Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ribbe!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-16, 20:38   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.



Foreldre ass! Kan ikke leve med dem og kan ikke leve uten dem. Av og til lurer jeg på om sånne greier som dette er slags "hevn" for alle våkennettene da vi var barn?

Etter en viss alder lever man helt greit uten, altså.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 20:43   #42
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Etter en viss alder lever man helt greit uten, altså.


Ja, sant det altså. Jeg tar det tilbake.
Men det er jo de der følelsene da, som er litt styrete. Det blir jo ekstra sårt når det er nærmeste familie, uten tvil. De aller fleste ønsker jo å ha en god tone og hyggelige opplevelser med familien sin. Så det var vel mest det jeg mente med "kan ikke leve uten dem", men det ble litt feil. Ser den.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 20:50   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ja, sant det altså. Jeg tar det tilbake.
Men det er jo de der følelsene da, som er litt styrete. Det blir jo ekstra sårt når det er nærmeste familie, uten tvil. De aller fleste ønsker jo å ha en god tone og hyggelige opplevelser med familien sin. Så det var vel mest det jeg mente med "kan ikke leve uten dem", men det ble litt feil. Ser den.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Man ønsker at det skal fungere, og man strekker seg alltid ekstra langt for å få det til. Fordi det er familie. Jeg går fremdeles i fella, det tar tid å justere forventningene til det som kan forventes.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 21:14   #44
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Takk, dere er så fine å ha. Jeg er mye blidere alt, og tenker på alle sprellene jeg kan tillate meg med juletradisjoner når det er bare oss fire!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 21:27   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Jul med bare oss har vi prøvd, og det er egentlig ganske fint altså

Selv om jeg sette pris på at jeg vet at mine foreldre begge er innforstått med at det er avtalt at de skal til oss i år. Det ha vært avtalt siden det ble klart at de skulle til min bror i fjor, mamma gjør det sånn. Men hun holde det også da.

Ribbe er etter min mening en enkel sak, men så er den ikke "hellig" for meg heller da, jeg spiser pinnekjøtt julaften. . 1. juledag lager vi ribbe, som er sånn "vi skal jo ha ribbe, så null stress å ha barneselskap på formiddagen" (dessverre synes ikke gjestene som også skal det at det er like null stress å komme, så det blir vesentlig mindre selskap for yngste enn de andre ungene)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 07:32   #46
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Takk, dere er så fine å ha. Jeg er mye blidere alt, og tenker på alle sprellene jeg kan tillate meg med juletradisjoner når det er bare oss fire!

Nemlig! Vi skal feire jul uten foreldrene mine for første gang og jeg gleder meg i filler. Vi skal åpne gavene klokka to, i pysjen om vi vil, og ungene har valgt seg taco til middag, og vi skal se film og spise pepperkaker hele kvelden og det blir så deilig! Men vi voksne skal ha pinnekjøtt, der firer vi ikke.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 09:30   #47
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Nemlig! Vi skal feire jul uten foreldrene mine for første gang og jeg gleder meg i filler. Vi skal åpne gavene klokka to, i pysjen om vi vil, og ungene har valgt seg taco til middag, og vi skal se film og spise pepperkaker hele kvelden og det blir så deilig! Men vi voksne skal ha pinnekjøtt, der firer vi ikke.

Fantastisk.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 13:25   #48
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi spiser pinnekjøtt på juleaften, men serverer ribbe en eller annen gang i løpet av jula. Vi har, med stort hell, hatt den i sous vide, og bare svidd av svoren helt til slutt. Det har blitt veldig bra.

Vi spiser ribbe med medisterkaker, rødkål, kokte poteter og tykk, brun saus.

Tenkte å prøve Sous vide i år. På hvilken grad hadde dere ? Og hvor lenge stod den?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 13:33   #49
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Takk, dere er så fine å ha. Jeg er mye blidere alt, og tenker på alle sprellene jeg kan tillate meg med juletradisjoner når det er bare oss fire!

Selv har jeg vokst opp med at julen feires med bare meg, min søster og mine foreldre. Selv når jeg og min søster fikk kjærester, og til og med etter at jeg giftet meg (!), var det sånn at vi fremdeles ikke feiret julen med nye partnere, men sammen med bare kjernefamilien. Først nå, når vi har fått barn har det vært aktuelt å dra med andre i julefeiringen.

Så for meg er julen først og fremst en kjernefamiliehøytid, og jeg elsker det. Spille kortspillturnering med min far, lese julehefter og se gamle julefilmer... God mat og late dager sammen.

Det kommer til å bli en fantastisk jul med bare dere fire. Ingen andre enn dere selv å ta hensyn til og i det hele tatt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 13:38   #50
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Sånn for enkelhets skyld.

Ribbe er veldig enkelt å lage. Jeg tipser om å lage rosenkål med bacon. Jeg er evig takknemlig for at Harriet Vane åpnet den muligheten i hodet mitt

Det bruker vi til kalkunen Vil ikke ha det til ribben.
I år reiser vi på hotell av div årsaker. Blir vel julebuffet der vil jeg tro. Tror vi skal få det fint, men julen blir rar på flere måter.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 13:48   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Tenkte å prøve Sous vide i år. På hvilken grad hadde dere ? Og hvor lenge stod den?

Den var oppi der en liten evighet. Jeg husker ikke hvilken temperatur den var på, men vi tok det som stod på bruksanvisningen. Kjøttet bare gled av bena, så det ble veldig lett å spise, men mannen min skulle nok ønsket at svoren var blitt enda litt spørere. I år går vi for godt oppvarmet grillelement i ovnen, og ikke bare håndbrenner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 15:38   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe!

Følger med i tråden! Jeg skal også ha jul her i år, og jeg er veeeeldig urutinert!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 12:23   #53
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ribbe!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den var oppi der en liten evighet. Jeg husker ikke hvilken temperatur den var på, men vi tok det som stod på bruksanvisningen. Kjøttet bare gled av bena, så det ble veldig lett å spise, men mannen min skulle nok ønsket at svoren var blitt enda litt spørere. I år går vi for godt oppvarmet grillelement i ovnen, og ikke bare håndbrenner.

Ok tusen takk ) ja jeg hadde satt den inn i Ovesen for litt sprøhet ja.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no