Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Frustrasjon - må få det ut!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-13, 13:18   #21
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Som tidligere bhg ansatt og snart ferdig utdannet blir jeg litt lei meg kjenner jeg.
Jeg tar på de ungene jeg ser har skalltøy, skalltøyet sitt. Men om dette er av eldre årgang eller ikke er tett lenger, ja det trenger vi jo info om. Derfor tror jeg det eneste som fungerer er klar og tydelig informasjon på plassen til barnet.
Til HI: jeg ville tatt en prat med ped leder.
Det er slått fast at bhg skal ha et godt og nært samarbeid med hjemmet, og det er tydelig at det ikke er tilfelle her.
Om det ikke hjelper så ville jeg koblet inn styrer og evt kommunen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 14:10   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Jeg skjønner ikke problemet, men jeg vet at det er et problem i mange barnehager. Jeg har jobbet som ped.leder i over 20 år, og det har skjedd en veldig stor utvikling i forhold til uteklær på de årene. Selv om jeg ikke er spesielt interessert i klær og vannsøyler, og selv stort sett bruker vanlige regnklær på egne unger, så klarer jeg helt fint å skjønne at når foreldrene sier at skalltøyet er vanntett så er det det, og da brukes det. De eneste gangene jeg sier i fra er jo når barnet faktisk blir vått med de uteklærne de har på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 14:12   #23
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Det høres jo veldig fornuftig ut, polarjenta.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 14:14   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det høres jo veldig fornuftig ut, polarjenta.

Det er jo fornuftig, men jeg har hatt mine diskusjoner med de jeg jobber sammen med for å få dem til å skjønne det samme. Og ga egentlig selv opp å diskutere med min egen barnehage i fjor vår når min sønn hadde vanntett skalltøy, de kledde på han regntøy uansett. Det var ingen kampsak, så da ble det nå sånn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 15:22   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Denne kampen har jeg gitt opp. De får nemlig for smått dårlig låneregntøy. Det hjelper ikke hva jeg sier og ikke sier, det går ikke inn. Hverken at gtx-sko er vanntette eller at allværstøy er vanntett. Så da har de regntøy i tillegg. Jeg har gitt opp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 16:37   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Jeg har vanlig regntøy til min i år. Jeg velger mine kamper med omhu. Nå kan det godt hende at jeg ikke hadde trengt vanlig regntøy til ham, kunne brukt skalltøy og regnet med de tok det på, men nå er det blitt slik. Er så kort tid til regntøyet skal hjem og byttes ut med varm vinterdress.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 19:42   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Heng en stor og tydelig lapp på plassen hans.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 20:16   #28
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Men jeg kan virkelig ikke fatte at det skal være så vanskelig.
Mini her i huset bruker skalltøy, men i den fasen hvor vi holdt på med bleieslutt så hadde han en gummibukse hengende i reserve.
Den ble ikke brukt. Selv om den hang der. Det er ikke så vanskelig altså.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 20:31   #29
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hvis man snur litt på det kan man spørre hvordan personalet skal kunne vite hvem som skal ha på dress i regnvær og hvem som ikke har dress som tåler regnvær. Jeg har forståelse for at ikke alle barnehageansatte kjenner alle merker og alle dresser og vet hva de tåler. Kanskje det hjelper å henge opp lapp på plassen eller skrive det i dressen. Jeg er selvfølgelig enig i at de som har gode dresser skal bruke dem.

Det er ikke så vanskelig å lære seg at Ola trenger ikke regntøy, for dressen hans er vanntett. Liste i garderoben med hvem som skal ha på seg hva i hva slags vær hadde kanskje funket.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 21:20   #30
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Vår bhg har vært ganske flinke på det. I fjor hadde lillebror kun reimatec og goretexsko. De skrøt tøyet hans opp i skyene, for han var jo faktisk aldri våt.

Så kom jeg en dag, og de lurte på om ikke jeg kunne ta med regntøy og cherrox. Skoene hadde vannet trengt rett igjennom, og han hadde vært kliss våt hele han. Vel, han var kun byttet bukse/sokker på, var våt opp til knærne. Det viste seg at han hadde hoppet i en veldig dyp dam. Så skoene var våte fordi dammen var høyere. (Hadde superfit goretex)
Syns det var litt komisk, han er våt én dag og da kom klagene på tøyet. De barna som hadde regntøy var fremdeles mye mer våt.
Har reimatec enda og har ikke vært våt en eneste dag i høst hittil.


I bhg jeg jobbet i måtte jeg gi opp. Ble bare svart med; Jeg hører du sier det, men regntøy er det eneste som holder. Tok allikevel dress/skallklær på de ungene jeg kledde på som hadde det. (Og pressiserte såklart da vi kom inn igjen at ungen er tørr. )

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 09:46   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Det er ikke så vanskelig å lære seg at Ola trenger ikke regntøy, for dressen hans er vanntett. Liste i garderoben med hvem som skal ha på seg hva i hva slags vær hadde kanskje funket.

Jeg hadde ikke klart å huske hva som var hva av utetøyet til 18 barn. Så jeg tror også en liste vil være fint. Men det er klart det nytter ikke med liste heller hvis problemet er at man ikke ønsker å legge til rette for bruk av skalltøy. Jeg har inntrykk av at problemet mange steder er at man ikke bryr seg om å legge til rette for annet enn gummitøy.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 10:45   #32
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Det er vel egentlig ikke verre enn at foreldrene henger igjen det utetøyet de vil ungene skal ha på seg den dagen og som de synes duger. Henger det ikke gummitøy så betyr det at det andre er regntøy. Blir ungene da våt så kan barnehagen tre inn og gi beskjed.
Det trengs da ikke legge til rette for noe spesielt om de ikke har gummitøy heller? Jeg forventer ikke særavtaler der. Det er mye jeg kunne sagt om denne barnehagen uten at jeg begir meg ut på det. Jeg har ikke kjøpt gummitøy og kommer ikke til å gjøre det heller så lenge skalltøyet hans er tett.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 10:53   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Denne kampen har jeg gitt opp. De får nemlig for smått dårlig låneregntøy. Det hjelper ikke hva jeg sier og ikke sier, det går ikke inn. Hverken at gtx-sko er vanntette eller at allværstøy er vanntett. Så da har de regntøy i tillegg. Jeg har gitt opp.

Samme her. Han ene pedlederen var så sjokkert over at goretexskoene til barnet hadde holdt på tur. Barnet hadde insistert på å ha på seg skoene og han hadde gitt etter. Når jeg hentet barnet sa han at skoene var våte og forklarte hvorfor. Når han så hentet dem og skulle vise meg hvor våte de var så var de helt tørre. Godt guttungen er fornuftig om ikke annet

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no