Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hårdingser for Einstein-hår?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-23, 12:29   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårdingser for Einstein-hår?

Jeg har håret i knute 99,8% av tiden. Men jeg har tynt og flagrer hår og betydelig med «ammehår» altså hår som ikke er langt nok til å sitte fast i knuten. Jeg får helt hetta av løst hår, også hestehale så knuten er kommer for å bli. Men finnes det noe morsomt man kan bruke for å holde floksehåret på plass?
Jeg ser nemlig tidvis ut som Einstein. Ikke det værste man kan oppleve, og jeg har skjønt at planlagt «shabby» er det nye in. Men lell er det greit å tidvis se ut som folk

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 13:13   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Kan en sånn sikk-sakk-hårbøyle funke?



Ellers så sa frisøren min noe jeg ikke aner om stemmer, men ha mente at det at jeg var aktiv, med håret i stram hestehale, gjorde at jeg hele tiden "slet av" litt hår fremme i hårfestet, og dermed fikk "ammehår". Så nå prøver jeg å løsne håret litt i pannen før jeg løper med hestehale.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 13:30   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Antar det er vektnedgangen som har ført til hårtap og påfølgende "ammehår". Hjelper det ikke med hårspray? Morsomt er det jo ikke da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 13:34   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Jeg har stadig hår som vokser ut igjen etter gjentakende hårtap, og det står til alle kanter om det får lov. Frisøren min fant denne oljen til meg, og en liten dråpe i håndflatene, som jeg glatter ned håret med, fungerer langt bedre enn alt annet jeg har forsøkt. Jeg har stort sett håret i knute i nakken, og jeg bruker olje til å glatte ned de løse hårene etter at jeg har samlet resten. Så bare for å legge det ned.

https://www.blivakker.no/product/321...RoCqEUQAvD_BwE

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 13:43   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Jeg har gått for pannelugg og myk avrunding ved ansiktet. For anledninger der det ikke passer å rette på hår som er i veien er løsningen hestehale, hårspenner og spray eller andre produkter som holder.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 15:14   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan en sånn sikk-sakk-hårbøyle funke?



Ellers så sa frisøren min noe jeg ikke aner om stemmer, men ha mente at det at jeg var aktiv, med håret i stram hestehale, gjorde at jeg hele tiden "slet av" litt hår fremme i hårfestet, og dermed fikk "ammehår". Så nå prøver jeg å løsne håret litt i pannen før jeg løper med hestehale.

Hårbøyle kan kanskje gjøre susen ja.
Det høres riktig ut. Jeg har det i stram knute alltid, også når jeg sover, så det nok være derfor det slites såpass.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Antar det er vektnedgangen som har ført til hårtap og påfølgende "ammehår". Hjelper det ikke med hårspray? Morsomt er det jo ikke da.

Nei, det er kommet ut igjen, men det er riktig at det var ekstra ille etter det
Så ut som et lykketroll


Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har stadig hår som vokser ut igjen etter gjentakende hårtap, og det står til alle kanter om det får lov. Frisøren min fant denne oljen til meg, og en liten dråpe i håndflatene, som jeg glatter ned håret med, fungerer langt bedre enn alt annet jeg har forsøkt. Jeg har stort sett håret i knute i nakken, og jeg bruker olje til å glatte ned de løse hårene etter at jeg har samlet resten. Så bare for å legge det ned.

https://www.blivakker.no/product/321...RoCqEUQAvD_BwE

Ja olje kan jeg prøve, bruker det av og til og det blir jo roligere da.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har gått for pannelugg og myk avrunding ved ansiktet. For anledninger der det ikke passer å rette på hår som er i veien er løsningen hestehale, hårspenner og spray eller andre produkter som holder.

Pannelugg kommer inn under løst hår


Det gir jo «gøy på håret» mening!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2464.jpg (5,6 KB, 91 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 15:20   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Kult bilde av ei kul dame!

Det hender jeg også bruker flere sånne små usynlige plaststrikk og deler opp øverste del av håret til to små haler (som musefletter, men rett over ørene) for å deretter samle det i klype/strikk avhengig av aktivitet og aktivitetsnivå.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 15:58   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Kan hårbånd av noe slag duge? Det finnes strikker som kanskje mest av alt likner bh-stropper. Samme bredde.

Finnes bredere hårbånd med fine farger og mmønster også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 16:01   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein hår?

Du er no gardakjerring, så eg tok det for gitt at du brukte skaut.

Nei. Mitt forslag, kun basert på eit forsøk på tenking, er som Niobe sa. Ein egna olje.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 16:16   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårdingser for Einstein-hår?

Hårbånd kan sikkert funke. Eller min favoritt, skyggelue.
https://www.europris.no/p-harband-elastisk-199653

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no