet hadde vi en temmelig høy samlet inntekt og jeg ble ofte forundret over hva folk med mindre inntekt enn oss hadde råd til. Men det var jo egentlig bare utslag av forskjellige prioriteringer. Sambo og jeg har alltid likt å reise, vi har kjøpt endel vintage møbler (både billig og dyrt), mye bøker, film og musikk. Vi har aldri prioritert f. eks. bil, hus og merkeklær slik som endel andre.
Noen syns våre prioriteringer er høl i hue, akkurat som vi igjen ikke alltid forstår andres.

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

...eller bootlegs fra 70-tallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:58   #50
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Kjøper ikke så mye merkeklær. Men det jeg har begynt å kjøpe dyre ting av er sko for det er utrolig viktig å ha gode sko på føttene har jeg merket i mine "eldre" dager. Før kjøpte jeg mye sko på økonomi sko men det har jeg sluttet med, de er rett og slett ikke gode å ha på beina.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:59   #51
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ang. råd tror jeg det er snakk om prioriteringer.

Den der er jeg drittlei av å høre. Det er ikke alltid sånn. For en del mennesker så er det ikke snakk om prioriteringer.

Særlig hører jeg den når det er snakk om ting som foreldre til elever skal sponse i skolen. Det finns faktisk mennesker som ikke kan prioritere selvfølgeligheter som det er for noen. For noen mennesker er det luksus..... men det er egentlig en annen diskusjon


Sist redigert av Jessica : 22-10-06 kl 20:08.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:00   #52
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Det blir lite designerklær her også. Har ikke økonomi til det. Finner masse fint som ikke er så dyrt jeg, og da har jeg ikke så dårlig samvittighet når jeg "skifter" det ut heller.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:01   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vesker, solbriller og klokker kjøper jeg alltid dyre merker. Det har vel med at jeg liker skinn og ikke plastikk og at jeg synes merkekopier er noe av det mest harry som finnes.

Hehe, du mener vel ikke f.eks en slik limegrønn fake D&G veske med initialene over hele veska…som jeg fikk i bursdagsgave av noen i familien på Hellastur i fjor…

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:04   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hehe, du mener vel ikke f.eks en slik limegrønn fake D&G veske med initialene over hele veska…som jeg fikk i bursdagsgave av noen i familien på Hellastur i fjor…

Eh...ja, for eksempel sånne ja...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:07   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Eh...ja, for eksempel sånne ja...

du kan si den ble litt skapfyll. Men sånn i prinsippet matchet det antrekk jeg hadde

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:08   #56
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg kjøper aldri dyre klær med mindre de er på salg, og dermed ikke fullt så dyre. Jeg er ikke typen som har en basisgarderobe med kvalitetsklær som skal holde i årevis, og derfor kjøper jeg klær på H&M, BYoung, Vero Moda, Popin o.l.

Det er min holdning også, med noen få hederlige unntak fra regelen, som f.eks. solbrillene mine, som ble impulskjøpt en gang jeg hadde for god tid på en flyplass.

Jeg har dessuten gått litt opp og ned i vekt de siste årene, på grunn av to graviditeter, så jeg har klær i litt forskjellige størrelser i skapet. Og da er det greit at det ikke er skikkelig dyre klær som er for store eller for små som er der, for det ville vært litt surt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:16   #57
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg er forøvrig helt på linje med Miss Norway og Glitterchick, om at det handler om prioriteringer. Selv om jeg ser at Jessica er uenig her (kan jo kanskje være enig i at det ikke er så lett å prioritere når man har fryktelig dårlig råd, og må ta hensyn til barn)

Noen prioriterer hus, andre bil, noen reiser, noen opplevelser, og noen klær osv. Disse prioriteringen blir jo veldig individuelt for hver person/familie. Gudsjelov - tenk så kjedlig om alle hadde prioritert likt?

Selv har jeg priortert oppussing de siste årene, og brukte feks over 7500 av sparepengene mine på en lampe (bare måtte ha den ) for noen uker siden... og det er jo minst 3 ganger mer enn jeg noen gang har betalt for ett plag eller stæsj (vesker og slikt). Mange syns vel jeg er gal som prioriterer å bruke så mye penger på en lampe

__________________
Mica

Sist redigert av Mica : 22-10-06 kl 20:23.
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:21   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Kom til å tenke på en ting nettopp. Det lønner seg ofte å ha litt år på baken når man står i dyre klesbutikker - jeg er jo blant de eldre/eldste? her inne, og hadde IKKE hatt råd (eller tatt meg råd) til dagens linje for feks 15 år siden. Økonomien blir jo ofte tryggere med årene. For mange, ikke alle, men mange. Studielånene våre er nedbetalt for lengst, og vi har nesten ikke lån igjen ellers heller. Det er klart at det hjelper.

Ellers får jeg en overveldende trang til å slenge ut noe sinnsykt hver gang jeg leser overskriften på denne tråden - som "Jeg stjeler innholdet i innsamlingsbøssene" eller "Hacker minibanker jevnlig" eller "selger kroppen min på internettauksjoner". Den innbyr liksom til noe sånt

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:23   #59
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kom til å tenke på en ting nettopp. Det lønner seg ofte å ha litt år på baken når man står i dyre klesbutikker - jeg er jo blant de eldre/eldste? her inne, og hadde IKKE hatt råd (eller tatt meg råd) til dagens linje for feks 15 år siden. Økonomien blir jo ofte tryggere med årene. For mange, ikke alle, men mange.

Så hvis jeg som er yngre enn deg har mange penger en dag, så burde jeg skygge unna de dyre butikkene fordi ikke er erfaren nok?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 22-10-06 kl 20:24. Årsak: rettet litt
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:33   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg har i praksis ikke så mye valg: mine klær er forholdsvis dyre.

Siden jeg bruker str. 46, finner jeg ikke klær som passer i vanlige motebutikker og er henvist til å kjøpe klær enten i "stor mote"-avdelingene på H&M eller tilsvarende, eller jeg kan handle kvalitetsklær i "damebutikker". Jeg synes snittet og designet på "stor mote"-klærne til H&M og tilsvarende passer meg veldig dårlig, så i min verden koster en bukse aldri mindre enn 8-900 kroner, med mindre den er på salg.

Til gjengjeld kjøper jeg veldig få plagg, og jeg er bevisst på hva jeg kjøper. De fleste klesplaggene mine kan brukes om hverandre, og mange av klærne mine har jeg hatt i årevis. Det er sjelden jeg kommer hjem med et klesplagg som blir liggnde i skapet.

Totalt sett tror jeg ikke jeg bruker mer enn det som er normalt på klær, selv om hvert enkelt plagg koster mer enn hva de billigste klrne på markedet koster. Jeg synes for eksempel ikke det er galskap å legge 3000 kroner i en drakt, når jeg har brukt den så godt som hver uke i fire år og den fortsatt ser ny ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no