Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

[Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-13, 18:17   #41
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Husets femåring liker ikke bukser. Hun liker dem ikke om de er posete, stramme eller vanlige. Hun går i tights og til nød smale joggebukser. Jeg forstår henne godt, for bukser funker rett og slett ikke på henne.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 19:03   #42
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Det er veldig lite variasjon i butikkene, også. Jeg kjøpte noen tightser på h&m i dag, men ellers er det nesten total dominans av smale bukser i tykt, stivt stoff i mange av butikkene. Eventuelt posebukser, men det er liten variasjon. Jeg skal titte litt mer når jeg befinner meg i byen uten Villemann på slep.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:21   #43
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Jeg venter på at HM igjen får babycord bukser. Skinny og slim jeans fra samme butikk gikk i retur fordi de var så smale at de var vanskelig å kle på, de var vide oppe og sikkert iskalde ukene før de begynner med utebukser. Strømpebukse inni hadde vært for ukomfortabelt.

Vi har mye fint baggy fra Aya Naya, Wheat, POP, og Rohde. Men jentene nekter å gå i det de kaller tykke bukser.

Bukser er bare et nødvendig onde for jentene, men de velger det framfor utebukser de neste seks ukene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:41   #44
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Alt som er litt stretch i går bra for vår frøken. Favoritten er denim med stretch (om man kan snakke om favoritt om andre ting enn rosalilla strømpebukser og tights. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:42   #45
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Ja, og babycord-bukser fra PoP, som jeg synes er kjempefine med god passform, men som frøkna synes blir for, ja, røde/blå/grønne.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:43   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Jeg har vært på Lindex og H&M i dag. Så ut som i alle fall Lindex hadde bukser i ulike typer til jenter.

Min jente liker nå bukser igjen etter å ha hatt buksenekt en stund.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:55   #47
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Siste fra 6, snart 7åringen. Strømpis med shorts over.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 20:58   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Siste fra 6, snart 7åringen. Strømpis med shorts over.

Yes! Veldig populært.

Min 8-åring valgte seg skinny jeans fra Gap i London for de satt så bra på henne. Vi har slitt med å finne bukser her hjemme til henne, så jeg var bare glad vi fant noen og kjøpte flere i samme slengen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 22:59   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Min jente er bare litt over tre, men hun bruker mye forskjellig egentlig. Hun har noen sånne baggy jeans, blant annet en fra Cubus. Synes de er veldig praktiske, strikk nede og i livet. Hun bruker også mye tights, enten bare som de er eller med skjørt/kjole over. Vi har POP sine, jeg kjøper dem når det er salg og da er de billige. De holder seg veldig godt. Jeg har også kjøpt noen på 70% salg på Pomp Delux nå, men de er ikke testet ennå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 23:40   #50
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men hvorfor tror man at hovedsaklig småjenter kommer frem til det selv at de vil ha trange bukser?

Jeg synes det er skremmende. Fireåringer!!! Er det ikke tidlig nok når de er preteens, lissom?

Hadde det vært greiere om det hadde vært tights? Eneste forskjellen på min datters "skinnyjeans" og tights er at det er lommer og glidlås på jeansen. Hun har selvfølgelig kommet frem til det selv like lite som at hun har kommet frem til kjole og rosa helt selv. Men jeg ser ikke noe prinsipiell forskjell mellom tights og jeansene hun bruker. Hun synes det er behagelig og fint. Akkurat som hun synes kjole og tights er behagelig og fint. Det er en barnslig glede over klær, og inget synlig eller uttalt kroppsfokus. Nå synes jeg du lager et større problem enn det er.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 23:46   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Jeg synes det er mye bevisstløshet rundt hvilke kjønnsrollemønstre man stapper småjenter inn i. At man bruker begrepet "skinnyjeans" om klær fireåringer har på seg, og at det i det hele tatt finnes!!!, er bare enda et eksempel.

