Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-11, 11:51   #1
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Darths vesketråd - et forsøk på å sy ei Fender stratocaster-veske på side 2 ;-)

Jeg har jo slått meg på veskelaging tydeligvis, det er det eneste jeg gidder .

Ensfarget ytterstoff og for med mønster, det har visst blitt mi greie - og her kommer tre på rappen.

Den første veska er i svart kraftig linstoff med stripete kraftig bomullsfor på innsiden. Her prøvde jeg meg med tekstilmaling og ferdig sjablong. Skulderstroppene er så lange at veska kan bæres på tvers over hodet.



Den andre veska var en gave til venninna til datteren min. Den er i lilla kraftig linstoff, tilda-stoff som for - det var et utrolig deilig stoff å sy med forresten.



Den tredje veska fikk søsteren min i bursdagsgave, hun har blitt så gammel at jeg tenkte hun kom til å bli glad og overrasket over ei veske med et gammelt barndomsbilde av seg selv på - som jeg scannet i all hemmelighet da jeg var hos pappa på besøk tidligere i sommer.



Gymbagen - eller den kommer til å bli brukt til skifteklær for min kommende førsteklassing - laget jeg etter inspirasjon fra en eller annen her inne, jeg husker ikke helt hvem. Jeg så bagen, og hadde et lignende stoff hjemme så da laget jeg like godt min variant av den. Jeg strøk volumvlieselin på alle stoffdeler sånn at den ble stiv og stødig - jeg liker at sånne sekker klarer å stå av seg selv .


Sist redigert av Darth : 07-08-11 kl 14:56. Årsak: Lagt inn ny veske på side to.
Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:54   #2
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Åååå, de var utrolige fine alle sammen!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:57   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.246
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Kjempefine. Så koselig den med bildet ble.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:58   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Oooh. Fine!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:55   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag


Bruker du mønster til veskene?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:58   #6
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Kjempefine! Og så koselig og omtenksom gave til søsteren din!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:59   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.


Bruker du mønster til veskene?

Jeg bruker denne her som utgangspunkt: http://www.lises.net/blogg/?page_id=600 . Her er skulderstroppene litt korte etter min smak og er fine når man syr til barn, men ellers lurt å forlenge litt. Jeg har tegnet opp et mønster på en voksduk der jeg har markert flere forskjellige lengder på skulderstroppen - fra 80 cm til 110 mener jeg det var. Jeg har blitt kjempeglad i denne veiledninga - veskene blir solide og har et pent snitt syns jeg .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:13   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg bruker denne her som utgangspunkt: http://www.lises.net/blogg/?page_id=600 . Her er skulderstroppene litt korte etter min smak og er fine når man syr til barn, men ellers lurt å forlenge litt. Jeg har tegnet opp et mønster på en voksduk der jeg har markert flere forskjellige lengder på skulderstroppen - fra 80 cm til 110 mener jeg det var. Jeg har blitt kjempeglad i denne veiledninga - veskene blir solide og har et pent snitt syns jeg .

... nå må jeg skaffe meg symaskin også. Takk skal du pokker meg ha.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:18   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

... nå må jeg skaffe meg symaskin også. Takk skal du pokker meg ha.




Tusen takk til alle for at dere liker det jeg lager

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:59   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Den pusekattvesken kunne jeg godt hatt. Kjempefine vesker!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:00   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Takk! Jeg synes nemlig Stoff & Stil sitt mønster ikke var så fint...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:00   #12
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Fine!

Jeg tror jeg vet hvor du så lynet.

Hvor stor er gymposen? Hva har du brukt som fôr? Håndtakene mellom fôr og ytterstoff, det tenkte jeg også å prøve neste gang, for da kan den bli vendbar.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:08   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Fine!

Jeg tror jeg vet hvor du så lynet.

Hvor stor er gymposen? Hva har du brukt som fôr? Håndtakene mellom fôr og ytterstoff, det tenkte jeg også å prøve neste gang, for da kan den bli vendbar.

Deg var det ja - tuuusen takk . Jeg hadde kjøpt stoffet i Danmark for å sy en bag til minsten, og da jeg så din så visste jeg hvilken bag det måtte bli, hehe.

Jeg tegnet en sirkel med diameter på drøyt 25 cm. Ferdig sydd er den ca. 40 cm høy - men jeg har en ganske kraftig nedbrett som går nedenfor maljene - så kanskje 48 cm høyt stoff i utgangspunktet ca. Jeg har brukt et helt enkelt mørkeblått mellomkraftig bomullsstoff uten mønster som for. Jeg har faktisk ikke tenkt på at jeg kan bruke den på begge sider, men det kan jeg faktisk - måtte sjekke, hehe. Men jeg har ikke sydd sånn "tapp" til tauet i bunnen på innsiden, men det er jo bare å gjøre det neste gang så har man en vedbar gymbag .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:22   #14
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Knallfine!!!! Gymbagen var skikkelig fin.
Men skifter de i første klasse til gym hos dere? Det gjør de ikke på de skolene jeg vet om?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:24   #15
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Knallfine!!!! Gymbagen var skikkelig fin.
Men skifter de i første klasse til gym hos dere? Det gjør de ikke på de skolene jeg vet om?

Neida - jeg tror ikke de gjør det her heller. Jeg har tenkt at han skal ha skifteklærne i den - derfor laget jeg to hanker så den kan henge på knaggen hans på skolen .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:41   #16
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Du er jammen flink!
Særlig skiftetøyposen likte jeg formen på. "Volumvlieselin" -- aldri hørt om en gang.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:46   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Neida - jeg tror ikke de gjør det her heller. Jeg har tenkt at han skal ha skifteklærne i den - derfor laget jeg to hanker så den kan henge på knaggen hans på skolen .

Ah. Hos oss har de en boks på hyllen til knaggen til det. Men knalltøff detvar den. Jeg ville brukt den til badebag.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 13:32   #18
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Utrolig flotte

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 13:41   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.795
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Du er virkelig en kunstner- utrolig fine

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 21:39   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.703
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Darths vesketråd - tre vesker rundt samme lest, og en skifteklærbag

Åh! Så fine de var. Må jammen prøve meg på det mønsteret. Jeg har surfet rundt i "hele" kveld etter noe lignende, men ikke funnet. Så tusen takk!

Skiftetøybagen var supersmart! Mulig jeg tester noe lignende også.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no