Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-08, 00:09   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Altså på oppgavelinjen, rett til høyre for "START" har jeg disse små ikonene, explorer, outlook osv. Der hadde jeg "knapp" til skrivebordet, men det er borte! Så kjedelig å måtte minimere alle vinduer for å komme til skrivebordet.
Hvordan får jeg det tilbake??

Det andre spørsmålet: hvordan får jeg skjermen "normal" igjen? Plutselig en dag havnet kanten på vinduene utenfor skjermen. Jeg måtte forandre oppløsning for å få sett alt, men jeg liker ikke det slik (med alt så smått). Og det er ikke selve skjermen, for jeg har prøvd å høyre/venstre justere med knappene på selve skjermen, og det hjelper ikke.

Noen smartinger her?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 08:39   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Tror du skal kunne "dra og slippe" en snarvei til skrivebordet ned på oppgavelinja fra et annet sted. F. eks. hvis du åpner "min datamaskin" så har du skrivebordet øverst i mappe-listen til venstre, og da kan du prøve å dra den derfra og ned.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 09:36   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Tror du skal kunne "dra og slippe" en snarvei til skrivebordet ned på oppgavelinja fra et annet sted. F. eks. hvis du åpner "min datamaskin" så har du skrivebordet øverst i mappe-listen til venstre, og da kan du prøve å dra den derfra og ned.

blæ... finner ingen mappeliste der, får lete litt til....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 09:51   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Vist du med en feil har flyttet den en plass er det bare å flytte den tilbake. Men er usikker akkurat nå hvor man finner "show desktop" om den ikke ligger der.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:02   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vist du med en feil har flyttet den en plass er det bare å flytte den tilbake. Men er usikker akkurat nå hvor man finner "show desktop" om den ikke ligger der.

Har sikkert flyttet den ved en feil, når jeg prøvde å få skjermen "normal" igjen (noe jeg enda ikke har; får vel bare godta det), men jeg finner den jo ikke igjen...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:21   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...


Jeg fikk det til, nesten iallefall...
Høyreklikka på skjermen, og "lag snarvei", så fant jeg "adressa" til skrivebordet. Etter jeg lagde snarveien slengte jeg den ned på linja. Når jeg klikker på den kommer den som et vindu, men er iallefall bedre...
(tar fortsatt imot tips...)

Nå er det bare skjerminnstillingene som er litt f***** up....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:31   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Hva slags operativsystem har du?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 12:23   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Et relatert tips: I windows kan du minimere alle vinduene ved å trykke Windowstasten + M.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 15:17   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Et relatert tips: I windows kan du minimere alle vinduene ved å trykke Windowstasten + M.

Det var det jeg skulle til å skriv her. Like så greit som å klikke på et ikon på oppgavelinja. Lykke til!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 17:51   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Jeg bruker alltid win+M.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 07:27   #11
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: snarveien til skrivebordet er borte, og et spørsmål til...

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

blæ... finner ingen mappeliste der, får lete litt til....

Mappelista har en knapp øverst som enter heter "mapper" eller "folders". basert på at du bruker sånn ca samme operativsystem som meg...

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no