Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-18, 20:36   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Vi skal bytte ut stolene i salongen, og jeg trenger inspirasjon. Vi ser etter noen som er ganske luftige, komfortable (selvsagt) og vakre.

Mannen har som krav at de skal ha synlige bein (altså absolutt ingen kapper og ikke stolkropp som går helt ned til gulvet).

Vi vurderer disse stolene (med lammeskinn). De er pene og gode å sitte i, men jeg er litt skeptisk til at de ikke har armlen.


De skal stå sammen med denne sofaen. (De stolene som hører til sofaen er for tunge og trauste. De vurderer vi ikke.

Forslag til alternative stoler mottas med takk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 20:57   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

De så fine ut, men er de gode å sitte i? Armlener er ikke så viktig spør du meg. Har selv en lenestol uten armlener, og sitter godt i den. Jeg synes det er mer viktig med hodestøtte.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 20:58   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Jeg er glad i Falcon stoler, men de er kanskje for retro. Vet ikke om de produseres lenger.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:02   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Du vil ha armlener. Hva med Bruno Mathssons Eva eller Miranda?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:08   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Eva, eller denne: https://www.krosby.no/produkter/stue...laminett-stol/

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:09   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

De lenestolene som vi bruker mest er Le Corbusiers og de har ikke armlenene, men det savner man ikke i dem, syns jeg. Vi bruker dem mye, men det blir jo også en annen sittestilling.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:10   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Eller denne:

https://www.umage.com/products/a-con...14594996404281

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:22   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Kjenner noen som har disse (evt noen som ligner), gode å sitte i og lette. Saueskinnet gjør dem litt annerledes. https://www.trademax.no/møbler/lenes...224456-v156946

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:44   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Tusen takk for mange flotte forslag så langt.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

De så fine ut, men er de gode å sitte i? Armlener er ikke så viktig spør du meg. Har selv en lenestol uten armlener, og sitter godt i den. Jeg synes det er mer viktig med hodestøtte.

De er gode å sitte i, men jeg vet ikke hvordan de er å sitte i lenge.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg er glad i Falcon stoler, men de er kanskje for retro. Vet ikke om de produseres lenger.

Njei. De er flotte, men ikke helt oss.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du vil ha armlener. Hva med Bruno Mathssons Eva eller Miranda?

Mannen liker disse, men jeg er ikke overbevist. De blir dessuten for høye i ryggen. Vi trenger noensom er lavere i denne delen av stua.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Eva, eller denne: https://www.krosby.no/produkter/stue...laminett-stol/

Det er en av de vi vurderer, men jeg ønsker meg en Lamino lenestol på sikt, og jeg vil helst ikke ha «et komplett sett»..

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

De lenestolene som vi bruker mest er Le Corbusiers og de har ikke armlenene, men det savner man ikke i dem, syns jeg. Vi bruker dem mye, men det blir jo også en annen sittestilling.

Jeg ser ikke bildet, men er det liggestolene? De tror jeg ikke egner seg så godt til salongbruk. Jeg ser ikke helt for meg min mor innta søndagskaffen i en slik.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Eller denne:

https://www.umage.com/products/a-con...14594996404281

Å, guri! Den ser helt fantastisk ut. Kan den prøvesittes noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kjenner noen som har disse (evt noen som ligner), gode å sitte i og lette. Saueskinnet gjør dem litt annerledes. https://www.trademax.no/møbler/lenes...224456-v156946

De ligner veldig på Laminoen som jeg ønsker meg. Kjempefin, men igjen: for høy til å brukes i salongen vår.

Jeg vil gjerne se flere stoler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:51   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Ja, liggetsolene/chaise loungene. Jeg skjønte at de ikke er helt det dere er ute etter, men ville bare poengtere at det kan gå veldig greit uten armlener også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:03   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Det var nok Lamino jeg egentlig prøvde å finne ser jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:03   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Å, guri! Den ser helt fantastisk ut. Kan den prøvesittes noe sted?

Jeg vet ikke om noen fysisk butikk som har dem. Fant dem da jeg lette etter stoler for moren min, si gjerne fra om du finner et sted.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 23:42   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Jeg er veldig fornøyd med seventy stolene vi har. De er veldig gode å sitte i, hodet og nakken har støtte. Sofaen vår er samme stil som deres, bare annen farge

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 23:44   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

http://ihreborn.se/collections/chairs/seventy/

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 23:47   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Kjempefine, Meisje!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 00:50   #16
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Ogi fra BoConcept i konjakkskinn. 😍😍

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 00:40   #17
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Den er nydelig!!

Sting fra Brunstad har lignende form, men er tyngre og mer "klumpete".

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 00:41   #18
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Den er nydelig!!

Sting fra Brunstad har lignende form, men er tyngre og mer "klumpete".

Ogi, altså!

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 00:41   #19
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Syns disse fra Ikea også er veldig fine og nette.

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50423573/

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 12:34   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Den var fin, Fjong! Jeg liker godt de IKEAstolene de har hentet frem fra glemselen, spesielt femitallsklassikeren Ekenäset:



Og Råane fra syttitallet:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no