Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-16, 16:59   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Jeg skal som vanlig ha julefest med gode venner Vanligvis er festen på en lørdag, men i år har jeg måttet flytte den til fredagen. Får dermed litt knapt med tid, så trenger tips til gode tapasretter som kan lages på forhånd. Gjerne ting som kan fryses også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 17:01   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Kjøttboller?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 12:37   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kjøttboller?

Det er allerede på planen ja

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 12:39   #4
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Svisker eller dadler med bacon rundt kan rulles på forhånd.

Så er det bare noen minutt i ovnen.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 12:40   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Mini-paier. Lette å fryse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 12:42   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Kan jeg forresten lage, halvsteke og så fryse minipizzabunner? Så kan jeg bare fylle og steke dem samme dag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 12:45   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Kan jeg forresten lage, halvsteke og så fryse minipizzabunner? Så kan jeg bare fylle og steke dem samme dag.

Jeg kjenner ei som gjør det.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 12:47   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Mini-paier kan jeg lage ja, eventuelt mini-pizzaer
Svisker eller dadler med bacon pleier jeg også å lage, veldig bra om disse kan lages istand dagen før og så bare stekes.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 14:09   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Champinjonger fylt med feta, parmesan og mozarella kan i alle flal fylles dagen før, plast over og inn i ovnen vil jeg tro!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 15:23   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Champinjonger fylt med feta, parmesan og mozarella kan i alle flal fylles dagen før, plast over og inn i ovnen vil jeg tro!

Det høres ut som en god idé

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 16:37   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Spansk tortilla. Kan fint lages dagen før.
http://www.godt.no/#!/oppskrift/5405/spansk-omelett

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 16:38   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Hva som helst med scampi tar jo bare to-tre minutter å steke opp. Du kan hakke hvitløk og persille på forhånd også presse litt sitron over når du har stekt.

Ellers er jo kyllingvinger/lår lett å varme opp. Og foccachia.

Skinke, ost, oliven etc. på fat kan legges opp kvelden før og dekkes med folie.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 16:50   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Mulig at jeg går for noe scampi ja. Forutsatt at jeg får tak i ferdig rensede....

Focaccia er best når den er nylagd, så den må jeg enten få til å lage selv, eventuelt delegere til en av gjestene

Spansk tortilla er også en god idé

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 17:37   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Mulig at jeg går for noe scampi ja. Forutsatt at jeg får tak i ferdig rensede....

Focaccia er best når den er nylagd, så den må jeg enten få til å lage selv, eventuelt delegere til en av gjestene

Spansk tortilla er også en god idé

Focaccia kan varmes opp igjen slik at den smaker perfekt nylaget. Jeg pleier å kjøpe ferdig på Jacobs og varme opp den. Himmelsk!

Ferdig rensede scampi finnes frosne ganske mange steder så vidt jeg vet. Evt. med bare halen på, men det er jo greit.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 19:39   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Mulig at jeg går for noe scampi ja. Forutsatt at jeg får tak i ferdig rensede....

Focaccia er best når den er nylagd, så den må jeg enten få til å lage selv, eventuelt delegere til en av gjestene

Spansk tortilla er også en god idé

På Rema får du ferdig renset og kokt scampi. Bare å frese de opp litt i stekepannen med litt chilli ol.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:39   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapas som kan lages på forhånd - gjerne fryses

Du sier tapas fordi du har et spansk tema? Eller ønsker du mat som er enkel å tilberede og enkel å servere til mange?

Smørgåstårta finnes i mange variasjoner, det er jo egentlig bare pålegg på brød. Fordelen med den er at de bør helst lages dagen i forveien, slik at de får trekke litt - da blir de aller best. I Sverige bestiller de jo det hele tiden til møter og alt, men i Norge er det litt eksotisk, og gir positiv oppmerksomhet. De er ofte flott pyntet med agurkskiver, tomatbåter osv - stor effekt og liten jobb.

Man kan skjære et kjøpebrød på langs, men jeg pleier å bake loff i en springform i god tid i forveien. Når den er avkjølt, skjærer jeg den opp som en bløtkake, legger matpapir mellom lagene og legger hele stasen i fryseren. Så er det bare å kline på dagen før selskapet. Jeg lager en med eggesalat og reker, men det finnes masse varianter med påleggssalater, leverpostei, ost og skinke og litt av hvert.

Hvis du vil ha det spansk - foccacciadeig fås på rull på supern, og de har ofte også både kyllingvinger, ferdig marinert scampi og litt av hvert i ferskvaredisken. Litt ost og kjeks og aprikossyltetøy el.l. er også godt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no