Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Frustrasjon - må få det ut!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-13, 15:41   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Frustrasjon - må få det ut!

Min fireåring har nytt sett fra POP. Dette har jeg sagt til personalet i barnehagen flere ganger at er vanntett. Jeg har gitt beskjed om at stort sett det han har er vanntett, eller så henger det ikke i barnehagen. Jeg har til og med stått og pratet med pedleder om at jeg ikke bruker gummitøy på han, men at jeg heller bruker litt penger på godt tøy. Og hun var helt enig, hun klarte ikke gummitøy og kjøpte seg heller annet vanntett yttertøy.
I dag var det lapp til meg på plassen hans. Han trenger regntøy. Sier pedleder.
I dag har det sprutregnet så og si hele tiden, eller sluddet. Jeg hentet han i det de skulle inn. Da hadde han ullundertøy og fleece under skallsettet. Jeg kunne kjenne på innsiden at det var litt fuktig, men klærne hans under var ikke våte. Eneste var rundt håndleddene. Han har heller ikke tidligere vært våt i barnehagen. Det kan da ikke være nødvendig med noe annet tøy da? POP tøyet har vannsøyle på 10 000 mm.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 15:48   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Nei, ikke nødvendig med annet. Heng opp lapp på plassen hans om at han SKAL bruke det settet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 15:52   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Har hatt samme greia med barnehagen, er veldig glad for å ha skolejente nå! Hun var våt EN gang i barnehagen og det var da de dro på henne regntøy fra lånekassa, fordi de mente skall-klærne ikke var regntøy.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 15:57   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Jeg tok hjem alt regntøy fra bhg og hadde bare skalltøy. De var aldri våte.

Nå har riktignok yngste gummiregntøy fordi jeg fikk det så utrolig billig i Danmark i sommer og fordi dressen kanskje ikke er helt vanntett. Vi har hatt lite regn i høst. Snart blir det vel uansett vinterdress.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 16:04   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!



Nemlig.

Denne kampen har jeg hatt med ørti medarbeidere i barnehager rundt omkring - nei, lille Per trenger ikke låne gummitøy, han har flott skallsett på plassen sin.

Jeg har ofte opplevd at barn som har hatt godt skalltøy på er varmere og tørrere enn barn som har hatt gummitøy på, når de har vært ute og lekt i regnvær. Mer behagelig er der å ha på seg også - sjøl bruker jeg nesten bare skalltøy, med mindre det er skikkelig gjørmete.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:03   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.


Jeg har ofte opplevd at barn som har hatt godt skalltøy på er varmere og tørrere enn barn som har hatt gummitøy på, når de har vært ute og lekt i regnvær.

Det er min erfaring og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:05   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Min fireåring har nytt sett fra POP. Dette har jeg sagt til personalet i barnehagen flere ganger at er vanntett. Jeg har gitt beskjed om at stort sett det han har er vanntett, eller så henger det ikke i barnehagen. Jeg har til og med stått og pratet med pedleder om at jeg ikke bruker gummitøy på han, men at jeg heller bruker litt penger på godt tøy. Og hun var helt enig, hun klarte ikke gummitøy og kjøpte seg heller annet vanntett yttertøy.
I dag var det lapp til meg på plassen hans. Han trenger regntøy. Sier pedleder.
I dag har det sprutregnet så og si hele tiden, eller sluddet. Jeg hentet han i det de skulle inn. Da hadde han ullundertøy og fleece under skallsettet. Jeg kunne kjenne på innsiden at det var litt fuktig, men klærne hans under var ikke våte. Eneste var rundt håndleddene. Han har heller ikke tidligere vært våt i barnehagen. Det kan da ikke være nødvendig med noe annet tøy da? POP tøyet har vannsøyle på 10 000 mm.


Du, var er greia med dette? Skjønner ikke barnehageansatte hva skalltøy er? Jeg fikk den samme lappen i dag og jeg forklarte for n'te gang at dressen hans er vanntett.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:11   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Don't get me started...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:12   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frustrasjon-må ut!!

Jeg har av og til denne diskusjonen med min kollega,
hun tror IKKE at Reimatec holder tett.
Alle ungene har Pop eller Reimatec høstdress,
som jeg heller tar på enn kaldt og stivt regntøy.
Ungene er like tørre når de kommer inn, foruten litt lekkasje ved ankel og håndledd,
det får man uansett hva man tar på.

Stå på ditt, du bestemmer over ditt barn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:25   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Det der er helt håpløst. Jeg har opplev det samme selv i ti år nå. Gud hjelpes, det er ingen som tror at skalltøy er vanntett. Mellomste har ikke noe annet på plassen sin, så de uffer seg vel over den stakkars ungen som ikke har regntøy..

Han hadde regntøy da han var litt mindre, aner ikke hvorfor egentlig.

Jeg er selv førskolelærer, og da jeg jobbet på avdeling måtte jeg "sloss" for å få de andre til å ta på Reima på litt våte dager.

