Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-14, 11:26   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

http://www.theguardian.com/society/2...t-so-fat-obese

Denne interessante kronikken sto i the Guardian forleden.

Her siteres Angela Meadows:

Angela Meadows, from Birmingham University's psychology department, believes that diets, not the excess of junk food around us, are actually the root cause of the obesity epidemic. It is going on diets that causes people to gain weight, she says. "I started dieting when I was probably 12, 13 years old, when I wasn't fat. I dieted myself out like most people – if they are dieting, they tend to get very big, and they get bigger and bigger with every diet, and there is more self-loathing, more blaming, more comfort eating, more withdrawal, so you've got that avoiding, coping behaviour.
"The worse you feel about yourself, the less likely you are to go out and actually exercise, and people do sit at home and comfort eat, and then they get bigger and their problems get worse." Meadows' view, and that of the Health at Every Size movement, is that it is possible to be fat and fit – if you are active enough, your weight does not matter, because it is no longer a health issue.
"So over the years I dieted myself up from probably a sensible size 10 or whatever to the 20 I am now with enormous amounts of self-loathing. Now that I've stopped doing that, it's like I've got my life back. I think of the 30-odd years of my life that I put on hold and wasted. My mother's 72 and still won't leave the house unless her arms are covered. She still doesn't eat properly. She's dieted all her life as well. She was thin when she got married and got bigger.

Generations of women have been wasting their lives on this, and for what?"

Hvor mye tid bruker egentlig folk på å slanke seg? Og hvor mye utmerket hjernekapasitet og tilgjengelig tid brukes på slanking og skam?

Det er en passivisering i dette, en måte å holde folk passive på, å la dem skamme seg, slanke seg, stresse og streve, begrense seg selv av skam og skjensel, føle seg ille til mote, være ekstremt selvopptatt. Brød og sirkus, slanking og skam.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:30   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Interessant tanke. Jeg tror nok damen tar feil fordi at vektøkingen er i alle aldersgrupper i samfunnet. Jeg tror feks ikke at en 3 åring er overvektig fordi h*n slanker seg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:46   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.095
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Det stemmer veldig bra på de fleste overvektige jeg kjenner, inkludert meg selv. Vi har rett og slett slanket oss feite. Jeg veier i dag 25 kg mer enn jeg gjorde på mitt første Grete Roede kurs. Jeg ser jo i dag at jeg få kilo unna sunn vekt den gangen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:48   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.644
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Interessant tanke. Jeg tror nok damen tar feil fordi at vektøkingen er i alle aldersgrupper i samfunnet. Jeg tror feks ikke at en 3 åring er overvektig fordi h*n slanker seg.

Hvis en treåring er overvektig snakker vi vel uansett om en helt annen form for overvekt enn hos voksne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:48   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.426
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

For oss som har blitt overvektig i voksen alder (fra 18-19 års alder) så tror jeg teoriene hennes kan stemme ganske bra. Det stemmer veldig bra ut fra egen erfaring i alle fall.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:51   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Jepp, jeg tror hun har rett. Og det hun beskriver av skam og selvforakt må vi vel ikke lenger enn til diverse tråder her på forumet for å se ganske klart.
Jeg har kastet bort alt for mye tid på dette, og jeg er ikke akkurat alene om det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:04   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.219
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Jeg tror det er årsaken for en del/mange/noen, men det kan på ingen måte forklare alt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:05   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.876
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Det vel være slik at slanking uvegerlig gjør noe med appetittreguleringen og den naturlige sultfølelsen? Det klusser vel til og skaper vel en ubalanse på ett eller annet plan; det er det jeg synes er skummelt (og ikke minst derfor jeg er så ekstra skeptisk til 5:2-dietten). Mange mener vel også at kroppen alltid vil strebe etter den høyeste vekten den noen gang har hatt, med typisk jojo-slanking som resultat.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:15   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Det stemmer godt på meg. Jeg blir bare større jo mer jeg slanker meg, og nå har jeg gitt opp i et håp om at det i hvert fall ikke skal bli enda verre.

Jeg ble litt tyngre enn normalen som barn på grunn av feil kosthold. Men jeg tror ikke at jeg bikket over til overvektig. Når jeg ser bilder av meg selv som barn er jeg ikke på noen måte stor, men knærne var heller ikke den tykkeste delen av bena mine (slik de var på broren min). Jeg ble satt på min første slankekur da jeg var 10, og har slanket meg på og av siden den gang. Jeg går ned i vekt, men jeg går mer opp igjen.

