Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-13, 12:47   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Min lille frossenpinn har i dag, 21.10., med 6 grader, riktignok sur vind, i Oslo på seg følgende;
ullundertøy (body/strømpebukse)
Ribbestrikket bukse
Ribbestrikket genser
Reima vinterdress
Ullvotter (alt annet protesteres det vilt på)
Tykk ullue
Skinnsko med kraftig såle.

Hva i huleste skal han på når det blir kaldere? For storebror ville dette vært helt nok selv midtvinters.

Dundress? Ett lag til med ull? Fleece? Noen som har erfaring med frosne barn?
Han er i mye aktivitet, løper og klatrer, sparkesykler etc. Det må derfor være lett og ha bevegelsesfrihet. Jeg kan legge til at han veier 11kg og er 88cm lang (16mnd), en lang og tynn fyr med andre ord. Jeg forsøker å fete ham opp, men det går tregt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:03   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Noen barn fryser, det er min erfaring fra bhg. Vi har hatt barn som har hatt tipp topp klær fra innerst til ytterst, men uansett måtte de inn og varme seg. Og så er det noen som kjører bomullsstrømpebukset året rundt, og aldri fryser.

Det viktigste er vel varme føtter, fryser han der, blir alt kaldt.
Men kanskje to litt tynnere ull-lag da, istedet for ribbestrikk?
Fryser han fordi det blir vanskelig å bevege seg?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:05   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Han fryser ikke på bena, skjønt jeg vurderte vinterstøvler i morges.

Han er i full aktivitet, så det er ikke bevegelsen det står på. Lurer på om han har litt lite underhudsfett, en av de mer robuste barnehagekompisene gikk ut i olabukser og vindjakke i dag og svettet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:22   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Jeg har aldri sett min pjokk hverken svette eller fryse nesten.. tror han er vekselvarm

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:23   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Jeg har en frossenpinne på 5 år, og det som gjør utslaget for hennes del er å ha på henne ullfleecen til Nøstebarn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:33   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Ullfleece har jeg også tro på.


Ellers kan jeg jo si til helsesøster (aka weight watcher) neste gang vi skal innom til kontrollveiing av sumoen min at det i visse tilfeller kan lønne seg å veie 12,5 kg og være 83 cm lang.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:41   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Minsten var frossenpinn i den alderen, og jeg synes også ulfleece fungerte bra. Han er ikke like kald nå lenger, men likevel en helt annen type enn sin varmblodige storebror. Minsten og jeg blir kalde, storebror og mannen min gjør ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:50   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Ullfleece it is, da.

Vi får i alle fall prøve det, merket at han var mye lykkelgiere på vei til barnehagen i dag i denne bekledningen enn bare dress over "vanlige" klær.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:55   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Jeg har kjøpt en heldress til minsta og todelt til mellomste, de er gode og varme. Eldste går og svetter i allværsjakken hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 14:27   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Vi brukte Nøstebarns ullfleece eller heldress fra Kivat den første barnehagevinteren. Kivat sin dress er ikke så tykk, men varmer veldig godt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 15:12   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Er det nok luft mellom lagene, dvs. er dressen stor nok?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 15:15   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det nok luft mellom lagene, dvs. er dressen stor nok?

Ja, den er romslig, det er str 86 - vi har byttet fra 80 som han brukte før sommeren. Den er veldig baggy, og må brettes opp på armene.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 15:51   #13
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan kler jeg en frossenpinn? (1 år)

Dundress! Jeg er en skikkelig ispinne selv og fryser ihjel om jeg bruker noe annet enn dunjakke på vinteren. Ingenting er vel varmere enn dun?

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no