Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ny radio; bør jeg velge DAB?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 09:50   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ny radio; bør jeg velge DAB?

Jeg ønsker meg en radio som jeg kan ha på badet, men også flytte rundt på - altså en som kan lades opp eller har vanlige batterier.

Dette DAB-greiene, er det ut før det egentlig kom inn?
Jeg har funnet en på Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324277
Samtidig er jeg veldig glad i Tivoli Pal: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303619

Kan noen med littkompetanse hjelpe meg med fordeler/ulemper? Hva bør jeg velge?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:56   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Jeg har en tivoli DAB-radio i stua og syns den er genial. Men til den bruken du skisserer, ville jeg uten tvil valgt Tivoli Pal. Den har fantasktisk lyd og lydbilde i forhold til størrelsen, og veldig god batterikapasitet. Vi hadde den med på hytta, som er uten strøm i sommer og brukte den som oppkopling for i-poden. Den høye utvekslingen på søkerhjulet gjør at det er enkelt å finne FM-kanaler. (Jeg kjenner ikke den andre radioen, jeg bare syns Palen er så fin.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:48   #3
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Er også svært glad i min iPal.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 12:00   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Er også svært glad i min iPal.

Samme her

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:02   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Men dette med DAB da, har det noe for seg?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:10   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Dab er flott, det gir superskarp lyd, du har forhåndsinstilte kanaler, du får også inn NRKs DAB-kanaler. Men jeg syns ikke det trengs til en sånn type radio.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:18   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Men vil DAB dytte vekk FM helt på sikt? Og hvor lang sikt i så fall?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:19   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men vil DAB dytte vekk FM helt på sikt? Og hvor lang sikt i så fall?

Godt spørsmål! (Bra noen hjelper meg å spørre om ting jeg ikke tenker på )

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:17   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Jeg synes DAB er genialt. Jeg har en superbillig DAB-radio til 299kr, men kvaliteten på lyden er veldiog bra og jeg får inn mye mer med DAB her jeg bor enn jeg gjør på en FM-radio.
Hos foreldrene mine derimot er det ikke mottaksforhold for DAB, så akkurat det er en grei ting å sjekke før man kjøper.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:24   #10
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny radio; bør jeg velge DAB?

Du bør ikke kjøpe en ren DAB-radio. DAB er en døende teknisk platform som snart bare NRK holder på. Lyden er ikke all verden heller, omtrent som en dårlig kodet MP3. Kjøp heller en Tivoli-radio.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no