Jenter skal ta seg ut og ha kroppsnære plagg. Snart kommer det vel tight regntøy for barnehagebruk med Hello Kitty-mønster også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 23:57   #52
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Hva med slike fra Lindex? De har strikk som kan strammes i livet.
S0000006980820_F_W40_20130503135653.jpg

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 23:58   #53
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er mye bevisstløshet rundt hvilke kjønnsrollemønstre man stapper småjenter inn i. At man bruker begrepet "skinnyjeans" om klær fireåringer har på seg, og at det i det hele tatt finnes!!!, er bare enda et eksempel.

Jenter skal ta seg ut og ha kroppsnære plagg. Snart kommer det vel tight regntøy for barnehagebruk med Hello Kitty-mønster også.

Jeg er fullstendig enig med deg i forhold til kjønnsrollemønster. Jeg er bare ikke enig i at skinnyjeans eller jeggings om du vil er et så stort problem. Det er faktisk ingen forskjell på det og tights. Jeg tør påstå at de er veldig mye mer praktiske og behagelige en stive jeans som det også finnes en del av både til gutter og jenter.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 02:38   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er mye bevisstløshet rundt hvilke kjønnsrollemønstre man stapper småjenter inn i. At man bruker begrepet "skinnyjeans" om klær fireåringer har på seg, og at det i det hele tatt finnes!!!, er bare enda et eksempel.

Jenter skal ta seg ut og ha kroppsnære plagg. Snart kommer det vel tight regntøy for barnehagebruk med Hello Kitty-mønster også.

Enig! Jeg har aldri hørt om en liten gutt som helst vil bruke tettsittende klær. Det er ikke noe jentene kommer på sånn helt av seg selv. Men nå er ikke dette noe tema for mine jenter heller da. 05-jenta hater klær som strammer, og ser ikke poenget i å bruke plagg som ikke har noen funksjon, som f.eks shorts over strømpebukser. Egentlig ser hun vel ikke sjarmen med klær i det hele tatt, det kjedeligste hun vet er å kle på seg eller bytte klær. Hun vil ha på minst mulig, enklest mulig og mest mulig behagelig. Baggy bukser t-skjorte og hettejakke er perfekt.

Minstejenta er stikk motsatt, hun elsker klær, elsker å gå i skapet og bytte til noe annet enn det hun har på seg (kan til og med stå opp etter at hun har lagt seg om kvelden, fordi hun vil ha en annen pysj i stedet .. ). Men hun er så godt som altetende når det gjelder klær, hun liker variasjonen, det å ha på seg noe annet. Shorts over strømpis er helt supert, og gjerne en kjole over der igjen. Så når hun kler seg selv kan hun dukke opp i alt fra prinsessekjoler til fotballdrakt, med det mest bisarre tilbehøret. Men siden heller ikke hun insisterer på det ene eller det andre så har jeg aldri kommet på å kjøpe trangere bukser til jentene enn til gutten min.

Jeg synes heller ikke det er pent med skinnyjeans til små barn, uansett hvor myke de er. Det er noe med at jeg synes barn skal få se ut som barn, ikke voksne i miniatyr. Det stor forskjell på dette og dette, selv om begge deler involverer tettsittende plagg. Det er selvsagt et spørsmål om smak, men også, som Maverick sier, noe med hvilke roller vi vil dytte jentene våre inn i.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 13:09   #55
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Jeg synes det virker som om fokuset på tradisjonelle kjønnsroller er blitt sterkere også på barnefronten. Bare ta siste brosjyre fra XXL som et eksempel: Matbokser og termoser i gutte- og jentevariant, det samme med soveposer (sovepose med Disney-prinsesse, noen?), og da vi var på jakt etter ny sykkel til nevnte fireåring, fant vi knapt en eneste sykkel som var relativt kjønnsnøytral.

Jeg er også den første til å underskrive at barn skal gå i klær som er beregnet for barn, som tåler aktivitet, og derfor kjøper vi også mye på PoP. Men til og med PoP synes jeg blir mer og mer gutte- og jenteorientert, og da jeg så på en bukse til minsten, fikk jeg opplyst om at det var en jentebukse. Dette var snakk om en enkel, rød bukse i str. 74...

