Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-13, 22:30   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Jeg synes også det er veldig stor forskjell på å gå fra et sovende barn og å slå. Jeg hadde nok ikke gjort førstnevnte heller, men det ene ser jeg på som lettere uforsvarlig og det andre ulovlig.

Jeg holdt på å blande meg i dag. Vi er i Syden. Det er veldig varmt og særlig i sola. Gjentatte ganger er vi i mærheten av et par med et bittelite barn i vogn. Vogna er sånn som man setter bilstolen oppi, og begge kallesjene var dratt helt inntil hverandre. Det var såvidt vi kunne skimte noen bittesmå tær, for det var helt lukket. Damen er innom den ene butikken etter den andre (de samme som meg), mens mann og barn står ute i sola og venter. Det må ha blitt vanvittig varmt i den vogna. Hadde slått ned den ene kallesjen hadde ungen fått luft, men allikevel ikke sol.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:30   #42
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg hadde sannsynligvis ikke gjort det, men synes ikke det er alvorlig å gjøre det. Hva er det jeg misser? Hva tenker du er risikomomentene?

Det katta sa.

Jeg hadde forøvrig aldri sagt noe til mammaen Suppehue snakker om. Hvis noen hadde slått barnet sitt, derimot! Jeg så en far behandle sin datter temmelig hardhendt for ikke så lenge siden, og jeg snakket til ham. Skulle bare mangle!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:32   #43
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg hadde rugget på vogna og smilt men jeg sa, "småtten våkna" til den som etterhvert dukket opp..
Og ja, det har jeg faktisk gjort, og opplevd selv.

Det hadde sikkert jeg gjort også. Om jeg sto i nærheten av vogna.
Men jeg personlig hadde ikke hatt mage til å gå ifra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:36   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det katta sa.

Jeg hadde forøvrig aldri sagt noe til mammaen Suppehue snakker om. Hvis noen hadde slått barnet sitt, derimot! Jeg så en far behandle sin datter temmelig hardhendt for ikke så lenge siden, og jeg snakket til ham. Skulle bare mangle!

Åh, for jeg er også enig med katta tenkte jeg. Å gå fra en baby i 10 minutter har sine faremomenter, som varme og vognvelt, men det er det samme i Tusenfryd som i hagen sin. Og jeg tror ikke de fleste mener det er idioti å gå inn en 10 minutters tur på do om babyen sover i vogna i hagen?

Flytting av vogna er lite sannsynlig tenker jeg da. Jeg har retenkt og hadde kunnet gjøre det om lillesøster sov og storebror måtte på do, feks. Satt vogna til side, sjekket at hun ikke var for varm og hastet inn på do med ham, ja, det hadde jeg glatt kunnet gjort. Og jeg hadde blitt overrrasket om noen hadde skjelt meg ut da jeg kom ut.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 24-07-13 kl 22:38. Årsak: Presisering
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:38   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Åh, for jeg er også enig med katta tenkte jeg. Å gå fra en baby i 10 minutter har sine faremomenter, som varme og vognvelt, men det er det samme i Tusenfryd som i hagen sin. Og jeg tror ikke de fleste mener det er idioti å gå inn en 10 minutters tur på do om babyen sover?

Flytting av vogna er lite sannsynlig tenker jeg da. Jeg har retenkt og hadde kunnet gjøre det om lillesøster sov og storebror måtte på do, feks. Satt vogna til side, sjekket at hun ikke var for varm og hastet inn på do med ham, ja, det hadde jeg glatt kunnet gjort. Og jeg hadde blitt overrrasket om noen hadde skjelt meg ut da jeg kom ut.

Det er sånt man gjør når man har flere barn. Ikke optimalt, men greit nok. Jeg sliter fortsatt litt med tanken på å gå fra barnet for å ta karusell med større søsken, men da mest fordi man sitter så innmari fast inni en sånn karusell hvis man ser det skjer noe og at man ikke helt vet hvor lang tid det vil ta.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 23:06   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Å si fra til folk som forlater vognen i 10 minutter stiller på lik linje med å si fra til de som dekker vognåpningen med tepper og som ikke kler ordentlig på ungene når det er kaldt. Jeg reagerer og kaster et blikk på deres unge før jeg ser tilbake på min som er godt kledd og har sirkulerende luft når han sover i vogna, og tenker "jaja".

Jeg synes det er helt merkelig å forlate en unge i vogn på Tusenfryd, og nei, det er ikke sammenlignbart med egen hage hvor man har oversikt og man faktisk kan høre hvis ungen våkner, for ikke å snakke om mengden rare mennesker som nok befinner seg på Tusenfryd samtidig med deg, som kan dytte til vogna, snuble i den, småunger kan trille den og tro det er ei dukkevogn - og sist, men ikke minst kan hysteriske småbarnsmødre eller -fedre finne på å ringe politiet mens du er borte, og så har vi det gående.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 23:11   #47
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Jeg ville aldri forlatt en baby i mer enn en særs kort stund, og definitivt ikke for å ta en karusell. Aller mest fordi babyen kunne våknet og blitt redd. Sitter man på en karusell kan man faktisk ikke forlate den når man ønsker.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 23:20   #48
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

For å komme litt tilbake til HI - er det egentlig lurt å si noe til foreldre i en slik situasjon som i HI? Vil det på noe vis gjøre at ungen ikke blir slått neste gang? Kan det faktisk forverre situasjonen for ungen?

