Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Å jobbe i stall

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-17, 12:53   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å jobbe i stall

Datteren min er 9 år. Hun har jobbet i stall hver sommer fra hun var 7. Nå jobber hun et sted hun ikke har vært før. Hun jobber 4-5 timer lørdag og søndag, møkker, børster, slipper ut hester, fyller opp vann og høy, osv. Jeg tipper det er 5. helgen nå. Hun har enda ikke blitt tilbudt ridetime for jobbingen slik hun har blitt alle andre steder. Jeg har aldri selv drevet med hester, så denne verden er fremmed for meg. Er det vanlig å jobbe uten belønning ifa riding??

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 12:59   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Er det avtalt at hun skal gjøre det, da? Noe hun har ansvar for å gjøre, hvis ikke blir det ikke gjort? Og hun er ni år, lissom?

I de stallene jeg har vært har det vært mengder av unger som har børstet og møkket og foret og slik fordi det er gøy, ikke som en faktisk jobb. Noen ganger har det vanket ridetimer eller en skrittetur eller noe lignende, men har ikke vært borti at det har vært avtalt opplegg noen gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 13:36   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Nå er det en stund siden jeg hadde hester og unger som red. Den gangen ble det sett på som et privilegium å få stelle andres hester. Inkludert møkking. Det var aldri mangel på ivrige unger som køet for dette. Ni år er fryktelig ungt for denne jobben, og om man lar henne få lov til å stelle hesten, så er det en helt annen sak å tillate å ri den.

Mulig ting har endret seg, men siden hestene ikke er blitt billigere så vil jeg tro eierne fremdeles er ganske restriktive med hvem som får ri dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 13:43   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Jeg hadde en hest på halvfor hvor jeg hadde en hale av unger etter meg hver dag i stallen fordi det så ut som en prinsessehest rett ut fra en Disneyfilm, og de fikk lov til å være med å børste og hente gulerøtter og sånt, men ikke pokker'n at jeg noengang hadde turt å sette noen oppå den spinnville stressa skvetne gærne svære hesten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 14:24   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Om lønn ikke er avtalt, så får hun vel ikke det?

Jeg hang på EKT-rideskole store deler av oppveksten. Eneste måte å tjene ridetimer var å gå i runderidningen. Ellers så var det for moro. Men vi pusset seletøy, hester og koste oss med å få lov å delta.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 14:58   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Det kommer vel an på hva som er avtalt? Jeg var hesteeier i 10 år, og hadde stort sett alltid noen arbeidsvillige jenter hengende rundt hestene. De mest pålitelige av dem gjorde jeg avtaler med, og de fikk ri. Noen av dem mye. Men de fleste av dem bare hang rundt og var med, slik jeg selv gjorde før jeg fikk hest.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 15:01   #7
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Her må dere være tydelige på om dere ønsker en JOBB med motytelser eller om det GØY. Min datter har også vært i stall de siste 10 årene, og det er en stor forskjell på hva hun synes var gøy i starten, og hva hun anser for jobb nå. En 9-åring er typisk stallhjelp, uten ansvar, og det er sikkert ikke bare enkelt å avklare hva disse hestejentene synes er moro og hva som er mer jobbpreget. Min 9-åring hjalp til fordi hest var (er...) livet, uten å få noe igjen fra stalleier. Kun lykken over på leie, fore, børste, vaske og kose.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 15:45   #8
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Vi har ikke avtalt noen motytelser. Men hun har vært tre ulike steder før, og alltid fått ri der etter at jobben var gjort. Jeg er som sagt overhodet ikke kjent med disse kretser, det er derfor jeg spør. Jeg forstår jo at man ikke kan forvente å få ri. Men når hun jobber hardt i 4-5 timer fast hver helg, synes jeg det er rart å ikke gi noe tilbake. Selv om hun selvfølgelig gjør det med glede. Det er 3 andre jenter som jobber der, og de er rundt 20 år. Hun er det eneste barnet. Man kan selvfølgelig se på det som et privilegium og en stor ære å få jobbe der. Og det er jo det jeg sier til henne, og det er nopk det hun føler selv også. Jeg bare stusset over at hun ikke får prøve seg på en liten runde engang, iom at hun har fått det alle de andre stedene. Nå må hun istedet betale 500 kroner for en ridetime. Og det blir dyrt i lengden. Vi har betalt 2000 kroner i ridetimer der allerede denne sommeren.

