Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Linux-hjelp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 18:56   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Linux-hjelp

Har etter litt overveielse kjøpt mini bærbar i dag. Det ble en Acer Aspire One. Den kommer med Linux, og det har jeg sant og si ikke vært borti før.
Har tenkt å bruke den på internett, så vil ha et virusprogram. Hvilket, og hvordan får jeg lagt det inn?

  Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:10   #2
Einar
Administrator
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 92
Einar er litt kulEinar er litt kul
Standard

Sv: Linux-hjelp

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har etter litt overveielse kjøpt mini bærbar i dag. Det ble en Acer Aspire One. Den kommer med Linux, og det har jeg sant og si ikke vært borti før.
Har tenkt å bruke den på internett, så vil ha et virusprogram. Hvilket, og hvordan får jeg lagt det inn?

F.eks:
http://www.avast.com/eng/avast-for-l...rkstation.html

Når det er sagt, trusselen for virus på Linux er tilnærmet ikke-eksisterende. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som i praksis har blitt utsatt for noe slikt på Linux, jeg har heller aldri hørt om noen som noensinne har brydd seg med antivirus på Linux - velkommen til den lyse siden!

Einar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:14   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Linux-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Einar, her.

Når det er sagt, trusselen for virus på Linux er tilnærmet ikke-eksisterende. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som i praksis har blitt utsatt for noe slikt på Linux, jeg har heller aldri hørt om noen som noensinne har brydd seg med antivirus på Linux - velkommen til den lyse siden!



Vi har ikke antivirus på Linux-boksene her.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:14   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Linux-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Einar, her.

F.eks:
http://www.avast.com/eng/avast-for-l...rkstation.html

Når det er sagt, trusselen for virus på Linux er tilnærmet ikke-eksisterende. Jeg har aldri noensinne hørt om noen som i praksis har blitt utsatt for noe slikt på Linux, jeg har heller aldri hørt om noen som noensinne har brydd seg med antivirus på Linux - velkommen til den lyse siden!

juhuu - det var jammen meg gode nyheter gitt. Har hatt min part elendighet med Windows, så deilig å slippe det da

  Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:35   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Linux-hjelp

F... jeg forandret til norsk keybord, men når jeg restartet så hoppet den tilbake til engelsk igjen. Vet du en måte å gjøre det på, som "varer" ?
Jeg gjorde det sikkert ikke riktig?

  Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:42   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Linux-hjelp

Åh, den maskinene så jeg på i dag! Tenkte det var en ok maskin å ta med på reiser. Dessverre var det ikke nok minne til å innstallere Photoshop, og da ble litt av vitsen borte for meg. men fin var den!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:43   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Linux-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Åh, den maskinene så jeg på i dag! Tenkte det var en ok maskin å ta med på reiser. Dessverre var det ikke nok minne til å innstallere Photoshop, og da ble litt av vitsen borte for meg. men fin var den!

Acer One A150 leveres med 1 GB minne i utgangspunktet, og kan etter det jeg forstår også oppgraderes til 1,5 GB. Med Windows XP og kanskje ikke nyeste versjon av Photoshop, så burde det ikke direkte være noe problem å jobbe med "normale bilder". Tross alt, det er ikke så mange år siden 1 GB minne og prosessor i ytelseklasse med 1,6 GHz Atom var vanlig.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:45   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Linux-hjelp

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

F... jeg forandret til norsk keybord, men når jeg restartet så hoppet den tilbake til engelsk igjen. Vet du en måte å gjøre det på, som "varer" ?
Jeg gjorde det sikkert ikke riktig?

Jeg har ikke prøvd Linux-versjonen så mye selv, men prøv å bruke update-funksjonen, for jeg tror denne feilen skal ha blitt rettet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:53   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Linux-hjelp

Knotet og drev, og var inne i "kjør"kommando, tastet inn der, og det funket det. Jada.
Helt til jeg restartet. Hadde lastet ned de siste oppdateringene. Måtte inn og gjøre det samme igjen,
Så går jeg inn for å se om jeg har oversett noe, og om jeg har lastet ned eller om det lå der uten at jeg så det vites ikke, men i hvert fall så var det et ikon som het noe sånt som adjust keyboard language eller noe sånt
Veeeeldig enkelt - bare å hake av
Så nå er ting på stell tror jeg.
Veldig fornøyd så langt. Den starter opp på 10-12 sekunder

  Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:59   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Linux-hjelp

Spennende! Vi må få høre hvordan det går. Jeg brukte linux en del før, men det er noen år siden...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:36   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Linux-hjelp

Det virker jo veldig bra for utålmodige meg da... jeg får seriøst fnatt av datatrøbbel. Får lyst til å kitte hele skiten ut av vinduet. Men det er bare det, at jeg må fikse det også...jeg klarer omtrent ikke å tenke på noe annet før jeg har fått det til.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no