Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 14:22   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Når jeg setter inn en plate, sier det bare svake klikk noen ganger, og så skjer det ingenting.

Jeg har feilsøkt, systemet finner ingen feil. Jeg har reinstallert driveren, det hjelper ikke. Når jeg setter inn en CD og velger Brenn plate i iTunes, blir CD'en bare spyttet ut igjen (har prøvd flere enn én).

Hva nå?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 14:52   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Høres ut som om lesehodet ditt er gåent. Er den gammel?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:13   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Snart 3 år.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:17   #4
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Jeg hadde problem med dvd`en på min pc. Den dukket ikke opp i det hele tatt, eller så bare spinte den.
Her er en link til hvordan jeg fikset problemet: http://support.microsoft.com/kb/314060/EN-US/
Kanskje verdt ett forsøk? Veldig vanlig problem ifølge support på DELL.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 28-08-08 kl 16:53. Årsak: *litt mer info*
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:21   #5
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Du kommer sannsynligivs ikke noen vei med reklamasjon på en 3 år gammel DVD/CD-brenner dessverre, iallefall ikke uten mer trøbbel enn det er verdt; dette er billige komponenter, men de kan dessverre være kronglete å få skiftet.

Hva slags maskin er det?

Ben "burned out" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:29   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Billig stasjonær sak, kjøpt på Datakjeden. Jeg har tenkt på å kjøpe ny bærbar, det er vel på tide å gjøre alvor av det ser det ut som.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:43   #7
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Du får kjøpt en ny DVD-brenner for under 500,- i byen. Hvis du har et stjerneskrujern er du helt sikkert i stand til å bytte den selv. Skru ut den gamle, ta den med til butikken og si du skal ha en tilsvarende. (Denne løsningen forutsetter naturligivs at det faktisk er spilleren som er defekt, men det høres slik ut på symptomene). Du kan jo prøve å reklamere på den gamle også, og det er jo mulig, men ikke sikkert, at du har retten på din side, men jeg ville ikke vært alt for optimistisk med tanke på å løse det slik, iallefall ikke hvis tiden din er verdt noe.

Ny bærbar høres forresten også ut som en glimrende løsning, om enn litt dyrere.

Ben "any excuse to buy a new computer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:49   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

158,- pluss porto: http://prisguide.hardware.no/vis_kat...5&submit=S%F8k

399,- så får du en ekstern som du kan flytte rundt som du vil: http://prisguide.hardware.no/vis_kat...5&submit=S%F8k

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 15:58   #9
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Jeg har en slik, den fungerer glimrende.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 17:44   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Bærbar eller stasjonær pc?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 18:13   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Bærbar eller stasjonær pc?

Stasjonær.

Jeg må bestemme meg for om jeg vil skru ut den gamle og sette i en ny, eller kjøpe ekstern, ser jeg. For jeg tror jeg vil beholde pc'en så barna kan bruke den selv om jeg kjøper ny laptop til meg selv.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:39   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Stasjonær.

Jeg må bestemme meg for om jeg vil skru ut den gamle og sette i en ny, eller kjøpe ekstern, ser jeg. For jeg tror jeg vil beholde pc'en så barna kan bruke den selv om jeg kjøper ny laptop til meg selv.

Det høres mest sannsynlig ut som en maskinvarefeil, og heldigvis er slike enheter billige. I de fleste pc-er er de heller ikke så vanskelig å erstatte.
Men: Det er jo også en viss mulighet for at det ikke er en maskinvarefeil.

Hvis du har en plate i, og slår på pc-en, hører du at den begynner å spinne opp?

Vet du hvordan man starter opp pc-en fra en cd eller dvd, for eksempel for å starte Windows-installasjon? Det kan være en god måte å sjekke om det er problemer med enheten eller om det er et problem i operativsystemet som forårsaker problemet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 06:56   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvis du har en plate i, og slår på pc-en, hører du at den begynner å spinne opp?

Ja, det virker som den spinner, og at stasjonen gjør noen forsøk på å lese den, men gir opp etter en stund.

Oppstarts-cd tror jeg ikke at jeg har.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 15:23   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er i veien med DVD-stasjonen min?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det virker som den spinner, og at stasjonen gjør noen forsøk på å lese den, men gir opp etter en stund.

Oppstarts-cd tror jeg ikke at jeg har.

Vel, når du starter opp skal den jo ikke direkte lese noe, bare konstatere at det står en plate i og om den evt. kan startes opp i fra.

Hvis man har en cd for Windows XP, som du vel mest sannsynligvis kjører, så skal man kunne starte opp fra denne. Hvordan dette gjøres varierer litt fra maskin til maskin. En del maskiner er satt opp slik at den merker at du har en oppstarts-cd og ber deg trykke en tast for å starte opp fra den. På andre maskiner må man trykke en tast rett etter at pc-en er slått på, f.eks. ESC, F12, F11 og F8 (F12 er det vanligste) for å få opp en meny der man velger hva man skal starte opp i fra, f.eks. harddisk, cd og annet koblet til. I noen pc-er må man inn i BIOS for å sette opp at det skal være mulig å starte fra CDen, men på de fleste de siste årene er det en annen tast man kan trykke for å unngå å måtte gjøre dette i BIOS.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no