Det jeg lurer litt på er om eieren av stedet ikke vet at hun jobber der, og det er eieren man betaler for ridetimene til. Jeg lurer litt på om det er frekt av meg å spørre om avslag på en time nå som hun har jobbet så mye. Dette er en stor stall med masse timer, kurs og leire. Og eieren er ikke selv i stallen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 15:54   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Helt på alvor: mange steder ville det ikke fungert om man skulle gitt gratis ridetime til alle jentene som jobet i stallen. Og om dere ønsker at hun skal lønnes i ridetimer, så må dere nok si det. Men det har aldri vært fast ordning i de stallene jeg kjenner til. Ei heller er det bare å sette en ukjent niåring på hest, uten å ha avtalt noe på forhånd. Jeg hadde ikke gjort det uten avtale med foreldre, hvertfall.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 16:03   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Det er ikke helt utenkelig at selv om dere oppfatter det som at hun jobber, blir det av de voksne oppfattet som at hun koser seg med å henge rundt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 16:10   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Som en ikke heste-eier eller person, så synes ikke jeg det er rart du gjør deg de tankene. Uten at det hjelper deg

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:25   #12
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Ved stallen/rideskolen min datter går på, jobber jenter fra 9 år og oppover som leie-/stellejentee og hjelper da til på ridetimene på lørdagene. For hver lørdag får de en gratis ridetime på lørdag ettermiddag eller søndag. Så 4-5 timers jobb utgjør en ridetime. Jeg synes du kan spørre eieren hva de tenker rundt datteren din sin innsats. Dersom de anser det som frivillig jobb så må dere jo bare forholde dere til det, men det finnes altså staller som belønner barnas innsats.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:29   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Jeg tenker at det må avtales. Jeg har alltid gitt mine hestepassere gratis ridetimer, men alltid under ordnede forhold og etter avtale. Hvem jobber hun sammen med? Opplever de at hun jobber også? Jeg ville tatt en prat med de voksne hun jobber sammen med først. På mange ridesentre har man avtale om faste tjenester så man samler poeng til ridetime. Hvis eieren av stedet ikke er der daglig, ville jeg heller snakket med neon av de som er der daglig og har ansvar og oversikt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:45   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Helt på alvor: mange steder ville det ikke fungert om man skulle gitt gratis ridetime til alle jentene som jobet i stallen. Og om dere ønsker at hun skal lønnes i ridetimer, så må dere nok si det. Men det har aldri vært fast ordning i de stallene jeg kjenner til. Ei heller er det bare å sette en ukjent niåring på hest, uten å ha avtalt noe på forhånd. Jeg hadde ikke gjort det uten avtale med foreldre, hvertfall.

Dette er min erfaring også. På den rideskolen arvingen går, har ungdommene ofte fått tilbud om å stelle/ri(rolig) en skolehest annenhver helg. Dette er da jenter fra 12 og oppover. Har aldri hørt om gratis ridetimer (annet enn for eierne som leier stallplass - de får en gratis time i uka).

Sånn generelt er det bare å innstille seg på at ridning er en veldig dyr (men kjempekjekk) fritidsaktivitet

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 17:54   #15
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Altså, jeg mener ikke en privat ridetime med en lærer. Jeg mener muligheten til å ri en runde alene på ridebanen. Hun har ridd siden hun var 4 år, så hun klarer å ri hesten uten tilsyn. Og det vet jo de i stallen, all den tid hun har ridd der ute en haug av ganger og betalt for det.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 18:03   #16
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Jentene her får gruppetime med ridelærer. Skjønner nå at de er veldig heldige.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 19:35   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Altså, jeg mener ikke en privat ridetime med en lærer. Jeg mener muligheten til å ri en runde alene på ridebanen. Hun har ridd siden hun var 4 år, så hun klarer å ri hesten uten tilsyn. Og det vet jo de i stallen, all den tid hun har ridd der ute en haug av ganger og betalt for det.

Har hun ridd uten tilsyn?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 19:39   #18
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Har hun ridd uten tilsyn?

Nei, hun har aldri vært helt alene, men hun har ridd rundt i ring på bane uten at noen har stått og fulgt med hele tiden på de stedene der hun har fått ri etter jobbingen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 20:20   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Nei, hun har aldri vært helt alene, men hun har ridd rundt i ring på bane uten at noen har stått og fulgt med hele tiden på de stedene der hun har fått ri etter jobbingen.

Å ri på bane med ansvarlige voksne tilstede er noe helt annet enn å ri alene, og jeg mener det er fullstendig uansvarlig å la en niåring ri alene uten å være på samme bane/område. Jeg hadde vært veldig skeptisk til voksne som slapp unger løs med hest på den måten, og synes det bare er bra at hun ikke har fått tilbud om det.

Hvis det er et irritasjonsmoment er løsningen å snakke med stalleier.


Sist redigert av Maverick : 03-08-17 kl 20:29.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 20:27   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å ri på bane med ansvarlige voksne tilstede er noe helt annet enn å ri alene, og jeg mener det er fullstendig uansvarlig å la en niåring ri alene uten å være på samme bane/område. Jeg hadde vært veldig skeptisk til voksne som slapp unger løs med hest på den måten.

Det er jeg veldig enig i Når det er sagt, finnes det vel niåringer med egen hest som da rir alene?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no