Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Pdf til powerpoint eller noe

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 20:25   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Pdf til powerpoint eller noe

Kan jeg gjøre om en pdf fil til powepoint? En foreleser lager powerpoint presentasjoner og lagrer det som pdf fil. Da får ikke jeg gjort det om til handouts når jeg skriver dem ut. :studerer ikke IT:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:05   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Kan du ikke be foreleseren om å gjøre om til PDF i handouts-visning? Det er sikkert best for alle? Jeg kjenner ikke til at du kan gå andre veien.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:15   #3
Nussi1977
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5
Nussi1977 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

man kan ikke gjøre om en pdf så lenge man kun har reader vel

Nussi1977 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:23   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Man kan velge at man skal ha flere sider på ett ark når man printer ut. Uansett hvilket program man printer fra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:40   #5
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Man kan velge at man skal ha flere sider på ett ark når man printer ut. Uansett hvilket program man printer fra.

Jo men jeg vil ha tre sider på et ark, med linjer ved siden av. Det får jeg vel ikke til fra pdf?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 01:17   #6
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jo men jeg vil ha tre sider på et ark, med linjer ved siden av. Det får jeg vel ikke til fra pdf?

Nei, men du kan fint få til to eller fire. Du får imidlertid klare deg uten linjene.

Det er forholdsvis vanlig at man gjør om slike dokumenter til pdf-filer før de legges ut. Pdf er et "lettere" format ut fra antall bytes. I tillegg er det til en viss grad til hinder for ren kopiering av foredrag. Det er litt mer omstendelig å kopiere tekst fra en pdf-fil over i ens egen powerpoint-presentasjon.

  Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 08:38   #7
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nei, men du kan fint få til to eller fire. Du får imidlertid klare deg uten linjene.

Det er forholdsvis vanlig at man gjør om slike dokumenter til pdf-filer før de legges ut. Pdf er et "lettere" format ut fra antall bytes. I tillegg er det til en viss grad til hinder for ren kopiering av foredrag. Det er litt mer omstendelig å kopiere tekst fra en pdf-fil over i ens egen powerpoint-presentasjon.

Men alle andre forelesere gjør det jo. Neida, jeg får vel klare meg uten linjene.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:16   #8
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men alle andre forelesere gjør det jo. Neida, jeg får vel klare meg uten linjene.

Som sagt, det koster bare en mail å spørre om han kan gjøre det om i det formatet du ønsker deg. I mine studentdager gjorde alle foreleserne det, kanskje h*n ikke har tenkt på at det er upraktisk for dere?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:22   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe

Be om originalfila, og skriv det ut som hand-outs selv.

Årsakene til at man legger ut som pdf er også av økonomiske grunner. En rekke studenter trykker bare på print, og merker så at "oi, det kom jo 70 sider i stort format". For å spare papir, tvinger man så gjennom dette ved å bruke pdf. MEN man burde jo velge det mest hensitksmessige formatet da, som jo hand-outs ofte er.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:26   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men alle andre forelesere gjør det jo. Neida, jeg får vel klare meg uten linjene.

Enkelte vil ikke ha det i ppt av en eller annen grunn. Vi hadde en foreleser som også insisterte på å legge ting ut i pdf. Dødsirriterende.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:16   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Enkelte vil ikke ha det i ppt av en eller annen grunn. Vi hadde en foreleser som også insisterte på å legge ting ut i pdf. Dødsirriterende.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.


Årsakene til at man legger ut som pdf er også av økonomiske grunner. En rekke studenter trykker bare på print, og merker så at "oi, det kom jo 70 sider i stort format". For å spare papir, tvinger man så gjennom dette ved å bruke pdf.

Forelesere får gjerne instrukser om dette fra admin. De er ikke dødsirriterende med vilje.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:28   #12
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pdf til powerpoint eller noe

Vi betaler for utskriftene selv altså. Jeg får sende henne en mail og høre om det er en spesiell grunn til at hun gjør det på denne måten. Jeg regner ikke med at hun har fått beskjed om dette fra administrasjonen, da hun er den eneste av de 20+ foreleserne jeg har hatt som gjør det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no