Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 12:55   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Hva tenker dere rundt barn og godteri/søtsaker/kaker/søte drikker? Alt med måte? Strenge regler? Eller lite fokus, så det ikke blir så spennende?

Vi er ikke så strenge, men trenger det heller ikke. Vi kjøpte nugatti en gang, den ble til slutt kastet fordi den var utgammel og halvspist. Poden har kastet mange halve iser i sommer, han blir fort fornøyd og jeg maser ikke på at han skal tvinge i seg is. De kjøpte seg litt godteri på taxfree for noen uker siden, men det ligger nesten urørt i en skuff på kjøkkenet. Men det hender det slumper til da, her om dagen fikk vi besøk av noen som hadde med en nystekt rullekake, da var begge ungene og spiste to stykker hver. Men ofte bryr de seg ikke så mye om kakebordet. Ergo har vi heller ikke så mye regler rundt dette.

Jeg får mer lyst på søtt jo mer jeg inntar, men enn så lenge ser ungene ut til å være litt annerledes der.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:05   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Ungene er glade i godteri, men vi prøver å begrense det litt. Det betyr at det ikke er saft, brus, kjeks, sjokoladepålegg, sjokoladefrokostblanding og godteri som hverdagsmat, men de får lørdagsgodter og noen ganger koser vi oss litt på hverdagene også. De får is om sommeren, men langt fra hver dag. Jeg må si at jeg merker en viss forskjell på ungene etter at jeg la om kostholdet selv og vi har mindre søtt tilgjengelig i skapene. For de etterspør sjelden det vi ikke har.

Jeg må innrømme at jeg er litt livredd for å videreføre mine dårlige vaner til ungene og har dermed prøvd å gi dem et godt og variert kosthold. Noe som ser ut til å fungere greit. Men de har fri tilgang til frukt og spiser vanlig yoghurt. Jeg er ikke så bekymret for sånt sukker.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:19   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Vi har en snart syvåring som elsker is, snacks og godteri. Hun er slank, spiser godt med mat, og får alikevel alltid plass til masse godteri. Yngste, 5 åringen, er mer småspist, liker ikke sjokolade og spiser sjelden lørdagsgodtet sitt. Hun velger de minste isene.

Vi kjøper svært sjelden kjeks og saft. Juice har vi i helgene. Slikt elsker barna, og de vil gjerne ha mer, helst daglig. Eldste klatrer i skap og henter Nugatti og honning hvis det finnes.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:19   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Jeg har en som elsker alt som er søtt og som kan finne på å si "sukker!!!" med Homer-stemme, og en som er uinteressert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:23   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Mine to er veldig glad i alt som er søtt.

Vi prøver å være restriktive og holder oss til lørdagsgodt og kaker/kjeks bare i helgene. Da er det også juice og sjokoladepålegg på frokostbordet.

Men vi er løsslupne med is når det er varmt om sommeren og ganske avslappete med yoghurt og frokostblandinger (ikke de aller søteste, men dog), så de får absolutt sukker nok.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:27   #6
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Eldste er veldig kresen på godteri og kan ha sitt leeenge, minsten likeså. Men mellomste er en "hund" etter godteri. Vi har rett og slett måtte gjemme bort alt vi har i hus for han rundstjeler oss. Mat bryr han seg ikke om, men saumfarer skaper etter noe med sukker i.
Ryddet rommet hans i sommer og fant godteripapir overalt, bak og under både lekekasser, bøker og hyller. Sukk...

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:28   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Jeg har aldri vært spesielt streng, da jeg har følt at ungene mine har vært glad i godteri, men på en "normal" måte. De har ikke vært sånne unger som har støvsugd godteskåla før andre har rukket å si kake. Eldstemann ble mer godtesjuk nå i tenårene, mens yngstemann fort kan glemme at han har kjøpt lørdagsgodt. Han er også veldig kresen, og kan fort vi nei takk til alt som blir tilbudt, fordi han ikke finner noe som frister.

Dog har vi nå i sommer begynt å innføre begrensninger, for vi synes at yngstemann begynner å bli litt chunky.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:29   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Ungene er (som sin mor), meget glade i godis.
Har ikke så veldig stort fokus på det, men prøver å begrense det til helg og spesielle anledninger.
Frokostblandinger og sjokoladepålegg er helgemat.
Storesøster er heldigvis ikke glad i kullsyreholdige drikker, mens lillesøster nok kunne lett ha drukket mange liter cola hver dag hvis hun hadde muligheten.

Hos faren er det nok en litt mer liberal holdning til saken.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:29   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Vi har bare godteri i helgen av hensyn til både barna og meg. Alle vi tre er godtegriser - særlig jeg og eldstejenta.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:31   #10
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Alle mine elsker alt av godis. Vi praktiserer godteri og nugatti stort sett kun på lørdager, uten at vi er fanatiske. Vi drikker av og til saft til middag, ellers er det lite søtt servert på ukedagene.

Når de da får lørdagsgodt på lørdag så får de alltid popcorn, for det er de veldig glade i. De får også stort sett blandet smågodt.
Hvis vi skulle komme på besøk til noen som har godteri stående fremme, og de spør og får lov til å ta, må vi følge med. Da går det fort unna, som om de ikke hadde sett godis før. Og det selv om vi ikke er fanatiske altså, så jeg vet ikke hvorfor de reagerer sånn.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:35   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Snuppa er som meg, og elsker alt søtt.. kaker, is og godteri. Pjokken er mer glad i salt, som potetgull og popcorn.

