Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta på

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-15, 09:45   #121
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes jo de fleste steder at det tar ca to setninger før sånne selgere skjønner hvor landet ligger. Selv om jeg er null og niks interessert i bil. Ikke i fargen heller så lenge den virker. Da har jeg mye større problemer med "vi kvinner"-retorikk i reklamer og ellers. Enten jeg passer inn eller ikke, som reklame virker det i hvertfall mot sin hensikt for min del.

Kjenner meg igjen i dette- ikke engang interessert i fargen, kun i at den virker. Også enig i det andre du skriver.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 09:46   #122
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

.

(Det samme pleier å skje med meg når jeg skal kjøpe duppeditter. Nei, jeg trenger ikke å betale 1000 spenn for at du skal sette opp den nye maskinen min, det klarer den og jeg helt fint på egenhånd, takk. )

Haha, samme her, selgeren på Elkjøp ble nesten litt sur da jeg sa at jeg har satt opp PC-er siden du gikk i bleier, så det går nok fint.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 09:47   #123
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Kanskje ikke så rart at han ble litt sur.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 09:49   #124
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Har vært på Bohus Damenes Aften en gang, primært for freebees, så ærlig skal jeg være. De ga 25 % på alt i butikken, så skal man handle seg ny salong er det ganske teit å ikke benytte seg av det av prinsipielle grunner.

Når det er sagt, går jeg gjerne inn på FB-sida deres og ber dem kalle det noe annet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 09:49   #125
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Han gjorde meg sur først, såh!

Neida, jadda. Jeg pleier ikke å være uforskammet mot selgere, men jeg blir litt furten når de ikke tror på meg når jeg sier jeg klarer det selv. Å sette opp PC i dag er jo helt og holdent plug'n'play, jeg tror nesten mannen min kunne klart det også, med litt tålmodighet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 12:04   #126
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har vært på Bohus Damenes Aften en gang, primært for freebees, så ærlig skal jeg være. De ga 25 % på alt i butikken, så skal man handle seg ny salong er det ganske teit å ikke benytte seg av det av prinsipielle grunner.

Når det er sagt, går jeg gjerne inn på FB-sida deres og ber dem kalle det noe annet.

Jepp. Hvorfor ikke kalle det kundekveld, interiøraften, temakveld - HVA som helst annet enn damenes aften.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 12:59   #127
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Det er veldig lettvint å droppe å sette seg inn i noe en syns er vrangt/kjedelig/plundrete/arbeidssomt, da, dersom det i tillegg stemmer med oppfatningene folk rundt deg har av hva du skal være god på. Da blir det enkelt for menn å krympe cashmere-cardiganen til konen en gang, og så bare resten av livet hver gang det blir snakk om klesvask. Å bli litt himlet og humret over som "den som ikke greier å sette på en ullvask en gang" er en ganske lav kostnad for å slippe klesvask resten av livet, spør du meg. Men jeg ville jo aldri kommet unna med vennlig humring.

Og tilsvarende for bil/snekring/dippedutter: Jeg hater å skru sammen ting. HATER det. Bare fordi det er slitsomt og plundrete og mikkete og jeg heller vil se Glee. Og det kommer jeg unna med. Dippedutter, derimot, det må jeg bare ta meg av sånn noenlunde, fordi ingen andre gjør det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 13:06   #128
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Og tilsvarende for bil/snekring/dippedutter: Jeg hater å skru sammen ting. HATER det. Bare fordi det er slitsomt og plundrete og mikkete og jeg heller vil se Glee. Og det kommer jeg unna med.

Mens jeg elsker det, både IKEA-møbler og oppsett av duppeditter. Men slapp likevel unna montering av møbler sist gang det ble dratt i hus, bare fordi jeg ville sløve på sofaen i stedet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 10:57   #129
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jadda, jodda, jeg sniker meg unna ting jeg syns er slitsomt og kjedelig jeg også. Ikke fordi jeg ikke kan, men fordi jeg ikke har lyst. (Dekkskift outsources glatt til mann og barn, men det er fordi jeg syns jeg har skiftet nok dekk i mitt liv. Det samme med gressklipping. ) Jeg tenker at det viktigste er at man ikke definerer en oppgave som "kvinneoppgave" eller "manneoppgave".

For øvrig syns jeg møbelmontering er helt greit og har til og med montert en seng bare ved hjelp av saks, siden verktøykassen var på helgetur. :McGyver:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 13:42   #130
Moder'n
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 15
Moder'n har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg synes det du sier der Gaia er viktig, manneoppgaver og kvinneoppgaver. Hvorfor tenker man ikke at det er hjemlige oppgaver ? Er samfunnet ikke mere likestilte ?

Man er fortsatt imponert over kvinner som er i mannsyrker som de behersker mens de trives.
Samtidig som menn i kvinneyrker blir rost opp under taket og ofte ender opp som styrer i barnehagen ol.
Hvor vanlig er det ikke fortsatt å legge vekt på at man har en kvinnelig lege ?
Jeg kan ikke huske at jeg har hørt noen understreke at legen var en mann.

Og derfor mener jeg at det er viktig å få slutt på arrangement som kalles for kvinneditt eller mannedatt.
Og jeg kan lett skjønne at mange har behov for kjønnsnøytrale ord.

Moder'n er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 13:47   #131
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Liten digresjon: Akkurat det med kvinnelig/mannlig lege er noe jeg skjønner, hvertfall i min pasientpopulasjon som består av endel tenåringer. Jeg tror ikke vi kan likestille oss bort fra at vi er seksuelle vesener med en viss blyghet i enkelte faser av livet. Jeg kan forøvrig bekrefte at det er noen som ønsker menn spesifikt også, men de er da oftest hankjønn selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:55   #132
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Liten digresjon: Akkurat det med kvinnelig/mannlig lege er noe jeg skjønner, hvertfall i min pasientpopulasjon som består av endel tenåringer. Jeg tror ikke vi kan likestille oss bort fra at vi er seksuelle vesener med en viss blyghet i enkelte faser av livet. Jeg kan forøvrig bekrefte at det er noen som ønsker menn spesifikt også, men de er da oftest hankjønn selv.

Samtidig som man ikke greier å diske opp med mannlige sykepleiere for mannlige pasienter, så det er et kjempepoeng at man har nokså lik fordeling av kjønnene (og også etnisitet for den del) når det gjelder yrker hvor folk føler seg sårbare.

Lik fordeling gjør at folk slutter å vurdere om kjønnsminoriteten er flink nok.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 18:21   #133
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Samtidig som man ikke greier å diske opp med mannlige sykepleiere for mannlige pasienter, så det er et kjempepoeng at man har nokså lik fordeling av kjønnene (og også etnisitet for den del) når det gjelder yrker hvor folk føler seg sårbare.

Lik fordeling gjør at folk slutter å vurdere om kjønnsminoriteten er flink nok.

Det er et godt poeng. Vi har relativt godt med menn hos oss, men likevel er de jo i ekstremt undertall på sykepleiersiden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no