Jeg er veldig rådvill i forhold til hvordan jeg skal komme meg ut av spiralen. Nå er jeg helseskadelig overvektig og må egentlig gjøre noe drastisk. Men hodet klarer ikke når jeg innerst inne vet at jeg bare blir enda større av å prøve.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:20   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Eg har brukt veldig mykje tid av mitt liv sida eg var 13-14 år på å slanke meg. Og eg drive på no. Det nye er derimot at eg ikkje skal ned all verda, som eg jo burde gjort i forhold til å få BMI under 25, men til å ha BMI under 30. Den mentale jobben for alle oss som slit med overvekt er jo å komme seg til "ikkje alt alltid"-tankegangen og dermed blir det sånn som HI skisserer.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:23   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Jeg tror nok det der er sant for en ikke ubetydelig gruppe, i hvert fall. Og min kjepphest: Jeg synes det er nitrist at så mange bruker så mye av kapasiteten sin på å tenke på vekt og kropp og slanking og den inherente misnøyen som ligger i det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:27   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Interessant tanke. Jeg tror nok damen tar feil fordi at vektøkingen er i alle aldersgrupper i samfunnet. Jeg tror feks ikke at en 3 åring er overvektig fordi h*n slanker seg.

3-åringer som er overvektige er jo gjerne overvektige fordi de, som Georgia i artikkelen, som veide 400 kilo som 19-åring og måtte hentes ut med kran, ble foret med enorme mengder feil mat som liten. Er det et personlig ansvar for en som bare har fått dårlig mat (kvalitet) i enorme mengder (kvanititet) som substitutt for trøst og kos hele livet, at vedkommende er sykelig overvektig som ung eller voksen?

"We can avoid being overweight by exercising personal responsibility, politicians say, voicing the script written by the food industry. We choose what we put into our mouths. We ought to know what will make us fat and have the self-restraint to stop eating. But can you really make that judgment of Georgia at the age of seven, who even then weighed 70kg (11 stone) and whom Lesley* admits she fed with condensed milk as a baby, weaning her on to tinned potatoes and later filling her up with fried eggs and chips? "
*Lesley er moren til Georgia.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:31   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Er en ikkje her inne på kjernedebatten i norsk offentlighet, er overvekt et individproblem eller samfunnsproblem?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:50   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Det kan kanskje forklare noe, men langt i fra alt. Ikke alle har slanket seg store og noen har utvilsomt klart å slanke seg slanke. Hvorfor noen lykkes og noen ikke er jo et intrikat spørsmål. Vi er to i dette huset som har slanket oss slanke, og forblitt slanke. Men da snakker vi slanking som i "varige kostholdsendringer".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:14   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Jeg har ikke slanket meg stor. Jeg har drukket cola og spist sjokolade.

Men jeg syns likevel det var interessant. Jeg trenger jo ikke se lenger enn til mamma, som har jojo-slanket seg hele livet for å innse at det ikke er Løsningen. Og det kan jo ikke være sunt for forbrenningen med knekkebrød og cottagecheese en måned og fri flyt av både det ene og det andre den neste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:14   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er en ikkje her inne på kjernedebatten i norsk offentlighet, er overvekt et individproblem eller samfunnsproblem?

Det er et samfunnsproblem. Både i hva det koster samfunnet og i hva slags befolkning vi har, som enten er i for dårlig form til å jobbe eller konstant opptatt av en kur eller diett eller opplegg eller hva_du_nå_har. Det er alt for lite regler og restriksjoner for hva slags mat som selges (og dermed spises) og alt for høy terskel til å ta tak i hele familiens kosthold når barn veies inn som overvektige på helsestasjonen. Ansvaret, skylden og skammen legges på den enkelte som er uten selvkontroll og selvdisiplin.

Det er jo et individuelt problem OGSÅ, selvsagt, fordi opplevelsen av å være overvektig, å være ute av stand til å bli slank eller forbli slank, handler om nederlag og skam. Fordi det stjeler av tiden eller oppmerksomheten man kunne brukt på å redde verden, ha det godt eller like seg selv, våge noe eller oppleve noe så stjeler overvekten eller slankingen, spiseforstyrrelsene eller skammen av livskvaliteten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:43   #17
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Første gang jeg slanket meg veide jeg 65 kilo. Jeg leste en artikkel i et eller annet blad. Lurer på om det var "I form"? Har ikke det vært i Norge i årevis?
Det var en dame som var like høy som meg, og som hadde gått ned fra 65 til 58 kilo. Det ble framhevet hvor bra hun så ut, og hvor fornøyd hun var. Det var første gang jeg følte meg tykk. Jeg var 17 år og i god form...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:46   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Jeg hadde vært overvektig om jeg veide 65 kg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:49   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde vært overvektig om jeg veide 65 kg.

Mens jeg hadde vært på grensen til undervektig.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 14:07   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"

Jeg tror fettskrekken fra tidlig 80-tall har skylda, så ja, slankinga har skylda på en måte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no