Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenåringssjokket - overvåkning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-18, 09:59   #261
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, det betyr bare at jeg forsto og var enig i alt det andre, men ikke forsto hva rot og skitt hadde med saken å gjøre. Men det er mulig det var poenget?

Jeg gidder ikke forklare, de andre skjønte kanskje analogien. De som ikke forstod det kan bare se bort fra den siste setningen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 10:04   #262
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg gidder ikke forklare, de andre skjønte kanskje analogien. De som ikke forstod det kan bare se bort fra den siste setningen.

Da så.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 10:28   #263
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Oversettelse: Det er som å si at "det er ikke noe vits i å gjøre noe med <insert ganske liten, men i seg selv viktig nok ting> fordi det finnes <insert stor og mye viktigere ting> man burde bry seg om i stedet.

- Jaså, du samler inn penger til Dyrebeskyttelsen, mens det dør barn i Afrika?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 11:21   #264
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oversettelse: Det er som å si at "det er ikke noe vits i å gjøre noe med <insert ganske liten, men i seg selv viktig nok ting> fordi det finnes <insert stor og mye viktigere ting> man burde bry seg om i stedet.

- Jaså, du samler inn penger til Dyrebeskyttelsen, mens det dør barn i Afrika?!

Aha
Whataboutisme.
Se så. Så vanskelig var det å få idioten til å forstå.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 14-12-18 kl 11:43.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 11:39   #265
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Er jeg den eneste som ikke har kode på telefonen min?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 11:43   #266
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er jeg den eneste som ikke har kode på telefonen min?

Min har kode, men den brukes ikke ofte, for den har fingeravtrykk og ansiktsgjenkjenning.

Jeg har omsider lært meg koden på mannens også, må tidvis spørre. Det er nemlig praktisk når vi kjører vil og han vil jeg skal gjøre noe fra telefonen hans. Det inntreffer altså stort sett hver sommerferie. så jeg rekker egentlig glemme den igjen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 11:45   #267
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Fingeravtrykk kan jeg ikke bruke for 8 av 10 ganger gjenkjenner den ikke avtrykket mitt. Jeg har fingre som elektriske ting ikke reagerer på.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 11:59   #268
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av My, her.

eknologien har ikke skylda, den bare muliggjør en rendyrking av kontrollregimet. Det er foreldres kontrollbehov som er det jeg for min del diskuterer her, det at foreldrene benytter seg av all mulig teknologi for å sjekke at barna gjør det de skal, er der de sier at de er, og til og med når de kommer inn om kvelden når de som 18-åringer er på ferie med venner. Og det er problematisk, uansett hvor skummelt det er at staten kan overvåke oss. Det er jo et helt annet tema. Det blir jo som å si at det er ikke problem med rot og skitt hjemme i husene til folk, siden det er klimagassutslipp som er det skumle.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 12:03   #269
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg ser når det går folk ut og inn av huset vårt, ser alarmen som slås av og på. Det er jo litt overvåking det og. Ser at eldste drar cirka 8 minutter før skolen starter hver dag. Han har 5 minutter å gå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 14:15   #270
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er jeg den eneste som ikke har kode på telefonen min?

Har du helt åpen telefon? Så hvis noen fisker den ut av vesken din, er det bare å ringe Langtvekkistan og installere Apple ID-en din på alt?

Det trodde jeg ingen hadde. Faktisk så pleier jeg å rope mot skjermen i alle sånne teite krimserier der det bare er å åpne CIA-agenter stjålne iPhones.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 14:18   #271
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Har du helt åpen telefon? Så hvis noen fisker den ut av vesken din, er det bare å ringe Langtvekkistan og installere Apple ID-en din på alt?

Det trodde jeg ingen hadde. Faktisk så pleier jeg å rope mot skjermen i alle sånne teite krimserier der det bare er å åpne CIA-agenter stjålne iPhones.

Jeg skal ikke ha det på meg at jeg har appleprodukter altså.

Sånn ellers, ja. Jeg bruker telefonen altfor mye og er stort sett bare hjemme så jeg synes det ble skikkelig stress med kode.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 14:21   #272
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg trodde ikke det gikk an å sette opp telefonen uten kode, jeg.

Ellers hadde jeg følgende dialog med datteren nå (jeg skal hjelpe henne med å sette opp nettbank på mobilen, det har vært litt mikkete):
- Hei, jeg fikk en kode fra banken?
- Ja, vi skal bruke den senere, så setter vi opp nettbanken på mobilen, så du kan ha kontroll (dette har hun etterspurt sterkt, lille kontrollfreaken. )
- Ok, BRA! MEN: Du må IKKE gå inn og se i kontoutskriften min nå! Kanskje jeg kjøper gave til deg!

