Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nutrilettbarer til 14-åring

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 11:17   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg får helt angst ved tanken på at 14-åringen her i huset plutselig har begynt å bytte ut mat med Nutrilettbarer...
Får de kjøpt slikt selv? Hun sier at foreldren i det andre hjemmet har kjøpt til henne, men jeg kan liksom ikke helt tro at noen foreldre kjøper slikt til barna sine?

Er ikke det å be om at barna skal få et snålt forhold til mat?

Punktvise fakta på hva nutrilett og materstatning kan gjøre med en 14-årig kropp i utvikling mottas med takk. Skal i hovedsak brukes for å forklare 14-åringen hva hun utsetter kroppen og hodet sitt for, men også for å forklare foreldren i det andre hjemmet hvorfor jeg reagerer så sterkt på dette.

Og det er lov å være litt sånn?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:19   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg syns absolutt det høres ut. Ingen erfaring med Nutrilett, men jeg syns ikke det høres ut som noe en fjortenåring bør få av foreldrene for å spise i stedet for mat.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:20   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:22   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Det er tydligvis noe som er i "tiden". Jeg vet om barn i barnehage som får dette til frokost, og de har det med i matboksen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:25   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Her er det ingen som får nutrilettbarer i det hele tatt, men å fortelle en 13-14-åring hva kroppen trenger og hva som er lurt å spise nytter ihvertfall ikke her i gården. Jeg gremmes over hva 13-åringen her spiser, men jeg kan ikke trykke riktig mat ned i halsen på henne heller. Så finner du ut hvordan man får en ikke-mottagelig frøken i den alderen til å høre etter er jeg takknemlig for tips.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 12:07   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Huff. Skjønner godt at du er fortvilet. Det er jo ikke bra. Og ikke nødvendigvis fordi det er skadelig i seg selv, men fordi signalene man gir ut ved å gi ungdom nutrilettbar blir helt feil.

Jeg tenker at det er viktig å gi barna gode kostholdsvaner fra de er små, og beste måten å gjøre det på er å gå foran med et godt eksempel og servere sunn og næringsrik mat hjemme. Og ikke være overfokusert på slanking osv. Det hindrer ikke nødvendigvis at ungdom eksperimenterer og spiser usunt i den perioden hvor de skal bli selvstendige og løsrive seg, men forhåpentligvis vil de lære og til slutt falle tilbake på det de har lært hjemme. Men når de ikke får den lærdommen hjemme, blir det ikke så lett.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 12:45   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Hvah?

Jeg tror man får kjøpt slikt selv, all den tid det er et stort utvalg på enhver matbutikk jeg har vært innom. Og jeg må jo si at jeg nærmest håper at hun har kjøpt selv, og ikke blitt forsynt med dette av en voksen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 12:57   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

For å være i stand til å vurdere når man er sulten og mett så må man lære seg det gjennom vanlig mat. Nutrilettbarer kan ikke erstatte et vanlig måltid i næring, og alle inneholder temmelig mye sukker, og lite fiber. Jeg vil tro man føkker opp magen sin (og signalene til jernen om når man er mett, trenger energi osv) om man baserer et kosthold på mye slikt.

Det er omtrent som å spise en sjokolade, med litt ekstra vitaminer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:33   #9
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg vil vel ikke tro at det er noe farlig og kanskje sunnere enn å spise sjokolade ol, om det ofte er alternativet.

Det trenger vel nødvendigvis heller ikke å gi noen sykt syn på verden og at man må pådra seg anoreksia av den grunn...
Jeg tror jo heller ett stort nummer ut av det hele er verre, men kanskje å anbefale å heller spise naturlig og sunn mat, og høre ut om det handler om å skulle gå ned i vekt, da burde man heller være åpen for å hjelpe til enn å sette harde kår og grenser. Prøve å få det over til ett sunt og fint kosthold, ikke fokus på vekt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:41   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Kan du prøve å redefinere det som sjokolade, og ikke som mat? I mitt hode ville det vært greit om ungdommen byttet ut sjokoladen med en proteinbar, men veldig lite greit om frokosten/lunsjen ble byttet ut.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:43   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Flere av mine jenter i 9. Klasse spiser dette på skolen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:45   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg tror også jeg ville gått litt i dybden for å finne ut hva som ligger bak.

Tenåringers kosthold kan til tider være fullt av mangler, og en nutrilettbar vil tross alt være bedre enn Japp eller Snickers. Men ikke som erstatning til et fullverdig kosthold, det må fungere som et supplement.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:46   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Kirsebær skriver i HI at jenta spiser Nutrilettbarer i stedet for mat, ikke sjokolade.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:47   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg får helt angst ved tanken på at 14-åringen her i huset plutselig har begynt å bytte ut mat med Nutrilettbarer...
Får de kjøpt slikt selv? Hun sier at foreldren i det andre hjemmet har kjøpt til henne, men jeg kan liksom ikke helt tro at noen foreldre kjøper slikt til barna sine?

