Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 09:48   #221
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Jeg synes valgfri dekningsgrad for begge foreldrene hadde vært lurt. Også er jeg enig med Katta at dersom 80 % faller bort, så begynner det å gå på bekostning av barnets velferd, og det er absolutt ikke en god ting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 09:50   #222
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Valgfri dekningsgrad var jo et enda lurere forslag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 10:25   #223
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Valgfri dekningsgrad er genialt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 11:13   #224
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Jeg ønsker heller at det blir rett på barnehageplass fra det tidspunktet en 100%permisjon går ut enn å flekse med 60-70 prosenter. Det er ingen god løsning for de som har minst eller bare sånn passe økonomi å fikse ventetid med redusert inntekt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 11:23   #225
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg ønsker heller at det blir rett på barnehageplass fra det tidspunktet en 100%permisjon går ut enn å flekse med 60-70 prosenter. Det er ingen god løsning for de som har minst eller bare sånn passe økonomi å fikse ventetid med redusert inntekt.

Jeg er imot å fjerne muligheten til 80%, men utover det er jeg enig med deg. Det beste er om man kan melde inn tidspunkt for barnehageplass til kommunen for eksempel 6 mnd i forveien, og så har man da krav på plass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:44   #226
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er imot å fjerne muligheten til 80%, men utover det er jeg enig med deg. Det beste er om man kan melde inn tidspunkt for barnehageplass til kommunen for eksempel 6 mnd i forveien, og så har man da krav på plass.

Det er jo allerede slik i en del kommuner at man får plass fra når man har behov og hvis det blir et krav om å kunne skaffe plass på 6 mnds varsel tror jeg dette vil være mer samfunnsøkonomisk og likestillingsmessig lønnsomt enn situasjonen i dag hvor folk (flest kvinner) tar ut ulønnet permisjon i ganske lang tid fordi det ikke er barnehageplass å oppdrive når de trenger det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:25   #227
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er jo allerede slik i en del kommuner at man får plass fra når man har behov og hvis det blir et krav om å kunne skaffe plass på 6 mnds varsel tror jeg dette vil være mer samfunnsøkonomisk og likestillingsmessig lønnsomt enn situasjonen i dag hvor folk (flest kvinner) tar ut ulønnet permisjon i ganske lang tid fordi det ikke er barnehageplass å oppdrive når de trenger det.

Det kan være litt spennende å administrere ser jeg. Her i byen får vel omtrent alle en eller annen plass, men det er ikke helt uvanlig på mine kanter å ta ulønnet permisjon til man får den plassen man vil ha. Og jeg skjønner det jo, tidsklemmehverdagen går ikke akkurat opp hvis man skal levere og hente to unger på ulik kant av byen. Jeg valgte å betale for plass et halvår i forveien for å være sikker, den muligheten har falt bort nå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 19:24   #228
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Eg pleier vanlegvis ikkje hoppe inn i ein diskusjon utan å ha lese meg opp på resten av tråden, men eg tenkte det var meir på sin plass å fortsette i denne tråden enn å starte ein ny med omtrent same tema.

Eg synest Abid Raja sitt innspel i dagens VG var interessant i forhold til permisjon og likestilling blant innvandrarar.

Sitat:

Han sier at han som gutt fikk sydd puter under armene under oppveksten - og at han så sent som i 2006 fikk negative reaksjoner på at han selv valgte å ta ut pappaperm.

- Det var sett på som rart at jeg skulle trille barnevogn og skifte bleier. Jeg fikk til og med tilsnakk fra pakistanere som mente at det var fullstendig umandig av meg å gjøre bleieskift - det var kvinnearbeid, sier Raja, hvis foreldre kom til Norge fra Pakistan på 70-tallet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 08:47   #229
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Igjen, utrolig viktig at far får selvstendig opptjeningsrett, SÆRLIG for denne gruppen der det er høy andel hjemmeværende mødre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 08:48   #230
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Hva er egentlig argumentene I MOT selvstendig opptjeningsrett?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 09:15   #231
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er egentlig argumentene I MOT selvstendig opptjeningsrett?

Penger. Alt annet er nok vikarierende unnskyldninger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 12:11   #232
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Ap holdt fast ved at det var god innvandringspolitikk å få kvinner ut i arbeid, og mente at dette var et viktig virkemiddel. Jeg er enig i det første, men ikke det andre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 17:48   #233
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrepermisjonen og diskusjoner i etterkant

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er egentlig argumentene I MOT selvstendig opptjeningsrett?

Det er vel for at ikke utenlandske mannlige arbeidere skal komme hit, jobbe en stund og få selvstendig opptjeningsrett, hente hit sin gravide kone som ikke jobber, ha permisjon med barnet og jobbe svart mens kona er hjemme med barnet.

Som Katta sa - penger, altså.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no