Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Boksing - ja eller nei?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-16, 11:36   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Man blir da dømt for å utføre sklitaklinger som er "unødvendige" og du skader motparten.

Ellers er jeg ikke i mot boksing fullstendig, men proffboksingen slik den er i fag er fullstendig forkastelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:39   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

r (hallo, utfor? Kjøre med en liten hjelm og en stoffdrakt i 120 km/t?).

Eller på to tynne hjul med hjelm på hodet, i en tynn stoffbukse hvor eneste polstringen er å beskytte edlere deler, i 80-100 km/t.

Jeg anser proffboksing som en sport på lik linje med veldig mange andre idretter.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:39   #23
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Jeg tenker at dette går i under fanen "folk må få lov til å ta egne valg". Det er fullstendig valgfritt å bli bokser, og følgelig ikke noe jeg mener man bør forby på et overordna plan.

Samtidig kommer det til å være blankt nei og lang preken dersom mine barn spør om å få begynne med det før de er myndige. Det er fullstendig uaktuelt, i likhet med å akseptere at de begynner å røyke eller kjøre i fylla.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:40   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

I mange andre idretter bruker man beskyttelsesutstyr for å unngå skader. Hvorfor kan de ikke i det minste bruke hodebeskyttelse?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:56   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg er i mot. Det er mange idretter med farepotensial, men formålet med basehopping, ishockey og annet er jo ikke å gå inn for å skade andre, slik som i boksing. I boksing er det jo selve poenget.

Jeg er for så vidt enig i det, men på den annen side så er jo motstanderen også fullt klar over muligheten for å bli skadet, og har selv valgt å bli "angrepet".

Jeg liker det ikke, men det er en internasjonal anerkjent idrett, og da mener jeg at det blir sært å at det skal være forbudt i Norge, som ett av to land i verden. Det har jo ingen betydning overhodet, om det bokses i 193 land eller i 191 land. De som ønsker å drive proffboksing gjør det uansett, enten de gjør det her eller der. Da mener jeg heller at de internasjonale proffbokseforbundene (det er vel flere) kunne bli enige om å innføre krav om sikkerhetsutstyr som i amatørboksing. Hvorvidt man synes det er forkastelig eller underholdende at folk banker løs på hverandre er jo mer en personlig smakssak, så lenge de som gjør det selv ønsker det, det er under organiserte former med leger til stede. For min del synes jeg ikke noe om det, som sagt, men da dropper jeg bare å se på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:07   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Er spørsmålet om vi er "for boksing", eller om vi synes det skal være tillatt? Jeg liker ikke boksing, jeg synes det er ubehagelig brutalt å se på, og jeg synes det er forskjell på idretter som går ut på å skade/slå ut motstanderen og idretter der man risikerer skade mens man prøver å gjøre noe som i seg selv ikke er farlig (som å komme i mål først eller få ballen i mål). Så jeg ville aldri si at jeg er "for boksing". (Ren trenings-boksing, med fornuftig sikkerhetsutstyr, synes jeg blir noe annet enn proff-/konkurranseboksing.)

Men jeg synes ikke det skal være forbudt av den grunn. Ikke at jeg har tenkt så mye på det at jeg kan si jeg har et gjennomtenkt forhold til proffboksing spesielt, men jeg synes man skal være veldig tilbakeholden med å forby ting som folk velger helt frivillig og fint kan unngå hvis de ikke liker det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:36   #27
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes personlig det er en helt idiotisk sport, men det er ikke mangel på farlige sporter som kan gi alvorlige personlige skader (hallo, utfor? Kjøre med en liten hjelm og en stoffdrakt i 120 km/t?). Ville aldri falt meg inn å bruke livet mitt på å se på det, men synes ikke det skal være ulovlig.

Forskjellen til utfor er jo at man skader seg selv og ikke andre. Hvor går grensen, er alle farlige sporter greit fordi det er definert som sport?

Jeg er i mot proffboksing, det er slåssing og ikke sport i mine øyne.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:46   #28
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Liker ikke sklitaklinger, og liker ikke boksing.
Jeg liker ikke noen form for sport der målet er å påføre andre skade, og jeg får frysninger av å se hvor giret bokserene blir de får inn slag og motstanderen svaier.
Det er ikke greit, jeg synes ikke det er greit at det forherliges slik det gjøres av statsminister og andre fjols, og jeg synes det er hårreisende at man kan stryke alle medisinskfaglige innvendinger ut av loven med et pennestrøk.

Absolutt helt og fullstendig enig.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:46   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Forskjellen til utfor er jo at man skader seg selv og ikke andre. Hvor går grensen, er alle farlige sporter greit fordi det er definert som sport?

Jeg er i mot proffboksing, det er slåssing og ikke sport i mine øyne.

Likheten med utfor er at den som skades selv ønsker å delta, og er klar over risikoen. Og jeg kan jo snu spørsmålet tilbake, bør alle farlige sporter forbys?

For min del har det ikke så stor betydning om en person skades av møtet med en annen persons boksehanske eller møtet med asfalten under et sykkelritt, så lenge vedkommende selv er villig til å ta den risikoen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:47   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kjenner at jeg synes det er litt over streken å antyde at statsministeren er et fjols, helt uavhengig av partitilhørighet.

