Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Virtuelt 8. mars-tog

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 14:06   #1
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Virtuelt 8. mars-tog

I kantina i dag overhørte jeg en samtale mellom kunden og ekspeditøren om at kvinnedagen var noe tøys, og her i Norge trenger vi den i alle fall ikke. Jeg sto for langt unna til å bryte inn, og man skal vel heller ikke braute seg frem og delta i samtale mellom fremmede. Men det fikk meg til å tenke på det flotte virtuelle 8. mars-toget vi hadde her for et år siden, og siden det ikke er noen tog her enda tar jeg meg den frihet å starte ett.

På en dag som denne vil jeg feire alt vi har oppnådd så langt, og kjempe for de sakene der vi fortsatt har mye igjen å kjempe for, både her i landet og i andre land. Hvilke paroler vil dere gå med i vårt virtuelle tog?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 14:24   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Jeg stiller!

Kan tenke meg mange paroler å gå bak blant annet:

Solidaritet med kvinner i andre land.
Nei til ufrivillig deltid.
Ja til husmorære for den som ønsker det.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 14:42   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Lik lønn for likt arbeid.

Solidaritet med kvinner internasjonalt. I svært mange land i verden er man "annenrangsborger" når man er født jente. Mange steder aborteres man også vekk på grunnlag av at man skal bli et jente-menneske. Det er en ufattelig lang vei å gå, nesten ikke til å tro.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 14:49   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Så flott tiltak, gratulerer med dagen alle sammen!
Klart vi skal ha tog. Som gammel parolemaler og tidligere leder av 8. mars-komiteen foreslår jeg følgende klassiker:
Internasjonal kvinnesolidaritet - deres kamp er vår kamp!
Samt den aktuelle:
Nei til ufrivillig deltid!

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 14:53   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Solidaritet med kvinner internasjonalt. I svært mange land i verden er man "annenrangsborger" når man er født jente. Mange steder aborteres man også vekk på grunnlag av at man skal bli et jente-menneske. Det er en ufattelig lang vei å gå, nesten ikke til å tro.

Denne stiller jeg meg bak.

Jeg snakket med ungene om det i dag. Da vi gikk ut for å kjøre til skole/barnehage fortalte jeg at i noen land må kvinner få lov av mannen eller ha følge av mannen for å gå ut. At i noen land ville jeg blitt arrestert for å sette meg bak rattet og kjøre bil. At i noen land ville ikke de få gå på skole fordi de er jenter. Og vi snakket mye om hvor bra vi har det her + litt om at det likevel ikke er helt der det skal være. Det er helt absurd å tenke på hvordan det er å leve under slike forhold.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:14   #6
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Kvinner er fullverdig mennesker, ikke menns eiendeler!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 15:31   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Kvinner er fullverdig mennesker, ikke menns eiendeler!

Amen! Og jeg stiller gjerne i toget. En viktig parole for meg er verdens kvinners rett til familieplanlegging ut fra egne premisser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:05   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Klarte jeg blir med i tog!

Jeg vil gå under den internasjonale solidaritetsfanen - jeg ønsker at alle verdens kvinner skal sees på og behandles som likestilte og likeverdige.

Og selvsagt sier jeg nei til ufrivillig deltid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:27   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Jeg er selvsagt med i toget.
Jeg vil gå under den internasjonale solidaritetsfanen jeg også.

Nei til ufrivillig deltid har jeg gått under før, det er fortsatt like aktuelt, men som kvinne i et av verdens rikeste land der vi blir rammet av smørkrise mens resten av verden sliter med med langt mer, blir det stadig viktigere å vise solidaritet utover landegrensene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:31   #10
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Lik lønn for likt arbeid.

Solidaritet med kvinner internasjonalt. I svært mange land i verden er man "annenrangsborger" når man er født jente. Mange steder aborteres man også vekk på grunnlag av at man skal bli et jente-menneske. Det er en ufattelig lang vei å gå, nesten ikke til å tro.

Jeg vil være med, og stiller meg helhjertet bak denne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 16:35   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Ja til reproduktive rettigheter!!

Alt for mange dør i forbindelse med abort, svangerskap og fødsel.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:22   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Jeg stiller meg opp bak Internasjonal kvinnesolidaritet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:25   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Internasjonal solidaritet, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:37   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Jeg kan sikkert hoste opp ganske mange paroler jeg ville gått bak, men fordi jeg bor der jeg bor for tiden så blir min parole:

Ja til seksualopplysning i skolen, gratis prevensjon for ungdom og ja til selvbestemt abort!

Ledsaget av et ikke så rent lite grøss over at det første ikke er en selvfølge her jeg er nå.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 08-03-12 kl 17:56. Årsak: Glemte å dåne.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:42   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Å, så bra! Jeg kommer meg ikke i tog, så da kan jeg gå her i stedet. Internasjonal solidaritet passer fint her også!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:55   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Jeg tror jeg skal lage meg en egen tråd for å over forbudet mot seksualopplysning i skolen.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 08-03-12 kl 18:01.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:58   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Internasjonal solidaritet!

Prevensjon og selvbestemt abort bør være et universelt gode.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 18:12   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Jeg ville gått under parolen for internasjonal solidaritet, og siden jeg ligger på sofaen med bekkensmerter i dag er det supert at jeg kan være med på tog her.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 18:17   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Kunne gått under alle desse parolane
Gratulera med dagen jenter, og takk til alle dei kvinner som gjorde det mulig for mange av oss å vere der vi er!

l

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 18:25   #20
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Lik lønn for likt arbeid.

Solidaritet med kvinner internasjonalt. I svært mange land i verden er man "annenrangsborger" når man er født jente. Mange steder aborteres man også vekk på grunnlag av at man skal bli et jente-menneske. Det er en ufattelig lang vei å gå, nesten ikke til å tro.

Gratulerer med dagen alle kvinner.

Jeg stiller meg veldig bak denne parolen. Vi snakker stadig med barna her om hvor heldige vi er som er født i Norge, og lever akkurat nå. Det beste landet i verden. Og at den frihet og trygghet jenter og kvinner har her ikke er noen selvfølge. Takk til alle som har kjempet fram kvinners rettigheter, og som fortsatt kjemper.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no