Vi er ikke sånn superstreng, men jevnt over så får de bare godt på lørdagene. Og da får de plukke 3 ting hver på butikken, type kjærlighet på pinne, liten sjokolade og ei dropseske.

De drikker ikke brus (), og vi er ganske nøktern i bruk av søtt pålegg også, så jeg synes inntaket er ok nok.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:45   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Vi er sånn passe strenge. Godis, kjeks, potetgull og brus i helger (mer i ferier, men vi prøver å begrense). Ungene forstår og maser ikke etter det. Det hender vi har helger helt uten godis og da er det sjelden mas etter det. Is er vi ikke så flinke å begrense, annet enn at det blir minimalt av det utenom mai, juni og juli da.

Mellomste elsker sjokolade da, og jeg ser hun er lik pappaen der, så jeg kommer nok til å følge med med argusøyne på henne og hennes forhold til søtsaker. Eldstemann er kresen, han liker noen ting veldig godt, men sier nei takk om det ikke er noe som frister.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 13:49   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Vi tenker alt med måte. De får lørdagsgodt, og saft (de liker ikke brus) til middag i helgene. Vi har dessert hver søndag. Søte pålegg får de kun i helgene, og da etter at de først har spist en brødskive med vanlig pålegg. Om sommeren kan det godt bli is hver dag, og vi er gjerne litt mer løsslupne med snop når vi er på ferie. Juice, sjokolademelk og søte frokostblandinger har vi sjelden i hus.
Frukt og yoghurt får de daglig, det anser jeg ikke som søtsaker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:02   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Litt streng og alt med måte. Barna er like glad i søtsaker som foreldrene og må begrenses litt på hvor ofte de får tilgang. De kan spise enorme mengder med dessert og is om de får lov - og ettersom jeg ikke er så glad i å stoppe barna, begrenser vi heller antall ganger.

Godteri stopper de å spise når de er forsynt, så også der er det greit å dele ut rutinemessig lørdagsgodt - istedenfor litt hver dag.

Vi har ikke et sukkerfritt kosthold, vi spiser nok mer enn enkelte, men mindre enn mange. Vi har fruktyoghurt og saft med sukker - heller enn kunstig søtning, men jeg sjekker frokostblandinger og prøver å gå for den sunnere varianten.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:12   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Mine er glade i godteri, særlig den største. Men jeg begrenser det mye mer for dem enn jeg gjør for meg selv. Det er lørdager + at det blir en del is på sommeren, det er ikke noe stress, men godteri skal ikke ta opp plassen til maten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:18   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

De er begge veldig avslappet til godis. De får litt godis og ostepop til helga, men de gangene de får godteri bursdager etc, blir de aldri spist opp. Jeg tror ikke det faller dem inn å spise godter i midt i uka. I sommer har det selvfølgelig blitt endel is.

en er glad i søtt på brødskiva (noe som er helgemat) den andre spiser stort sett bare leverpostei og kaviar.

Vann er foretrukket drikke til begge, men de vet å få i seg brus, for å si det sånn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:21   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Ungenes forhold til søtt er nok som i en ganske gjennomsnittlig familie, vil jeg tro. Det er bare jeg som spiser godteri og kjeks hver dag, for å si det sånn. De får litt lørdagsgodt, men spiser ofte ikke så mye når det kommer til stykket. Sjokolade og litt kjeks på (sykkel-/ski)tur, juice til frokost i helgene og kanskje et glass brus et par ganger i måneden. I sommer har det blitt en del is.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:33   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Jeg er overrasket over hvordan de begrenser inntaket selv, for jeg mener at det gjorde ikke jeg da jeg var liten. (Og de er jo egentlig meg, er de ikke? ) I går hadde vi sjokoladekake til dessert etter middag, og da spiste de ett eller to (små stykker) og så var de fornøyde. Det var mer igjen og greier...

Selv er jeg sånn at hvis jeg skal nektes godteri så skal jeg spise det og helst alt. Men hvis det ikke er restriksjoner så spiser jeg det jeg har lyst på og det blir egentlig ikke såå mye.... Derfor har jeg forsøkt å ikke ha så mye restriksjoner på godteri og søtt, mulig det har funket, eller så er det mulig at de er aliens... Ikke godt å si.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:41   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

Dette er trolig mer mitt forhold til vesla og godteri, enn hennes forhold til det selv.

Jeg var veldig streng på søtsaker til vesla, når har jeg sluppet litt på det. Hun fikk ikke kake på 1-års dagen sin, jeg ble nesten dårlig da jeg hørte de skulle få is i bhg 16.mai da hun var 1,5 år osv. Lørdagsgodt er det sikkert under et år siden vi innførte fast, da fordi hun ble vant med det hos faren. Vi har aldri hagt nugatti eller tilsvarende i hus, men det siste året har vi noen ganger kjøpt Philadelphia med sjokolade som hun kan få en skive av etter en skive med vanlig pålegg i helgene.

Jeg tror jeg har vært livredd for at om jeg slapp taket og innførte godteri og søte pålegg Å ville jeg miste grepet. Hysterisk, ja jeg vet. Jeg vokste opp med nugatti, sjokade, sunda, HaPå, Corn Flakes osv. Jeg tror jeg dermed endte med så og si nulltolleranse overfor søtsaker til henne. Jeg har nå senket skuldrene litt. Er det finvær får hun is. Hun kan også ved enkelte anledinger få noe godt midt i uka, men jeg prøver å holde det til lørdagsgodt. Hun får alltids non av både det ene og andre når hun er til faren sin har jeg skjønt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 16:05   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteri

De oppfører seg stort sett som om de aldri har fått mat når det er snakk om kaker, kjeks og godis. Og brus....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no