Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-13, 13:47   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?

(Fant ikke noe skikk og bruk forum, derfor her )

Jeg sender alltid en "takkeSMS" dagen derpå når vi har vært invitert på noe. Type når vi feirer jul hos svigers, når vi (eller en av ungene) har vært invitert i bursdag eller lignende, eller når noen har arrangert noe annet hvor man har vært til stede. For eksempel "Hei Verte-menneske, tusen takk for den hyggelige feiringen/grillingen/ett-eller-annet i går, vi/ungene koste oss masse og syntes det var utrolig morsomt at du/dere arrangerte skattejakt. Må samtidig får skryte av den fantastiske kaken du serverte. Mvh, Høst & co"

Eller noe i den duren. Men etter å ha snakket med en venninne i dag fikk jeg inntrykk av at dette ikke er så vanlig lengre, og at det på ingen måte er forventet?

Jeg synes uansett det er hyggelig å gjøre, og responsen fra den som får meldingen har alltid (om noen respons) vært at de synes det var hyggelig å høre, så jeg kommer nok til å fortsette, men er dette en skikk som er på tur ut? (Kanskje jeg begynner å bli gammelmodig av meg?? )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:48   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Joo, litt vanlig? Jeg synes det er kjekt å gjøre det, men er ikke så veldig flink da. Jeg sørger for å takke ved neste mulighet da!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:49   #3
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg synes det er fint å "takke for i går", men tror det begynner å bli mindre vanlig. Jeg ble opplært til at man ringte og tar fortsatt kontakt dagen etterpå, men nå skriver jeg heller SMS/melding på Facebook.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:49   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg har aldri oppfattet dette som noe alle gjør bestandig, så jeg kan ikke si om det er på vei ut eller inn. Jeg gjør det ofte selv, men får slett ikke alltid sånne sms-er etter at folk har vært på besøk. Det er veldig hyggelig da, men jeg tenker ikke over det om ikke folk gjør det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:50   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Av og til gjør jeg det, av og til ikke. Sånn har jeg inntrykk av at det er for andre også. Ikke noe jeg har bitt meg merke i at har endret seg, egentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:50   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Jeg ble opplært til at man ringte og tar fortsatt kontakt dagen etterpå, men nå skriver jeg heller SMS/melding på Facebook.

Nettopp - når jeg var lita, ringte man alltid, men med moderne løsninger tenker jeg at det jo er enda "enklere" å ta kontakt.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:53   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg tror ikke det er vanlig. De færreste jeg kjenner gjør det. Noen gsnger savner jeg det. Jeg prøver å gjøre det selv, men ikke ved alle anledninger. Jeg har ikke kommet på å gjøre det etter en barnebursdag, det må jeg innrømme.

Moren min pleier å gjøre det. Men hun ringer vel som regel. Jeg er ogsåopplært til å ha med noe i selskaper og på besøk (ikke alltid, men f.eks. på en middag om kvelden etc), men det er det svært få av mine bekjente som driver med. Jeg synes det er utrolig hyggelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:55   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Den eldste sønnen min er utrolig god på å sende hyggelige sms-er og takke for god mat og bra selskap osv. Til og med til mamma. Og det har han gjort siden han flyttet hjemmefra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:56   #9
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Det er ikke vanlig her i alle fall. Jeg er heller ikke vokst opp med det (et annet sted enn her jeg bor nå). Man takker når man drar, men ikke dagen etterpå.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:58   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg ser på det som hyggelig, men langt fra obligatorisk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:04   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg gjør det selv og synes det er en hyggelig gest. Det er sjelden jeg opplever det samme tilbake.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:08   #12
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Det å sende sms slik har jeg faktisk ikke tenkt på å gjøre, men jeg ville nok satt pris på det selv. Jeg er mer vant til at man takker for sist når man møtes igjen - og at man sier "takk for oss/meg" når man går fra det man har vært invitert i, og er det noe spesielt da så sier jeg det med det samme.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:10   #13
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Det Toffskij sa.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:13   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg gjør det alt for sjelden selv, men tenker at det er en veldig hyggelig ting å gjøre.

Vi har gledet oss over de hyggelige tilbakemeldingene vi har fått etter helgas arrangement. Men jeg håper at de som faktisk skriver til oss, gjør de fordi de oppriktig syns de har hatt det fint, og ikke fordi det er påkrevd etter en eller annen skikk og bruk-bok.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:16   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Det er ikke vanlig her i alle fall. Jeg er heller ikke vokst opp med det (et annet sted enn her jeg bor nå). Man takker når man drar, men ikke dagen etterpå.

Sånn er det med meg også. Har faktisk aldri tenkt tanken på at det var noe jeg kunne (evt. burde) gjøre, og heller aldri savnet det fra andre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:17   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Det er ikke vanlig her i allefall. Jeg gjør det omtrent aldri og kan bare huske en eller to som har sendt takkeSMS til meg. Jeg må innrømme at jeg ser ikke poenget med å takke dagen derpå. Jeg takker for invitasjonen når jeg får den og når jeg går takker jeg for meg og sier hvor hyggelig det var, hvor god maten var osv. Jeg synes det blir litt overdrevet å sende en melding i tillegg. Selvsagt hyggelig å få, men på ingen måte forventet eller nødvendig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:22   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg tror ikke det er så vanlig. Jeg gjør det av og til, men ikke alltid. Takker jo alltid fint for meg og skryter masse av maten osv underveis og når jeg går fra selskapet, det holder vel som regel?
Mamma sender alltid takke-sms dagen etter, det har hun alltid gjort (det er som regel jeg som alltid har selskaper, sjelden jeg er hos andre).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:27   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

I vår krets er det vanlig ved større middager eller fester. Ikke i barnebursdager eller i familiesammenheng. Der har jeg heller aldri fått noen gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:27   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Hm, det har jeg aldri sett på som vanlig, hverken som vertinne eller gjest. Det har da hendt flere ganger at jeg har både sendt og mottatt slike meldinger, men da gjerne i forbindelse med noe annet. "Hei, takk for koselig kveld i går, det var gøy. Jeg tror jeg glemte igjen et par solbriller, kan jeg stikke innom en gang i løpet av dagen?"

Jeg hadde ca 20 folk på fest her i helgen, og fikk 2 meldinger dagen etterpå, og begge gjaldt solbriller. Jeg tror jeg har lettere for å gjøre det jo færre folk som har vært tilstede og jo mer høytidelig anledning det har vært.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:53   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?

Jeg syns det er hyggelig å både sende og få slike meldinger, og gjør det noen ganger-men ikke alltid. I likhet med Candy så sender vi ikke slike meldinger etter barnebursdager eller familiesammenkomster.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no