Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 23:26   #101
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Jeg kjøper faktisk veldig lite tøy til meg selv. Tre plagg fra Odd Molly utgjør vel nesten hele dette året, bortsett fra litt undertøy, en levisbukse og et par støvletter. Vi tjener greit, og handler endel dyrt til jentene (ytterdresser o.l), men også de får det meste av hverdagstøy fra H&M. Helt greit.
Mannen min kjøper også veldig lite, men det han kjøper er dyrt.

Jeg tenker vel som deg, at er det dyrt skal det være varig klær.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 00:32   #102
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Og sko!!

Ja, selvfølgelig, sko hadde jeg glemt!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:16   #103
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Litt? Jeg hadde banket og ranet henne.

Vi har seriøst hatt 4 lottovinnere her i bygda vår, med 500 innbyggere, de siste 3 åra.. Og 2 av de vant over 4 mill...

Jeg og vil!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 21:51   #104
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Feks støvler av Ilse Jakobsen.. de synes jeg er råkule
Men jeg har ikke samvittighet til å bruke 1000 kr på støvler jeg kanskje nesten aldri bruker ..

Jeg kjøpte sånne støvler i fjor, og har brukt de daglig i perioder med mye regn. Helt nødvendig!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 23:04   #105
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg kjøpte sånne støvler i fjor, og har brukt de daglig i perioder med mye regn. Helt nødvendig!

Det er jeg enig i . Det er faktisk de skoene jeg har brukt mest hittil i vinter. (Vinter du liksom, regn, regn, regn )

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 00:06   #106
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Her kjøpes det ikke mye merkeklær nei. I allefall ikke til de to minste for de bryr seg heller ikke. Hu på 11 år begynner sånn smått nå og kreve litt dyrere klær, men det går greit for hun sparer litt også legger vi i litt. Pluss at hun kjøper litt for jule og bursdagspenger, også har hun jo en annen pappa enn de andre to så han er med å legger i litt til klær også. Men nå har det jo vært så masse tester om dresser og klær til barn og det viser seg gang på gang at det dyreste ikke alltid er det beste. Jeg tror det heller har mer med hva vi som voksne henger oss opp i. Vi setter jo en trend for hva som er bra og ikke bra utifra erfaringer også. Jeg kjøpte dress til lillegutt på Bogerud til 250,-, det var fjorårets modell og derfor satt ned fra 500,-. Kjempe fornøyd med den dressen.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 09:05   #107
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Bruker endel penger på klær til ungene, og handler stort sett på salg.

Jeg, handler stort sett bare klær tre ganger i året, men da handler jeg mye, prøver da å kjøpe når det er salg.
Blir litt innimellom også, om de mangler noe.

Til meg selv blir det stort sett bare ett par ganger i året, da jeg handler endel klær fra greenhouse, er på party to ganger i året.
Har en vennine som handler masse klær, og når hun rydder skapet en gang i året, kommer det hun er lei til meg, så jeg er heldig sånn.
Siden jeg får så mye klær av henne, min sønn arver av hennes sønn, pleier jeg å kjøpe god vin og endel ost og kjeks som hun får i en kurv som takk og til sønnen hennes handler jeg en genser, bukse og sokker.

Hadde jeg hatt bedre økonomi hadde jeg nok kjøpt mer til meg selv.
Nå jobber jeg ekstra i barnekles butikk, og rabattene jeg får der er greie å ta med seg.

Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:23   #108
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Her i gården finnes det ikke merkeklær. Hadde to Levis bukser til Trym da han var 3år, men de fikk vi fra USA.
Som fattig student begrenser det seg sterkt...

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 13:37   #109
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Og det er ikke fordi jeg har lav inntekt eller dårlig råd, men jeg føler at fornuften seirer når jeg handler moteplagg på "billige" steder, a la HM osv.


Signerer denne.
Hadde jeg ikke brukt så mye penger på hobbyen min, så hadde jeg hatt råd, men jeg vil rett og slett ikke.

