Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Sikre nettverk

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 22:14   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sikre nettverk

Lyn og torden satte det trådløse nettverket vårt ute av spill før helga. Nå har vi fått det opp igjen, men plutselig er nettverket usikret. Jeg finner ikke ut hvordan jeg kommer meg inn for å administrere AirPort-verktøyet slik at jeg får lagt passord på. Anyone??

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:19   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikre nettverk

Mener du ip-adressen?
192.168.1.1 er default.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:23   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sikre nettverk

Nå følte jeg meg plutselig litt blond her, og skjønner ikke hva du mener. I listen over tilgjengelige nettverk kommer vårt eget og halve nabolaget opp. Det står om nettverket er sikret eller usikret. Vårt har alltid vært sikret med nettverksnøkkel - nå er det usikret. Jeg vil tilbake til sikret nettverk, men aner ikke hvor jeg må inn for å fikse det.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:35   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sikre nettverk

Prøv med å sette inn cd-platen som fulgte med routeren, så følger du de instruksene som kommer opp.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:46   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sikre nettverk

De fleste routerene jeg har vært borte i administreres via nettleseren. Om du finner bruksanvisningen, finner du sikkert en adresse (eller ip.adresse) du skriver inn i feltet oppe i Exploerer (eller den leser du bruker). Når du får opp siden, bør det være greit å finne hvor du legger inn nettverksnøkkel.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:48   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikre nettverk

Programmer - Verktøy - Airport adminverktøy og/eller Airport oppsettassistent

Har du prøvd disse?


(dokker andre, Airport er mac :glise: )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:48   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sikre nettverk

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Mener du ip-adressen?
192.168.1.1 er default.

Det menes at du åpner internett explorer eller den interenett leseren du har
I adressefeltet skriver du inn http://192.168.1.1
Da kommer du rett inn på routeren slik at du kan tilbakestille passord etc på nettverket ditt



Standard IP adresse er 192.168.1.1, brukernavn og passord er blanke felt på både brukernavn og passord. ”Admin” kan også brukes som brukernavn ...

Feks DLink router
http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CnptFM...BNjg2aDgKEoXsw==

Søk også på 192.168.1.1 så vil få opp nyttige råd

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:51   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikre nettverk

Eller jeg tror du skal i Programmer - Internet Connect for å sette inn passord og slikt.

For du har en Airport Express?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:54   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sikre nettverk

Mac?
:melder meg som mac-idiot:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:59   #10
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sikre nettverk

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Programmer - Verktøy - Airport adminverktøy og/eller Airport oppsettassistent

Har du prøvd disse?


(dokker andre, Airport er mac :glise: )

Fant denne og fikk lagt på passord. Ser imidlertid ut til at jeg har tullet det til med "base stasjonen" - har problemer med å koble andre pc'er i nettverket. Må se på det i morgen og stiller kanskje dumme spørsmål igjen.

Takk -ea-!!!

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 23:04   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikre nettverk

Stikk en binders i basestasjonen og start på nytt igjen da (= reset).
Og så må passordet ha et visst antall tegn for at det skal funke på PC. Ni tegn, tror jeg det var. Ihvertfall med wep-kryptering.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:14   #12
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sikre nettverk

Jeg slapp å restarte. Mac'en vår funket greit på det trådløse nettet, det var plutselig jobb-pc'ene som var umulig å få på. Jeg fikk bare beskjed om å kontakte nettverksansvarlig, og det er jo skremmende nok meg selv her hjemme Jeg fikset på noen innstillinger på pc'en, så funket det plutselig.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no