Regntøy er grusomt. Klamt, klistrete, og kaldt.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:29   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Jeg kjemper selv den kampen på jobb. Jeg ber - kan ikke 1åringene ha på dressen sin og goretex fremfor regntøy og støvler!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:31   #12
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Dette var velkjente takter, og selv om det er mye rot og litt fri flyt mht påkledning på skolen er det jammen deilig at ingen blander seg opp i slikt lenger. Det var spesielt en dame i podens barnehage som var ekstrem. Vi presiserte ørten ganger at han hadde vanntett skalltøy som skulle tåle vind og vær. Og gjentatte ganger hentet vi en gutt som var presset inn i regntøy i altfor liten størrelse fordi hun ikke fant noe egnet på plassen hans. Ja, for en altfor liten gummibukse er jo supert å løpe rundt i for en aktiv gutt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:35   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Her skrev de ikke lapp, de ba ungen si til mamma at hun måtte kjøpe skikkelig regntøy. Stakkar liten, hun ble jo så lei seg, mamma hadde jo fortalt at klærne hennes var de aller beste i regnvær. ( ja, et i-landsproblem, men likevel)

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:56   #14
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kjemper selv den kampen på jobb. Jeg ber - kan ikke 1åringene ha på dressen sin og goretex fremfor regntøy og støvler!



Tror det er veldig mange barnehageansatte som nekter å tro på at man kan være tørr i høljeregn uten regntøy og støvler.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:06   #15
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Åh jeg har også den frustrasjonen i dag. Lille frøken hadde måtte vært inne i dag hun for hun hadde ikke regntøy, "bare" dress med 10000mm vannsøyle.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 22:45   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Min gamle bhg hadde ikke problem med dette. De så jo at han aldri brukte skiftetøy fordi han hadde så god dress! Spent på om det går like bra i nåværende bhg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 11:57   #17
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Jeg blir lei meg når jeg leser at alle dere andre også har problemer med dette. Hadde det vært for 15 år siden hadde jeg forstått det, men vi har kommet så utrolig langt når det gjelder bekledning.
I den forrige barnehagen ble gummitøyet hengende ubrukt, for de brukte bare dressen på han og det fungerte kjempe fint. Som jeg savner den barnehagen.... Forunderlig at det er så stor forskjell på barnehagene. Der vasket de faktisk utetøyet for oss! Helt etter anvisningen.
Jeg var nok litt kvass mot den ansatte i går, men jeg ble bare så overrasket. Sa for øvrig bare at jeg ikke forstod lappen for han hadde jo på seg regntøyet sitt. Og ikke var han våt heller, men at hvis det lakk ville jeg klage på det. Hun mente de ikke hadde forstått at det var regntøy. Og da lurer jeg...... Lot de barnet mitt gå ute i tre timer uten det de trodde var regntøy på årets verste nedbørsdag? Og evt da uten å ringe meg (de ringer andre fordi de mangler alt annet) eller bytte på han halvveis til den tørre ullfora parkdressen som hang på knaggen hans? Eller til den tørre softshelljakken som hang der? Er det for mye å be om i såfall? Jeg kjenner at jeg føler meg kravstor i forhold til barnehagen og at de forventningene jeg innerst inne sitter med er skyhøye i forhold til hva barnehagen mener de skal yte. Og selv da har jeg svelget kameler ukentlig og jekket meg rimelig godt ned. Jeg tør ikke lenger spørre om de kan ta av han olabuksa og ta på ullbukse når de går ut for eksempel. Men jeg er vant til noe helt annet fra der han var før. Og det var også en helt vanlig kommunal barnehage.
Han har gummitøy fra i våres liggende her, men jeg vil ikke sende det med. Han aker på asfalten så det blir bittesmå huller i det som lekker vann med en gang. Og med alt det fine yttertøyet vi er så heldig å ha i hus er det absolutt ikke nødvendig.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 14:36   #18
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh jeg har også den frustrasjonen i dag. Lille frøken hadde måtte vært inne i dag hun for hun hadde ikke regntøy, "bare" dress med 10000mm vannsøyle.

Jeg prøver å forklare hos oss (jeg jobber i barnehage) at mange dresser har høyere vannsøyle enn regntøy. Men det som skjer da er at ALLE får på dress istedet for regntøy, så blir halvparten våte fordi dressen ikke er vanntett, og dermed får alle på seg regntøy igjen.

Tror dette med riktig påkledning har mye med interesse hos de voksne å gjøre.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:02   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Jeg har skrevet på lappen inne i noe av skallklærne at de er vanntette. Det har hjulpet. Vår barnehage er i utgangspunktet flinke til dette. Jeg tror det kan være vanskelig for personalet å skille de ulike merkene fra hverandre og avgjøre hva som er slitt og dermed ikke vanntett osv. Jeg forventer ikke at de har inngående kjennskap til vannsøyler og hva det betyr. Men jeg forventer at de hører på foreldrene og hva vi ber om at de bruker på våre barn. Vi har selv noen slitte dresser fra Reima som ikke er helt vanntette lenger. Jeg lar ikke de dressene henge i barnehagen når det er vått.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:05   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon - må få det ut!

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg prøver å forklare hos oss (jeg jobber i barnehage) at mange dresser har høyere vannsøyle enn regntøy. Men det som skjer da er at ALLE får på dress istedet for regntøy, så blir halvparten våte fordi dressen ikke er vanntett, og dermed får alle på seg regntøy igjen.

Tror dette med riktig påkledning har mye med interesse hos de voksne å gjøre.

Hvis man snur litt på det kan man spørre hvordan personalet skal kunne vite hvem som skal ha på dress i regnvær og hvem som ikke har dress som tåler regnvær. Jeg har forståelse for at ikke alle barnehageansatte kjenner alle merker og alle dresser og vet hva de tåler. Kanskje det hjelper å henge opp lapp på plassen eller skrive det i dressen. Jeg er selvfølgelig enig i at de som har gode dresser skal bruke dem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no