Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-15, 08:52   #21
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det synes jeg passer gavebudsjettet til mannen aldeles strålende.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 08:56   #22
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Jeg kan ikke ha dem på en hel dag i strekk heller, men har ikke jevnt støy rundt meg. Man kan sikkert venne seg til det over tid, regner jeg med, men det vil hjelpe veldig når det snakkes som høyest rundt meg. Og på fly/tog whatever. Jeg kan også glemme å få det dekket, men nå fikk jeg bare et spark bak og får se om jeg kan lure dem inn på "julegavetilmegselv"-budsjettet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 18:30   #23
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Det ble Bose 25 eller noe slikt. I hvit.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 19:10   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Har du vurdert en prat med sjefen og verneombudet?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 19:25   #25
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Har du vurdert en prat med sjefen og verneombudet?

Vi tar det opp med jevne mellomrom visst. Jeg har bare jobbet der to mnd...så jeg nevner det om noen spør. Men gjør ikke noe stor sak ut av det. På fredag sto to stk og snakket privat rett bak ryggen min i volum som om de var i kaffeslabberas. I fem'ish minutter. Da var jeg på nippet til å si noe...men gjorde det ikke.

Jeg fikk pruta dem ned i 2500 siden vi kjøpte tv...

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 00:20   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi tar det opp med jevne mellomrom visst. Jeg har bare jobbet der to mnd...så jeg nevner det om noen spør. Men gjør ikke noe stor sak ut av det. På fredag sto to stk og snakket privat rett bak ryggen min i volum som om de var i kaffeslabberas. I fem'ish minutter. Da var jeg på nippet til å si noe...men gjorde det ikke.

Jeg fikk pruta dem ned i 2500 siden vi kjøpte tv...

Jeg synes det høres ut som et helt vanlig kontorlandskap, for å være ærlig. At noen snakker i nærheten av deg i fem minutter kan da ikke være så ille?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 10:00   #27
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes det høres ut som et helt vanlig kontorlandskap, for å være ærlig. At noen snakker i nærheten av deg i fem minutter kan da ikke være så ille?

Når man sitter dypt konsentrert og arbeidet har konsekvenser for mennesker om jeg gjør feil, så synes jeg ihvertfall at det er unødvendig å stå 0.5 m bak meg og snakke privat mer enn beskjeder. Som sagt er det blitt tatt opp gjentagende ganger av sjefene at man må ut eller inn på stillerom. Og det går selvfølgelig ut over produktiviteten. Dette var bare et eksempel. Hadde det ihvertfall vært faglig så kunne jeg lært noe. .

Jeg har jobbet i åpent landskap siden 2000. Men arbeidet her tilsier at vi trenger å ta ekstra hensyn. Men det er heldigvis sllerede mange som fronter saken. Det plager nok meg mye mindre enn andre siden jeg er vant til å jobbe der det er liv og røre. Men om man skal bringe lange private samtaler inn som normalen...ja der begynner jeg å slite. Mennesker med utestemme som jobber, det må jeg leve med og aksepterer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09

Sist redigert av Trulte : 04-10-15 kl 10:07.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 10:18   #28
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Når man sitter dypt konsentrert og arbeidet har konsekvenser for mennesker om jeg gjør feil, så synes jeg ihvertfall at det er unødvendig å stå 0.5 m bak meg og snakke privat mer enn beskjeder. Som sagt er det blitt tatt opp gjentagende ganger av sjefene at man må ut eller inn på stillerom. Og det går selvfølgelig ut over produktiviteten. Dette var bare et eksempel. Hadde det ihvertfall vært faglig så kunne jeg lært noe. .

Jeg har jobbet i åpent landskap siden 2000. Men arbeidet her tilsier at vi trenger å ta ekstra hensyn. Men det er heldigvis sllerede mange som fronter saken. Det plager nok meg mye mindre enn andre siden jeg er vant til å jobbe der det er liv og røre. Men om man skal bringe lange private samtaler inn som normalen...ja der begynner jeg å slite. Mennesker med utestemme som jobber, det må jeg leve med og aksepterer.

Nå spør jeg ikke for å vrang, men har det egentlig noen praktisk forskjell på hvor forstyrret du blir om de snakker høylytt privat i fem minutter eller høylytt fag i fem minutter? Jeg sitter også i landskap, og jeg "slår av" slik at jeg oppfatter ikke hva andres samtaler går ut på. Det er bare noe støy bak der, liksom. Tror du at du kan lære det samme? (Jeg tror det er sånn mange hos oss gjør det, nemlig.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 20:06   #29
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nå spør jeg ikke for å vrang, men har det egentlig noen praktisk forskjell på hvor forstyrret du blir om de snakker høylytt privat i fem minutter eller høylytt fag i fem minutter? Jeg sitter også i landskap, og jeg "slår av" slik at jeg oppfatter ikke hva andres samtaler går ut på. Det er bare noe støy bak der, liksom. Tror du at du kan lære det samme? (Jeg tror det er sånn mange hos oss gjør det, nemlig.)

Jeg er nok en av dem som plages minst og dermed ikke roper høyt. Bare ordner meg. Men det er umulig å slå av for noen og enhver når du sitter mellom tre med utestemme. Det må vi nok ta noen runder på uansett for å ha det greit. Og jeg observerer at det er andre som fronter dette. Og ja. Pr nå er det tusen millioner ganger bedre med fag fordi jeg trenger å lære. Samtidig er jeg veldig der at vi må ha det greit og litt sosialt med kollegaer. Men tror nok at i denne type jobb bør det skje over en kaffe på kjøkkenet. Tre lange skritt så er de der, så langt er det ikke.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 11:01   #30
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nå spør jeg ikke for å vrang, men har det egentlig noen praktisk forskjell på hvor forstyrret du blir om de snakker høylytt privat i fem minutter eller høylytt fag i fem minutter? Jeg sitter også i landskap, og jeg "slår av" slik at jeg oppfatter ikke hva andres samtaler går ut på. Det er bare noe støy bak der, liksom. Tror du at du kan lære det samme? (Jeg tror det er sånn mange hos oss gjør det, nemlig.)

Noen forslag til hvordan man lærer seg dette da?

Jeg sitter ca 90 centimeter fra en kollega som snakker høylytt i telefonen store deler av dagen, ofte litt konfliktfylte og sinte samtaler, og jeg har altså ikke nubbesjans til å bare stenge det ute. De som sitter litt lenger bort forstyrrer meg ikke, selv om jeg godt hører dem også.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 11:17   #31
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørselsvern i åpent kontorlandskap!?? Hvilket?

Jeg bare kobler ut, det går automatisk. Jeg sitter i en krok med tre andre som har samme evne, dermed har vi det helt strålende. Og om noen tar helt av, så er det helt greit å be folk om å dempe seg eller gå en annen plass. Vi trenger for øvrig nærheten til hverandre, vi utfyller hverandre på mange måter og nyter godt av hverandres kunnskap, kompetanse og nettverk i organisasjonen ellers.

Vi har for øvrig lync-lamper (Blync eller Busylights) som er veldig fine til å kommunisere ut at folk er opptatt og den slags. Anbefales!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no