Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-13, 12:46   #61
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Med unntak av amming (som slettes ikke er aktuelt for alle). Hvilke biologiske primærbehov snakker man om som ikke far kan dekke like godt som mor?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 12:49   #62
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Med unntak av amming (som slettes ikke er aktuelt for alle). Hvilke biologiske primærbehov snakker man om som ikke far kan dekke like godt som mor?

Amming er aktuelt for de fleste til å begynne med, og selv om det ikke er alle som kan eller vil amme av ulike årsaker blir det helt feil å ikke legge til rette for at man kan følge anbefalingene på det punktet. Jeg er imidlertid enig i at det kun er amming som skiller mor og andre potensielle omsorgspersoner, men jeg er ikke enig i at det er "bare". Ikke at jeg er mrc da.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 12:50   #63
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Med unntak av amming (som slettes ikke er aktuelt for alle). Hvilke biologiske primærbehov snakker man om som ikke far kan dekke like godt som mor?

Det er en naturlig kobling / økt tetthet mellom mor og barn - og det man vel har hatt forskning på her er økt mengde stresshormoner når barnet skilles fra moren, selv om far ellers har deltatt mye de første månedene.

Økt stress ser man også hos barn som må tidligere i barnehage, noe som for en del blir konsekvensene ved at man straffes ved at en del av permisjonstiden forsvinner hvis far ikke har mulighet til å ta ut sin kvote.

Primærbehovet da er knyttet til en trygghet, som også kan se ut til å være biologisk forankret.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 12:55   #64
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Det er mye som gir økt mengde stresshormoner. Det er helt logisk at en endring medfører økt stress. Noe stress er skadelig, noe kan være nødvendig som en overgang til noe som i det lange løp er bedre. Stresshormoner er ikke nødvendigvis skadelig.

Akkurat det med at det skal være økt stress når barnet passes av far har jeg heller aldri sett noen skrive før, har du noen dokumentasjon på det?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 13:00   #65
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Men er ikk det logisk, det mrc skriver? Lukten av mor og de velkente hjerteslagene beroliger jo barnet? Og etter at mellomsøs ble født sank temperaturen hennes, og fars hudkontakt med barnet klarte ikke å få temperaturen hennes opp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 13:02   #66
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Permisjonsordninger gjelder også dem som ikke kan amme av diverse årsaker, adopterte barn og barn av to fedre. Amming er viktig, men jeg tenker at med en permisjonsordning som gir mulighet for å velge at mor er hjemme i 44 uker etter fødsel ivaretar dette godt nok.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 13:15   #67
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Permisjonsordninger gjelder også dem som ikke kan amme av diverse årsaker, adopterte barn og barn av to fedre. Amming er viktig, men jeg tenker at med en permisjonsordning som gir mulighet for å velge at mor er hjemme i 44 uker etter fødsel ivaretar dette godt nok.

Det er jeg enig i altså, rent bortsett fra at jeg ikke er enig i at man skal ta utgangspunkt i 80% dekning med full ferie når man ser på hvor mange uker som er tilgjengelig. Det at permisjonsordninger er for mange ulike familier med ulike utgangspunkt er i seg selv et argument for valgfrihet synes jeg. Jeg synes også at likestillingsperspektivet er viktig nok til at det rettferdiggjør en fedrekvote, men ikke hvis denne blir så stor at den vanskeliggjør å følge WHO sine anbefalinger for amming og spedbarnsernæring for de som ønsker det. Jeg får meg ikke til å sette likestilling foran barnets behov.

Når det gjelder det helt nyfødte spedbarnet er det ingen tvil om at det er endel biologi der som binder mor og barn sammen den helt første tiden. Det er viktig og fint å ta vare på. Likevel vet man at i tilfeller der mor ikke er tilgjengelig er det ikke noe problem å få til en god tilknytning til et annet menneske enn biologisk mor. Det går også bra dersom mor er syk de første dagene. Jeg synes dette er et argument for at mor og barn skal være sammen på barsel, men ikke nødvendgivis et argument for at mor fortsatt skal spille førstefiolin når barnet er ti måneder.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 13:23   #68
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Om (mye) tid med barnet ikke har noen reell verdi ut over primærbehovene det første året er det vel desto større grunn til at småbarnsforeldre av samfunnshensyn bør tilstrebe i stå i fulle stillinger?

Folk er forskjellige, men jeg er av dem som helt ærlig ikke har syntes det har vært noen stor forskjell på mamma og papparollen etter at jeg avsluttet ammingen. Og jeg vet ikke om det er litt høna og egget, eller om det er slik at tradisjonelle kvinner finner tradisjonelle menn, eller hva det er. Jeg var tidlig borte fra barna, og da pappen kom hjem fra jobb tok han det meste utenom mat fram til de la seg da de var babyer. Men folk er forskjellige, og jeg vet jo at en del opplever mammas og pappas roller som to ulike ting. (Jeg snakker her om langt ut over det første året altså.)


Men, de aller fleste tenker jo annerledes om kvinne/mannsroller, eller mamma/papparoller enn folk flest gjorde for 40-50 år siden. Jeg tror de aller fleste av oss er noe påvirket av samfunnet rundt. Er det slik at vi nå tenker "riktig", at forskjellen mellom kjønnene er passe jevnet ut? Og at vi ikke skal hverken fram eller tilbake?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 15:30   #69
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Vanskelig denne synes jeg Jeg er dessverre rimelig sikker på at antallet uker som blir tatt ut av fedre, kommer til å synke betraktelig dersom ferdrekvoten tas bort Sålangt så er det vel ingenting som tyder på at trenden er at fedrene stadig tar en større del av permisjonen (utover de pålagte ukene)?