Hun passer og tenker altså på alt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 14:57   #273
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg er nødt til å ha kode, fordi jeg har jobb e-post på telefonen, så det er jeg pålagt av sikkerhetsgrunner. Har fingeravtrykk i tillegg da, så i tilfellet bilkjøring (hvis jeg nå hadde kjørt bil) så hadde det ikke vært noe problem for meg å låse opp telefonen med fingeravtrykk og gi den til sidemannen. Men om mannen har fortalt meg koden for at jeg skulle logge inn på hans telefon og lese meldinger for han så hadde det uansett ikke vært noen risiko, den hadde vært glemt 20 sekunder senere. :gullfisk: Det er ingen grunn til at jeg skal gå rundt og huske på den heller da, jeg har jo aldri noe behov for å logge inn på hans telefon. Det er mulig han har fått min, når han har tatt den med på jobb for å få den reparert (de gjør sånt). Om han går rundt og husker på den vet jeg ikke, men jeg tviler sterkt. Om jeg hadde mistenkt han for å gå inn og lese meldinger på telefonen min så kunne jeg jo lett skiftet kode, men det hadde vel vært det minste problemet i tilfelle. Adferden hans hadde vært et mye større problem enn at han fikk kjennskap til innholdet i mine meldinger, som jo tross alt er svært lite juicy.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:16   #274
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Fra Menneskerettskonvensjonen:

Sitat:

Artikkel 12.
Ingen må utsettes for vilkårlig innblanding i privatliv, familie, hjem og korrespondanse, eller for angrep på ære og
anseelse. Enhver har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep.

Jeg tenker at man gjerne kan ha alt helt åpent i en familie - hvis det er HELT sikkert at det er det ALLE i familien vil. Men det som står over, er altså fasiten.
Hvis man velger en annen tilnærming, må man være klinkende klar på at man HAR rett til privatliv, mener jeg. Og barn har også det - og min mening er at de må få privatliv og frihet gradvis - og at man må øve på det mange år før de blir 18.

Jeg tenker at det at man ikke har noe å skjule er helt uvesentlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:20   #275
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.549
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg skal ikke ha det på meg at jeg har appleprodukter altså.

Sånn ellers, ja. Jeg bruker telefonen altfor mye og er stort sett bare hjemme så jeg synes det ble skikkelig stress med kode.

De fleste androidtelefoner (alle?) kan settes opp slik at du ikke trenger kode om du er tilkoblet hjemmewifi.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:21   #276
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Fra Menneskerettskonvensjonen:



Jeg tenker at man gjerne kan ha alt helt åpent i en familie - hvis det er HELT sikkert at det er det ALLE i familien vil. Men det som står over, er altså fasiten.
Hvis man velger en annen tilnærming, må man være klinkende klar på at man HAR rett til privatliv, mener jeg. Og barn har også det - og min mening er at de må få privatliv og frihet gradvis - og at man må øve på det mange år før de blir 18.

Jeg tenker at det at man ikke har noe å skjule er helt uvesentlig.

Enig. Jeg må virkelig gå en runde med meg selv for å greie å åpne det som helt åpenbart inneholder julekort, i disse dager, når det er adressert kun til mannen. Ikke fordi jeg tror han får julekort fra en hemmelig elskerinne eller noe men fordi det er så innprentet i meg at man_åpner_ikke_andres_brev. Men jeg er mye ivrigere enn mannen på slike ting (det er jo så koselig, og jeg vil henge det opp), så jeg står foran han og vifter med kortet og sier "Se her, du har fått julekort, du må åpne det NÅ"

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:21   #277
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Det skaper selvsagt endringer at teknologi som før var forbeholdt spioner nå er tilgjengelig for "alle", på samme måte som at butikkene bugner av billig, usunn mat gjør at kontrollen på matinntak flyttes på individnivå. På mange måter må vi jo leve i liberalistenes drømmeverden. Kontrollen på det aller meste er flyttet ut på individnivå. (Men det varer neppe lenge - jeg tror som sagt at den statlige/kommunale/globale kontrollen øker)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og det er problematisk, uansett hvor skummelt det er at staten kan overvåke oss. Det er jo et helt annet tema. Det blir jo som å si at det er ikke problem med rot og skitt hjemme i husene til folk, siden det er klimagassutslipp som er det skumle.

Det var ikke det jeg mente Det jeg egentlig mente var nok at det er dette jeg synes er spennende å diskuterer, men det er få plasser (i alle fall plasser hvor jeg er) som det diskuteres på. Har hatt noen leterunder, men ikke noe hell. Var mer et hjertesukk, enn en sammenligning.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 14-12-18 kl 15:29. Årsak: ønker -> øker
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:28   #278
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

De fleste androidtelefoner (alle?) kan settes opp slik at du ikke trenger kode om du er tilkoblet hjemmewifi.

Gjør det? Vet du hvordan?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:41   #279
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.549
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

I min innstillinger-meny går jeg til Låseskjermer og sikkerhet og så Smart lock. Det er mulig det heter andre ting i andre menyer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:47   #280
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Gjør det? Vet du hvordan?

Det er vanligvis under Sikkerhet -> Skjermlås/Enhetssikkerhet -> Smartlock

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no