Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva må jeg pakke med til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-16, 21:57   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hva må jeg pakke med til syden?

Ditt beste tips? Vi skal til Lollo&Bernies tilrettelagte verden, hva er det du alltid har med som du synes alle andre også bør huske på? Vi er to voksne, 2 barneskolebarn og en ungdom.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:01   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Gode armringer om de ikke kan svømme, solkrem, antibac, solbriller, pass, kredittkort og penger. Husk å åpne kortet for det landet dere skal til om du ikke har gjort det før.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:01   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Bikini og visakort. Kanskje knekkebrød og leverpostei.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:01   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Litt vaskepulver, til å skylle opp et eller annet plagg i vasken?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:03   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Gode armringer om de ikke kan svømme, solkrem, antibac, solbriller, pass, kredittkort og penger. Husk å åpne kortet for det landet dere skal til om du ikke har gjort det før.

Antibac og solbriller til barna har jeg ikke på listen min. Takk!😊

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:05   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Bikini og visakort. Kanskje knekkebrød og leverpostei.

Takk! Knekkebrød/kjeks står på listen. Lillesøster har diabetes så vi må ha med noe mat ekstra.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:12   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Et lite reiseapotek. Jeg har alltid med noe febernedsettende i både voksen og barnestyrke, en tube eurax, gnagsårplaster, et febertermometer og litt kortisonsalve. Greit å ikke måtte ut og lete etter apotek dersom noen blir litt småsyke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:13   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Litt vaskepulver, til å skylle opp et eller annet plagg i vasken?

Lurt - takk!😊

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:15   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Aloe Vera krem eller gele som jeg tvinger gutta til å bli smurt på hver kveld. Funker strålende mot solbrenthet.
Har også med biotex for å skylle opp favorittklærne.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:17   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Et lite reiseapotek. Jeg har alltid med noe febernedsettende i både voksen og barnestyrke, en tube eurax, gnagsårplaster, et febertermometer og litt kortisonsalve. Greit å ikke måtte ut og lete etter apotek dersom noen blir litt småsyke.

Smart. Det skal jeg fikse. Takk!😊

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:19   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

På typiske skandinaviske chartermål så har vi med kun det vi trenger av klær, alt til personlig pleie, evt nødvendige medisiner, samt pass og penger/kort. I tillegg ett eller annet som ungene kan slå i hjel litt hotellromtid med. Ut over det så har vi erfart at det aller aller meste kan kjøpes på stedet, lengt billigere enn her hjemme.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:19   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Til diabetesen så anbefaler jeg ketonmåler til blod, i tilfelle dere skulle være maks uheldige og hun blir syk. Det er så trygt å kunne utelukke ketoner når man er langt unna det kjente helsevesenet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:19   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Lurt - takk!😊

Det er skikkelig greit hvis man får en søleflekk på et plagg og sånt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:20   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Aloe Vera krem eller gele som jeg tvinger gutta til å bli smurt på hver kveld. Funker strålende mot solbrenthet.
Har også med biotex for å skylle opp favorittklærne.

Kjøper du krem/gelé på apoteket?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:23   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Til diabetesen så anbefaler jeg ketonmåler til blod, i tilfelle dere skulle være maks uheldige og hun blir syk. Det er så trygt å kunne utelukke ketoner når man er langt unna det kjente helsevesenet.

Vi har til urin, holder ikke det, tro?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:25   #16
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Vi har til urin, holder ikke det, tro?

Du er jo avhengig av at barnet tisser da, som kanskje kan være utfordrende om de er magesyke og ikke får i seg væske. Blodketoner kan man måle når som helst. Aberet er at det er en bestemt måler som gjør dette, og stripsene må dekkes selv, og koster mye. Så mange har det ikke, men vi fikk det på sykehuset vi var lagt inn og er veldig glad vi har det. Hvis man har pumpe er det i hvert fall nyttig, for da får man raskere syreforgiftning om det er noe med pumpa.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:27   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Et lite reiseapotek. Jeg har alltid med noe febernedsettende i både voksen og barnestyrke, en tube eurax, gnagsårplaster, et febertermometer og litt kortisonsalve. Greit å ikke måtte ut og lete etter apotek dersom noen blir litt småsyke.

Enig. Paracet har jeg som regel med overalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:29   #18
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Aha - da forstår jeg. Takk for forklaring. Skal høre med avdelingen, kanskje de har noen. Vet du hvor dyrt det er?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:48   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Stripsene koster 500 pr pakke på 10. Apparatet kommer i tillegg. Men bruker jo ikke så ofte at det ruinerer oss. Det er mange sykehus som kun anbefaler strips til urin, men Lillehammer som vi fikk opplæring hos mener dette gjør pasientene bedre istand til trygge vurderinger på når det er på tide å kontakte hjelp.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 22:54   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Plaster er greit å ha. Ellers så har jeg heller kjøpt solkrem herfra enn der. Det er (i alle fall nå) billigere her enn der og man vet at solkremen ikke har stått eksponert i solen i ørten år.

Ladere til det dere har med dere av slikt

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no