Er ikke det å be om at barna skal få et snålt forhold til mat?

Da min datter var elleve år spurte hun om hun kunne få kjøpe nutrilettbar, for "det er så godt, også blir man jo ikke feit av det heller!"

Det viste seg at hun fikk dette hos en venninne. Venninnens mor slanket seg, og visstnok omtrent levde på nutrilettbarer. Datteren fikk det når hun ville.

Ikke noe som vil skje her i huset i hvert fall.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:47   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kirsebær skriver i HI at jenta spiser Nutrilettbarer i stedet for mat, ikke sjokolade.

Ja, men på den andre siden er det ikke ukjent at mange tenåringer bytter ut mat med sjokolade, boller og cola.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:58   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg ser at mange syns Japp og Snickers er verre, men jeg tror nesten jeg ville foretrukket de to fremfor nutrilettbar hos min 14-åring. Nutrilettbarer er uløselig knyttet til slanking og siden jeg har slanket meg helt siden den alderen selv så vet jeg med stor sikkerhet at det overhodet ikke er noe jeg ønsker for mine døtre når de blir 14. Å bytte ut mat med sjokkis og boller fordi det er godt er en sunnere holdning enn å bytte ut mat med nutrilettbarer fordi man ikke blir tykk av det i mine øyne. For en 14-åring. Foreldrene har fortsatt kontroll på hva 14-åringen spiser hjemme og kan putte inn sunne ting i måltidene der.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:59   #17
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg er ikke noe tilhenger av barer og shaker til barn. Men om alternativet er at barnet ikke spiser frokost, så ville jeg heller gitt en bar.

Har selv ei datter på straks 16 år, og hun fikk shake (laget den som smootie) til frokost en periode fordi hun rett og slett ikke klarte å spise mat om morgen. Så gikk vi gradvis over til til mat. Mindre shake og en halv brødskive. Nå klarer hun å spise den brødskiven til frokost.

Nå er nutrilett en bar som erstatter et måltid, og den er ikke en ren proteinbar. Så ville ikke anbefalt den som sjokolade, eller istedenfor sjokolade.

Det er viktig å fortelle om hvordan kroppen reagerer på typer mat. Snakk om blodsukker bl.a. Det er viktig for et barn å spise riktig så det har stabilt blodsukker gjennom dagen. Hvis man stadig har ustabilt BS så blir man slapp og sløv, man klarer ikke konsentrere seg på skolen eller med lekser.

Du trenger selvfølgelig ikke si at denne baren gir stabilt blodsukker iom at den inneholder og er godkjent som måltidseerstater.

Fant ikke noe spesielt om det på nettet, men du kan lese her for å se om du finner noen punker selv du bør få med
http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle629893.ece

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 14:23   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Jeg er ikke tilhenger av shaker og barer til noen.

Sunn vanlig mat og mye aktivitet er den eneste veien til en sunn, frisk kropp.

Få henne på trening og lær henne en grei dagsmeny med frokost, lunsj, middag og kveldsmat med noen mellommåltid.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 14:31   #19
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Hvorfor spiser hun dem? Det må vel være en viss logikk (for henne). Er det fordi hun vil bli tynnere/ikke legge på seg? Er det fordi hun ikke vil ha annen mat?
Synes mange her har et veldig avslappet forhold til dette, jeg synes det er altfor tidlig å begynne med sånt, i tillegg til at det måtte være mye bedre å fokusere på et generelt bra kosthold dersom man er redd for vekten.

Om hun har fått den med en forelder lurere jeg på hvorfor. Er det matnekt, er det sjokoladeerstatning, måltidserstatning, slankehjelp?

*Glad jeg har gutter*

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 14:38   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nutrilettbarer til 14-åring

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg er ikke noe tilhenger av barer og shaker til barn. Men om alternativet er at barnet ikke spiser frokost, så ville jeg heller gitt en bar.

Nå er nutrilett en bar som erstatter et måltid, og den er ikke en ren proteinbar. Så ville ikke anbefalt den som sjokolade, eller istedenfor sjokolade.

Det er omtrent like mye sukker i en nutrilettbar som i en sjokolade. Det er omtrent samme effekt som å spise en sjokolade og et egg til frokost. En bar blir ikke sunnere enn sjokolade, bare fordi den inneholder noen vitaminer og proteiner også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no