Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fliser over kjøkkenbenken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 20:06   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Fliser over kjøkkenbenken

Er det enkelt å skifte?

Knuser man dem ned og limer på nye?


Kjøkkenet vårt er bøkaktig i fargen, benkeplaten er sortmelert, og flisene er stort sett svarte, noen har noe hvitt i seg. Vi kjøpte huset med dette kjøkkenet forholdsvis nyoppusset (5 år gammelt), men det er ikke min stil, nå tenker jeg at kanskje noen lysere fliser vil hjelpe...

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:11   #2
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Det kan være lett å få ned fliser, men de kan også sitte uhorvelig godt fast. Underlaget har mye å si. Jeg har fjernet fliser på murvegg og på sponplater, og begge deler gikk greit. Du starter med å spikke dem løs fra underlaget. Jeg kjenner imidlertid noen som skulle ta bort fliser på en gipsvegg og det endte med hull i veggen.

Det går an å lime nye fliser utenpå de gamle flisene. De vil jo da bygge litt lenger ut, men hvis du bruker f.eks glassmosaikk så er ikke de så tykke som vanlige fliser. Det kan hende det er den enkleste måten å skifte fliser på.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:13   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Også går det an å male fliser . Det har vi tenkt å prøve i nærmeste fremtid. Ryktene sier at det ofte blir svært bra resultat. (Det er blandt annet derfor jeg har tenkt å få noen andre enn meg og mannen til å male).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:15   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det kan være lett å få ned fliser, men de kan også sitte uhorvelig godt fast. Underlaget har mye å si. Jeg har fjernet fliser på murvegg og på sponplater, og begge deler gikk greit. Du starter med å spikke dem løs fra underlaget. Jeg kjenner imidlertid noen som skulle ta bort fliser på en gipsvegg og det endte med hull i veggen.

Det går an å lime nye fliser utenpå de gamle flisene. De vil jo da bygge litt lenger ut, men hvis du bruker f.eks glassmosaikk så er ikke de så tykke som vanlige fliser. Det kan hende det er den enkleste måten å skifte fliser på.


Ja det er glassmosaikk jeg har tenkt å bruke evt.
Hm. det var interessant, lime de utenpå. Må sjekke!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:25   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Male fliser, ja. God idé.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:37   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Jeg ville først prøvd å male de gamle flisene, dersom det blir bra sparer du deg selv for mye arbeid og penger. Bare husk å bruke grunning først, så sitter malingen bra.

Sjekk denne linken: http://www.hushjemhage.no/hjem/opp_v...iser_males.htm

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:42   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Jeg av-fliset et helt bad og det var mye jobb, men gikk egentlig greit. Der var det både gips- og murvegger, men ettersom alt skulle ned var det ikke fare med veggene, så vi dæljet løs.
Det letteste hos oss var å vippe de gamle flisene av med kubein, evt. hammer og meisel. Da raste flisene ned, flere av dem var fortsatt hele.
Det kommer selvsagt an på hvor hard de sitter, og underlaget.
En bekjent av meg skulle rive fliser på kjøkkenet, og der var flisene lagt oppå tapet. Det ble store riftskader utenfro fliseområdet og mye ekstra arbeid.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:45   #8
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Evnt. mønster i de gamle flisene skinner gjennom når det males oppå. Liker du ikke mønsteret (det gjelder også dekorfliser) så ville jeg ikke malt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:46   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Evnt. mønster i de gamle flisene skinner gjennom når det males oppå. Liker du ikke mønsteret (det gjelder også dekorfliser) så ville jeg ikke malt.

Vi har blomster på våre. BLOMSTER!! Kommer de til å skinne igjennom?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:47   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg av-fliset et helt bad og det var mye jobb, men gikk egentlig greit. Der var det både gips- og murvegger, men ettersom alt skulle ned var det ikke fare med veggene, så vi dæljet løs.
Det letteste hos oss var å vippe de gamle flisene av med kubein, evt. hammer og meisel. Da raste flisene ned, flere av dem var fortsatt hele.
Det kommer selvsagt an på hvor hard de sitter, og underlaget.
En bekjent av meg skulle rive fliser på kjøkkenet, og der var flisene lagt oppå tapet. Det ble store riftskader utenfro fliseområdet og mye ekstra arbeid.

Om vi ødelegger tapeten så får vi tapetsere på nytt. Enda en grunn til å dænge løs !

(Vil gjerne ha ny tapet også )

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:49   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi har blomster på våre. BLOMSTER!! Kommer de til å skinne igjennom?

Sjansen er vel relativt stor. Og jeg tror ikke akkurat at det er så greit å sparkle fliser.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:50   #12
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi har blomster på våre. BLOMSTER!! Kommer de til å skinne igjennom?

Det er meget mulig. Hvis du kjenner mønsteret når du tar på flisene så vil det synes gjennom malingen. Vi hadde dekorfliser med helt flatt dekor, men disse var mørke og var overmalt med lys maling. Jeg så det flotte elgisolnedgang bildet helt klart. Lekkert...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 20:52   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det er meget mulig. Hvis du kjenner mønsteret når du tar på flisene så vil det synes gjennom malingen. Vi hadde dekorfliser med helt flatt dekor, men disse var mørke og var overmalt med lys maling. Jeg så det flotte elgisolnedgang bildet helt klart. Lekkert...


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:01   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det er meget mulig. Hvis du kjenner mønsteret når du tar på flisene så vil det synes gjennom malingen. Vi hadde dekorfliser med helt flatt dekor, men disse var mørke og var overmalt med lys maling. Jeg så det flotte elgisolnedgang bildet helt klart. Lekkert...


Jeg tror det kan gå bra. Det er hvite fliser med ujevn struktur. Egentlig veldig fine, hadde det ikke vært for at noen av dem har påmalte blomster. Jeg kjenner ikke blomstrene når jeg lar hånda gli over flisene, de er malt med et svært tynt lag maling. Vi prøver

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:07   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det er meget mulig. Hvis du kjenner mønsteret når du tar på flisene så vil det synes gjennom malingen. Vi hadde dekorfliser med helt flatt dekor, men disse var mørke og var overmalt med lys maling. Jeg så det flotte elgisolnedgang bildet helt klart. Lekkert...

Hvem finner på å ha elgisolnedgang på flisene sine?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:14   #16
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvem finner på å ha elgisolnedgang på flisene sine?


De som hadde huset før oss. Men de så jo at det ikke akkurat var pent, og malte over, på en ulekker måte. Nå er både flisene og resten av det stygge kjøkkenet borte. Jeg har ingen elgisolnedgang fliser, ei heller bueganger.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:20   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Hva med å kjapt male de lyse/hvite og legge sånne frostet glass-plater eller rustfritt stål-plater på?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:23   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hva med å kjapt male de lyse/hvite og legge sånne frostet glass-plater eller rustfritt stål-plater på?


Ikke dumt!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:25   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ikke dumt!

Ikke sant? Fåes vel på Ikea, tenker jeg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 13:42   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser over kjøkkenbenken

Jeg har malt flisene på vårt kjøkken
Vi overtok huset 1.nov 2006 og flisene var knallgule

Mattet de ned med sandpapir for formålet, grunnet og malte med interiørmaling (oljemaling)

Nå har vi hatt det slik en godt stund, og fått vasket en god del på de
(fliser over komfyr i hjørnet og over oppvaskkummen...blir litt søl)
Malingen sitter kjempegodt og er veldig fornøyd med at jeg gjorde det slik

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no