Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tømme iphonen for bilder

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-15, 20:46   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tømme iphonen for bilder

Ja, hvordan lettest? Jeg har gjort det før, men nå prøvde mannen og han fant ikke ut hvordan det skulle gjøres.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 09:52   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Jeg pleier bare å koble ledning fra kontakt, stikke USB-enden inn i datamaskinen, og da popper det opp et spørsmål om hvordan jeg vil aksessere telefonen. Da pleier jeg å velge å åpne i mappe, og bare bla meg inn til til mappene med bilder. Markerer bildene og enten copy eller cut (da fjerner du med en gang de fra telefonen), og limer så inn i en mappe jeg har gjort klar til å ha bildene i, på datamaskinen. Av og til legges bildene i flere mapper på telefonen, så det kan være litt jobb å hente ut alle, men jeg gjør det nå slik med gjevne mellomrom. Jeg bruker ikke icloud til lagring av bilder.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 11:17   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Jeg får det heller ikke til.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 11:18   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Jeg koblet på en laptop i går. Installerte icloud og fikk lastet automatisk en del over via den, men det er egentlig ikke det jeg vil. Jeg vil gjøre det Dronningen beskriver. Plutselig dukket disse mappene opp og jeg kunne kopiere bildene ut derfra. Nå gjorde jeg det ikke i går fordi bildene skal over på en annen PC, men jeg skal prøve igjen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 11:28   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Jeg bruker bildeoverføring på mac, det finnes jo på pc også?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 13:13   #6
Argente
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 5
Argente har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Nå har vi gått over til Android her i huset, men da vi hadde iPhone var problemet vårt helt motsatt, vi mistet hele tiden bilder vi ikke ville miste! Og det skjedde hver gang ved at synkronisering mellom iPhone og datamaskin ikke virket som vi ville (vi hadde satt samme "Persistant Library ID" på begge PC'ene, husker ikke hvordan men det kan Googles)

Så min første tanke er at dette kan du kanskje løse med synkronisering? Første treff på Apple sine sider jeg fikk var denne: https://support.apple.com/en-us/HT204120

Argente er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 14:15   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Du må åpne tastelåsen på iphone etter at den er koblet til PC'en, og svare trust når du blir spurt om du vil stole på PC'en. Da skal mappene komme opp. Hvertfall fungerte det på PC'en min på jobb - hjemme bruker jeg iPhoto. Men det virket ikke før jeg åpnet tastelåsen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:09   #8
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Ja du må godkjenne maskinen først ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:13   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Jeg godkjenner maskinen. Men det er ikke mulig å slå av autolåsen på iPhonen min.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 15:31   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tømme iphonen for bilder

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg godkjenner maskinen. Men det er ikke mulig å slå av autolåsen på iPhonen min.

Ikke på min heller (jobbmobil), men jeg bare tok litt på skjermen innimellom så den holdt seg på. Jeg skulle bare overføre noen få bilder da, jeg hadde ikke giddet det hjemme. Men hjemme fungerer iphoto helt fint. Eller det nye da, Photos eller hva det heter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no