Noen som vet hvor mange fedre som tar ut mer enn fedrekvoten? Jeg antar det finnes statistikk på dette? Magefølelsen min sier at det ikke er mange

For min egen del så er det helt klart at fedrekvote ikke hadde noe å si. Jeg har alltid sett på det som en selvfølge at permisjonen var noe man delte. LøveMannen visste ikke engang at det var mulig...men han var selvsagt helt enig. Vi løste det slik at vi først hadde 4 uker sammen etter fødselen (2 uker permisjon, pluss 2 uker oppspart ferie for ham), så hadde jeg 4 måneder og deretter hadda han 4 måneder. Dette er snart 10 år siden, og det var ikke akkurat populært på LøveMannens arbeidsplass (stort privat, mannsdominert firma.). Han var visst den første som gjorde noe slikt

Fra et likestillingsperspektiv er det vel ikke noen tvil om at dedikert fedrekvote fungerer. Så kan man spørre seg om folk flest faktisk ønsker seg en reell likestilling. Der er jeg mer i tvil dessverre og hva gjør man da?

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:01   #70
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Så kan man spørre seg om folk flest faktisk ønsker seg en reell likestilling. Der er jeg mer i tvil dessverre og hva gjør man da?

Man lovregulerer det til det blir så vanlig at folk begynner å synes det er bra at det er slik.

Det er slik staten får gjennom de aller fleste store holdningsendringer i befolkningen: man forbyr folk å røyke på restaurant, og oppnår at folk etter hvert ønsker røykfrie utesteder. Man kjønnskvoterer kvinner inn i politikken, til det blir opplagt at en regjering og et storting skal bestå av representanter for begge kjønn. Man øremerker deler av permisjonen lenge nok til at folk tar det som en selvfølge at også menn skal være borte fra jobb i flere måneder i forbindelse med fødsel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:06   #71
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Jeg tror vi trenger 10-15 år til, da kommer det en genreasjon fedre som ikke husker en verden uten. Jeg ser jo på de yngste mannfolka på jobb nå at dette med fullt ansvar i permisjonsperioden og å avtale med kompiser som også er hjemme med barn begynner å bli en selvfølge. Det kommer garantert til å spre seg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:15   #72
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Teofelia og Katta: Jeg håper dere har rett!!

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:25   #73
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Teofelia og Katta: Jeg håper dere har rett!!

Jeg vet at jeg har rett i forhold til at ting blir ønsket og vanlig av å lovregulere det lenge nok. Det er utallige eksempler på det: forbud mot å slå sine barn og røykeloven er to av de beste eksemplene jeg vet på ting som har blitt innført til store protester og stor misnøye i befolkningen, men som folk i dag aksepterer med den største selvfølge og ikke ville endret på nå.

Men for at slike tiltak skal virke, og hvis man skal oppnå en permanent holningsendring, må ikke tiltakene fjernes for tidlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:27   #74
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Det kan veldig godt være at man ikke skjønner poenget med å fjerne kvoten etterhvert heller når den får jobbet seg inn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:47   #75
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror vi trenger 10-15 år til, da kommer det en genreasjon fedre som ikke husker en verden uten. Jeg ser jo på de yngste mannfolka på jobb nå at dette med fullt ansvar i permisjonsperioden og å avtale med kompiser som også er hjemme med barn begynner å bli en selvfølge. Det kommer garantert til å spre seg.

Jeg håper du har rett, men jeg frykter at vi trenger mer enn 15 år.

Jeg tror ikke den gemene hop er som mannfolka på arbeidsplassen din dessverre og jeg tror det vil ta tid før det sprer seg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:49   #76
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Jeg er fortsatt der at jeg blir litt overrasket når mannfolka på jobben min (eller mannen sin jobb, eller mennene i barnehagen) plutselig forsvinner og blir borte i mange måneder. Det er jo ikke så tydelig på dem at de skal få baby som på damer. Men samtidig så er det utrolig fint at mange nå benytter seg av den muligheten. Det tar bare litt tid å venne seg til at det er slik Norge fungerer nå. Jeg er enig med Katta, om 10-15 år så er nok slike mannefravær en selvfølge, men det er for tidlig å fjerne pappapermisjonen nå.

Er det bare Høyre som vil bli kvitt pappaperm, eller Frp også? Jeg vil vel tro at Frp er mot noe som innskrenker enkeltmenneskers frihet.. Men Venstre er vel i mot?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:49   #77
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kan veldig godt være at man ikke skjønner poenget med å fjerne kvoten etterhvert heller når den får jobbet seg inn.

Det er jo også litt godt å ikke ha alt for mye å forhandle om eller å diskutere. Jeg ser for meg opprivende diskusjoner hvor mor ofte sitter med trumfkortet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:50   #78
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer hvis Høyre fjerner øremerking av pappapermisjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg håper du har rett, men jeg frykter at vi trenger mer enn 15 år.

Jeg tror ikke den gemene hop er som mannfolka på arbeidsplassen din dessverre og jeg tror det vil ta tid før det sprer seg.

Det kan godt være du har rett. Men jeg tror uansett det er viktig at vi gjør den jobben og beholder den litt tvangspregede, symmetrisyke permisjonsfordelingen til dette har etablert seg som en sannhet i befolkningen. Selv om jeg er tilhenger av valgfrihet og selv om det er en ulempe for endel familier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no