Men samtidig er vi litt prisgitt utvalget i butikkene, og jeg ser klart at fokuset til snuppa har endret seg etter at hun begynte på storavdeling i barnehagen, og hun maser om Barbie, Disneyprinsesser og ting vi aldri har nevnt med ett ord her i huset. Vi forsøker å gi henne en motvekt mot alt det rosa, men vi tar ikke absolutt alle kamper. Dersom hun helst vil gå i tights, lar vi henne gjøre det. Hun får også lov til å bestemme påkledning selv innenfor rimelighetens grenser; så det blir mange merkelige kombinasjoner som hun selv synes er supre, som voksne vil grøsse over. Jeg synes det er helt OK med ullundertøy med tyllskjørt over, og tror ikke det er tyllskjørtet som eventuelt vil hindre henne i å bli statsminister (say). Man kan være prinsesse samtidig som man er tøff fjellklatrer; det er ingen motsetninger.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 16:22   #56
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

, og tror ikke det er tyllskjørtet som eventuelt vil hindre henne i å bli statsminister (say).

Ikke sant?! Jeg gleder meg allerede til å se Erna i pastellfarget tyll!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 16:28   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Det fins jo nesten ikke en eneste ting å få kjøpt til barn, som ikke er "jente" eller "gutte". Ski, skøyter, klær, Lego og de fleste andre leker, matbokser, skolesekker, gummistøvler, sykler ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 17:14   #58
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ikke sant?! Jeg gleder meg allerede til å se Erna i pastellfarget tyll!

Akkurat dét vet jeg ikke om jeg vil se. Erna som statsminister, that is.

Men jeg gikk på et phd-kurs sammen med en godt voksen dame som kjørte voksenversjonen av stilen til en typisk fireårig jente; rosa fra topp til tå, flageskjørt, og til og med mobiltelefonen var rosa...

Jeg er veldig lei av den idiotiske kjønnsinndelingen av absolutt alt av leker. Må en lekestøvsuger være rosa,og det samme med dukkevogna? For ikke å snakke om legoen. Hvor er de vanligr klossene?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 20:19   #59
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg er veldig lei av den idiotiske kjønnsinndelingen av absolutt alt av leker. Må en lekestøvsuger være rosa,og det samme med dukkevogna? For ikke å snakke om legoen. Hvor er de vanligr klossene?

Jeg er helt enig. Men det finnes kjønnsnøytralt om man bare leter veldig godt og lenge. Eventuelt har flaks. Mine har rød dukkevogn og støvsugeren er samme som vi har; rød miele(kjøpt for slikk og ingenting til jul i Tyskland) - den opereres forresten flittigst av gutten vår, jenta slipper rett og slett ikke til for han er så kjapp med å rope "hjelpe til!" når jeg eller pappaen kommer med den store støvsugeren.

Forresten vil gjerne gutten vår gå med klemmer i håret for tiden - sånn som søsteren. Det får han lov til og de gangene han har hatt på i barnehagen så har de ansatte bare spurt om han har pynta seg og så har de resten av dagen sørga for at klemma er i håret på ham akkurat som de gjør med søsteren. Det er deilig at det er slik, han er tross alt bare 3 år - enten går rosa pyntefasen over eller så får vi forsøke å gjøre ham robust nok til å takle korttenkte, dumme kommentarer

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 20:19   #60
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Jente 4 år]: Hva slags bukser?

Jeg har mindre problemer med tyllskjørt og prinsessekjoler og den slags sukkersøte småjentegreier, så lenge barna likevel har bevegelsesfrihet. Det er som regel bare en fase som hører barnehagealderen til. Det jeg grøsser mer av er når en fireåring på vei til barnehagen er kledd opp som en nittenåring på vei til disco ... Leopardtights, skinnyjeans, utringede topper som glir nedover skuldra, med glitrende dødningehoder og påskrift som "cutie" o.l., pelsvester, MC-jakker ... Gjerne lipgloss i tillegg. Synes ikke det passer på småbarn. Det ser bare komisk ut.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no