Jeg husker jeg så en kommentar om en situasjon hvor foreldre slo (eller på annen måte grovt krenket) ungen. Da var poenget med å kontakte foreldrene egentlig ikke at foreldrene skulle endre seg (for det hadde man ikke tro på), men poenget var å vise ungen at ungen var blitt sett og at det ble gitt klart uttrykk for at det foreldrene gjorde var feil.

Er det det beste man kan håpe på uten å blande inn barnevernet?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 00:05   #49
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

For å komme litt tilbake til HI - er det egentlig lurt å si noe til foreldre i en slik situasjon som i HI? Vil det på noe vis gjøre at ungen ikke blir slått neste gang? Kan det faktisk forverre situasjonen for ungen?

Jeg tror det sjelden vil forverre situasjonen, utover at man kan risikere en overhøvling av barnet i etterkant, type "se hva som skjer når du oppfører deg slik-og-slik." Men neppe i det lange løp. Jeg tror ikke det vil forbedre den heller, men at det er nyttig å få formidlet til barnet at det ikke er greit at det blir slått.

Ja, og så stemmer jeg for å involvere barnevern i enhver slik setting så fremt man har noen mulighet til å identifisere barnet. Men helst ikke begge deler i kombinasjon; altså melde til barnevern og informere om at man kommer til å gjøre det. Det er ikke så hensiktsmessig akkurat når det gjelder vold.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 17:14   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Sette igjen vogna med babyen i på Tusenfryd? Hadde jeg opplevd noe slikt hadde jeg sagt i fra. Sikkert ringt politiet og.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 17:56   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Du tuller? Jeg ville nok ikke satt igjen vogna, men at ti minutter sovende alene er en politisak er virkelig helt hull i hodet. Særlig når du lenger opp sier at du ikke hadde gjort noe om noen hadde slått.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 18:35   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

- og sist, men ikke minst kan hysteriske småbarnsmødre eller -fedre finne på å ringe politiet mens du er borte, og så har vi det gående.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Sette igjen vogna med babyen i på Tusenfryd? Hadde jeg opplevd noe slikt hadde jeg sagt i fra. Sikkert ringt politiet og.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 19:13   #53
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Personlig hadde jeg nok ikke satt fra meg vogna på tusenfryd, men jeg hadde ikke ringt politiet eller snakket til foreldrene når de kom tilbake, hvordan i all verden kan jeg vite om de kanskje har hatt oversikt, at noen andre har fulgt med vogna osv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 19:31   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Jeg hadde heller ikke satt fra meg vogna på tusenfryd, hadde nok lurt litt om jeg så noen gjorde det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 19:50   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Det er veldig langt unna "lurt litt" og "kjefte"/"ringe politiet". Jeg hadde også lurt litt og jeg hadde kanskje fulgt med litt på samme måte som jeg gjør hvis jeg ser barn uten foreldre ellers.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:04   #56
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Ja, jeg hadde også lurt litt, men hadde ikke ringt politiet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:10   #57
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

I dag var jeg vitne til at en dame satte fra seg vogna med et hylende, sprellende, krakilsk barn langt fra der hun selv satt. Hun skulle se et show med resten av familien.

Hun prøvde først å trille det hylende barnet i søvn i sikkert 15 minutter før hun satte det fra seg.

Det var utrolig varmt i dag og dette var mitt på dagen. Men denne mamma'n (som jeg regner med at det var) var veldig omtenksom så hun dekket hele vognen med et teppe.

Trenger vel ikke si at det var mange som reagerte. Teppet ble fjerna og dama ble snakket til.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:13   #58
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Jeg skjønner at man snakker til folk som dekker til barnevogner med tett teppe i varmen og går sin vei, men bortsett fra det teppet kan det være at dette barnet var av den typen som trenger fred for å sovne. Hypotetisk i hvertfall.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 21:18   #59
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner at man snakker til folk som dekker til barnevogner med tett teppe i varmen og går sin vei, men bortsett fra det teppet kan det være at dette barnet var av den typen som trenger fred for å sovne. Hypotetisk i hvertfall.

Godt mulig hun (jeg tittet oppi vogna) trengte fred men da var det ikke særlig smart å sette vogna midt i en stor menneskemengden.

Dette er et sted jeg ikke en gang lar min åtteåring gå alene og jeg er ikke spesielt hysterisk. Vi er ikke i Norge.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:30   #60
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Jeg synes man skal snakke til voksne som slår barn. I alle land. På den måten viser man barnet og den voksne at dette ikke er noe som aksepteres overalt. Det hjelper nok ikke der og da, men ett sted må man begynne. Om jeg hadde gjort det selv, vet ikke, men håper det.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no