Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Widescreen-skjerm

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 13:38   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Widescreen-skjerm

Ja, det har jeg fått. På jobben. Og alt ser bare helt merkelig ut her. Skjermoppløsning er satt til 1280x1024, som er maks. Men bokstavene er ulne i kantene, og jeg tror jeg kan få veldig vondt i hodet ganske fort nå.

Spørre dataansvarlig sa dere? Han har ikke tid denne uken...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:42   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Widescreen-skjerm

Det er nok feil forhold mellom bredde og høyde. Jeg har 1280x800, se om du har det som alternativ. (Eller noe annet med samme størrelsesforhold.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:54   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Widescreen-skjerm

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det har jeg fått. På jobben. Og alt ser bare helt merkelig ut her. Skjermoppløsning er satt til 1280x1024, som er maks. Men bokstavene er ulne i kantene, og jeg tror jeg kan få veldig vondt i hodet ganske fort nå.

Spørre dataansvarlig sa dere? Han har ikke tid denne uken...

1280 x 1024 er ikke widescreen (16:9 eller 16:10). men gammeldags 5:4.

Hvis du har fått en 22" skjerm er max oppløsning nesten helt sikkert 1680x1050, evt 1440x900. Hvis du ikke kan stille opp oppløsningen, still den ned til 1280x720, 768 eller 800, og se hvilken som er best.

Mest sannsynlig må du ha nytt skjermkort for å få glede av skjermen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:59   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Widescreen-skjerm

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mest sannsynlig må du ha nytt skjermkort for å få glede av skjermen.

Det er det jeg også har kommet til. Å stille oppløsningen ned er ikke noe alternativ. Jeg må ha nytt skjermkort, og mens jeg var igang, sjekket jeg systemkonfigurasjonen og oppdaget til min forferdelse at jeg har 256k minne, så det må nok gjøres noe med det også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:02   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Widescreen-skjerm

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er det jeg også har kommet til. Å stille oppløsningen ned er ikke noe alternativ. Jeg må ha nytt skjermkort, og mens jeg var igang, sjekket jeg systemkonfigurasjonen og oppdaget til min forferdelse at jeg har 256k minne, så det må nok gjøres noe med det også.

256 k! Ikke for å være frekk, men går den på damp også, den maskinen din?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:52   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Widescreen-skjerm

1280x800 vil uansett være bedre enn 1280x1024.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no