Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Trening og periodevis fasting

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-17, 10:32   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Trening og periodevis fasting

Jeg prøver med på en moderat 5:2 i en periode, to dager med mindre mat (en kjapp sjekk sier i overkant av 500 kalorier, kanskje noe mer noen av "faste"dagene). Jeg har hittil så vidt merket starten på en vektnedgang, kanskje 1-2 kg. Jeg opplever at jeg ikke har noe problem med å trene, hverken løping eller styrke, på redusert-inntak-dagene.

Jeg tenker litt på dette med nedsatt forbrenning, det kan jeg ikke ha noe av. Lavkalori jevnt og trutt kan jo føre til det og er ikke noe for meg uansett, men jeg har lest at 5:2 eller periodevis fasting ikke skal ha samme effekt. Nå lurer jeg også på hvordan trening på disse to dagene vil påvirke forbrenning, om det vil understøtte opprettholdelse av forbrenning på noen måte. Har noen FP'ere noe kunnskap om dette?

banana er aktiv nå   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no