Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Googles nye nettleser – Noen som har test Chrome?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 11:18   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Googles nye nettleser – Noen som har test Chrome?

Den kan lastes ned her: http://www.google.com/chrome

Nettleseren ble lansert med en informativ tegneserie, den kan leses her: http://www.google.com/googlebooks/chrome/

Foreløpig er den bare tilgengelig for Windows (Linux- og Macversjoner på vei).

Er det noen som har prøvd?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 12:04   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Googles nye nettleser – Noen som har test Chrome?

Jeg har prøvd den så vidt, så dette er basert på veldig lite erfaring. Den virket forsåvidt veldig rask og grei, men den mangler flere av de tingene jeg er helt avhengig av i Opera, (deriblant mouse-gestures). Jeg måtte klikke på alt for mange ting for å få installert den; hvis dette skal fly må de ikke plage brukerne med kryptiske lisensavtaler og spørsmål om hvilke bokmerker som skal importeres. Jeg syns det er negativt at den har sin egen «look» og ikke følger de valgene jeg har gjort i XP. (Chrome for Windows ligner på Vista sitt standard «skin».) Opera og Apple gjør forsåvidt det samme med sin software for Windows, og jeg syns ikke noe særlig om det heller; mulig det kan slås av i Chrome på samme måte som i Opera.

Jeg kunne kanskje se for meg at det går an å bytte fra Firefox eller Safari til Chrome, men slik den er nå tror jeg ikke det er veldig aktuelt å bytte fra Opera. Det skal bli interessant å se hvordan de utvider den. Hvis det er basert på plugins, som Firefox, er jeg ikke interessert; det er for mye pes. Nettleseren må være omtrent som jeg vil ha den med en gang den er installert.

Vurdert alene syns jeg utseendet er bedre enn hos Firefox, Opera og Safari, og de har fått den til å føles veldig rask, så det kan godt hende den vil slå an.

Ben "didn't bother comparing to Internet Explorer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no