Jeg får mange flotte klær for 1000, og har dermed ikke samvittighet til å kjøpe et plagg til samme prisen.
Har aldri hatt problemer med passform og kvalitet.
Kjøper aldri klær jeg ikke liker, eller ikke vil gå med mye.

Jeg er slik som kjøper klær når jeg trenger det.
Og matcher med det jeg har, og det blir variert og fint.
Jeg bruker og mye smykker som tilbehør.

I år har jeg bare kjøpt 1 bukse, støvletter og 2 topper.
Og de er godt brukt.
Neste shopping blir nå til julebordet.
Eier ikke en eneste kjole i skapet og kommer bare til å bruke den 3-4 ganger i løpet av det neste år, så det blir nok en kjole til under 500 kroner.
Har et flott skjørt i skapet som jeg kunne brukt, men har nå brukt det i 4 år med ulike topper og blazer, så det er på tide å bytte nå føler jeg.

Selv om man kjøper billig, så er det ikke dermed sagt at det er dårlig passform, kvalitet og at man kjøper mer enn man trenger å bruker..

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:16   #110
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Bennetton og JPF er merkeklær, men det er vel ikke disse typer merkeklær denne diskusjonen dreier seg om!?? De har ganske "normal" pris i forhold til designer merkeklær.


Det var bare et eksempel da

Jeg går ikke i Armani heller, bare fordi det står det på plagget

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:22   #111
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg får mange flotte klær for 1000, og har dermed ikke samvittighet til å kjøpe et plagg til samme prisen.
Har aldri hatt problemer med passform og kvalitet.
.

Men det er kanskje fordi du aldri har prøvd å kjøpe dyrere klær, og dermed merket forskjellen?
Jeg handler også mest billig, fordi det er det jeg har råd til. Jeg har dog ingen problemer med å merke forskjell i kvalitet på en H&M dressbukse til 199,- (har en på meg) og en "dyr" lik bukse til kr 7-800,-. H&M buksen blir veldig fort slappe i stoffet, man får knær og de må vaskes etter en dags bruk for å stramme de opp igjen, ikke fordi de er skitne.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:51   #112
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Det var bare et eksempel da

Jeg går ikke i Armani heller, bare fordi det står det på plagget

Disse designklærne vi har snakket om, som Armani ,Marc Jacobs o.a. har overhodet ikke noe synlig merke noen steder
Kun innvendig
Det er ikke derfor man kjøper disse klærne, men som Myrsnipa sier, har man først prøvd og brukt disse klærne skal jeg garantere at man merker vesentlig forskjell

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:53   #113
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.


Jeg får mange flotte klær for 1000, og har dermed ikke samvittighet til å kjøpe et plagg til samme prisen.
Har aldri hatt problemer med passform og kvalitet.

Da er du HELDIG!

Ikke at jeg bruker store summer på klær, jeg kjøper billig når økonomien tilsier det, og tar meg råd til dyrere plagg når jeg kan det.
MEN, for meg er det mye vanskeligere å finne billige klær som sitter bra enn dyrere.

Og når det gjelder kvalitet så må jeg si at jeg med få unntak har erfart og kan skrive under på at billig er dyrt!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 13:57   #114
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men det er kanskje fordi du aldri har prøvd å kjøpe dyrere klær, og dermed merket forskjellen?
Jeg handler også mest billig, fordi det er det jeg har råd til. Jeg har dog ingen problemer med å merke forskjell i kvalitet på en H&M dressbukse til 199,- (har en på meg) og en "dyr" lik bukse til kr 7-800,-. H&M buksen blir veldig fort slappe i stoffet, man får knær og de må vaskes etter en dags bruk for å stramme de opp igjen, ikke fordi de er skitne.


Jeg får knær i alle buksene mine jeg, uansett hva merke. Kanskje jeg bare har litt vel spisse knær

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:03   #115
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Jeg får knær i alle buksene mine jeg, uansett hva merke. Kanskje jeg bare har litt vel spisse knær

Spørsmålet er om du får dem etter 5 minutter eller to kontordager.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no