De gjorde seg fortjent til fjols-stempel i det de begynte å sprade rundt inni bokseringen.
Jeg synes det er fjollete, og det hadde jeg synes uavhengig av om det var Siv, Jens, Erna, Trine eller hvempokker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:52   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Men jeg synes ikke det skal være forbudt av den grunn. Ikke at jeg har tenkt så mye på det at jeg kan si jeg har et gjennomtenkt forhold til proffboksing spesielt, men jeg synes man skal være veldig tilbakeholden med å forby ting som folk velger helt frivillig og fint kan unngå hvis de ikke liker det.

Ja, men det finnes jo grenser i straffeloven for hva slags skader man frivillig kan utsette seg selv for. Folk kan bli straffet for å gjøre noe veldig voldelig mot andre, selv om disse har samtykket. Fordi samfunnet har bestemt at et sted går grensen, tross samtykke. Dette er også prøvd i EMD, hvis jeg husker rett, mot en britisk sm-klubb, som gikk relativt langt (frivillig).

Og da er det heller ikke selvsagt for meg at boksing - der blod og gørr spruter og legehjelp er nødvendig og hjerneskader kan oppstå - er ok. Like lite som jeg tror mange synes en sport der man skal hoppe på hverandres hoder er ok, eller at alt er tillatt inkludert biting og skrittspark.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:57   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, men det finnes jo grenser i straffeloven for hva slags skader man frivillig kan utsette seg selv for.

Ja, det finnes grenser. Og diskusjonen handler vel om hvor de grensene skal gå, ikke om det skal være grenser i det hele tatt. Når jeg sier at man skal være tilbakeholden med å forby ting, mener jeg ikke egentlig at man ikke skal kunne forby ting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:59   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Boksing er en lavpannesport. Helt på trynet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:08   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Så lenge jeg er med på å betale for legebehandlingene, og trygden når de blir arbeidsuføre, så forbeholder jeg meg retten til å mene at denne"idretten" bør utføres med beskyttelsesutstyr. Hverken selvskading eller selvmord er tillatt i Norge. Man straffes ikke nødvendigvis for det, men vi har som samfunn forbeholdt oss retten til å stanse folk fra å gjøre alvorlig skade på seg selv.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:19   #35
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Så lenge jeg er med på å betale for legebehandlingene, og trygden når de blir arbeidsuføre, så forbeholder jeg meg retten til å mene at denne"idretten" bør utføres med beskyttelsesutstyr. Hverken selvskading eller selvmord er tillatt i Norge. Man straffes ikke nødvendigvis for det, men vi har som samfunn forbeholdt oss retten til å stanse folk fra å gjøre alvorlig skade på seg selv.

Vi tillater like fullt folk å hoppe i fallskjerm, hoppe i strikk. Sette utfor skiløyper i 100 km/t, motorkross, aking/bob.. +++
At skattebetalerne er med på å betale legebehandlinger for disse. Gjør vi jo allerede. Idrettskader utgjør 17% av alle personskader i Norge (http://www.klokavskade.no/no/Artikke...kader-i-Norge/), skal vi da forby all idrett?

Jeg forstår at mange argumenterer med at disse likevel ikke handler om å gjøre skade på andre. Jeg ser den, men folk utsetter seg likevel for store risikoer frivillig som i mange tilfeller fører til alvorlige skader.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:05   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi tillater like fullt folk å hoppe i fallskjerm, hoppe i strikk. Sette utfor skiløyper i 100 km/t, motorkross, aking/bob.. +++

Samtidig handler jo dette i stor grad om å utsette seg selv for fare. Boksing (og tilsvarende kampsport) handler jo i større grad om å utsette andre for fare?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:08   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Ja. Jeg er i mot forbud for forbudets skyld. Dette er det voksne mennesker som driver med helt frivillig og det burde de jammen meg få lov til.

Sånn ellers svarer jeg et rungende NEI! Jeg synes det er totalt uinteressant dillball og fatter og begriper ikke at voksne mennesker kan bruke tid hverken på å slå løs på andre mennesker eller å se på (og gud hjelpe meg!) betalt for å se på at noen blir slått. Så vanvittig fjollete og meningsløst.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:15   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Samtidig handler jo dette i stor grad om å utsette seg selv for fare. Boksing (og tilsvarende kampsport) handler jo i større grad om å utsette andre for fare?

Men disse andre har jo satt seg selv i fare, så jeg synes ikke det er så relevant. Det er jo ikke tilfeldige forbipasserende som blir skadet, liksom.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:18   #39
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Dere som er for boksing pga selvvalgt risiko: er dere også for cage fighting med alt tillatt? Eller mener også dere at det går en grense et sted, tross frivilighet? Gjelder det kun for proffe via et eller annet forbund, eller er det ok å ha nabolagsslosskamper på nevene mellom fedre som har lyst?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:25   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksing - ja eller nei?

Man kan jo også spørre seg hvor frivillig det er, når man får betalt enorme summer for å bli slått ned. I proffboksing er det ikke noe system for å sørge for likeverdige partnere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no