Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-15, 11:42   #21
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Mange ganger på jobb, men aldri privat.
Har vurdert det en gang, men etter diskusjon med andre foreldre var det en nærmere venn av familien som tok en diskusjon med foreldrene og det bekymringsverdige opphørte. Her var det 12 åring som var kjæreste med 19 åring.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 11:44   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Bare på jobb jeg også. Privat har jeg ikke hatt noen grunn til det foreløpig. Håper dog jeg innser det hvis det er nødvendig en dag.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:00   #23
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Bare på jobb, og det flere ganger de siste årene. Aldri gjort det privat.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:01   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Jeg har aldri sendt bekymringsmelding. Kan ikke komme på noe tilfelle der jeg burde ha gjort det heller (bare der foreldrene mine burde, da jeg var barn, ang. noen andre barn på min alder, som jeg har tenkt mye på i ettertid). Har også en familie der jeg ville sendt bekymringsmelding, om jeg ikke hadde visst at familien selv hadde kontaktet bft for å få hjelp.

Jeg er heller ikke den som er veldig rask med å anbefale folk på forum å sende bekymringsmeldinger, hvis det var det du lurte på. Jeg tenker ofte at jeg ikke aner hvem som sitter og skriver tråden, og hva som egentlig er tilfelle, og jeg vet at det er stor forskjell på teori og praksis i forhold til hvor lett det er å sende slike meldinger. Men jeg mistenker også at mange med letthet skriver sånt, selv om de vet innerst inne at de neppe hadde gjort det selv.

Jeg tror det er et forumfenomen, og gjelder ikke bare bekymringsmeldinger. Jeg har også følelsen av at mange på forum anbefaler å gjøre det mest drastiske tiltaket først når det gjelder andre ting. "Dette hadde jeg gått direkte til [sett inn passende person høyt oppe i systemet] med". Jeg har mine tvil om at de egentlig hadde gått så drastisk til verks om det skjedde dem i virkeligheten, selv om det riktignok finnes mange som er kjappe med å slå på stortromma irl også.

Jeg er mer en person som ofte lar ting "gå for denne gangen", hvis jeg antar at noe er et engangstilfelle, en glipp. Hvis det viser seg at det er noe som har en tendens til å gjenta seg, så tar jeg gjerne en prat om det først, fordi det enkleste ofte er det beste. Skjer det noe på skolen eller i barnehagen som jeg synes er riv ruskende galt så tar jeg det alltid muntlig eller på e-post med nærmeste kontaktperson (avd.leder/kontaktlærer), for å høre litt mer om begrunnelsen, og for å formidle min skepsis, jeg skriver ikke umiddelbart en klage til styrer/rektor/kommunaldirektør/rådmann, og nekter å la barnet mitt delta på det suspekte arrangementet. Og jeg skriver heller ikke på forum at da hadde jeg kastet ut mannen på flekken, at jeg hadde sporenstreks sendt en skriftlig klage til styrer i barnehagen, ringt politiet, eller hva det nå skulle være, hvis jeg vet innerst inne at jeg nok sannsynligvis ikke hadde gjort det.

Så mitt svar å spørsmål 2 er at jeg ikke gir råd om å sende bekymringsmelding til andre der jeg ikke ville gjort det selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-11-15 kl 12:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:16   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Har ikke hatt grunn til å melde bekymring og derfor heller ikke gjort det.
På jobb har vi sendt flere.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:19   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Har sendt en god del gjennom jobben (fastlege, skolelege, avrusningsavdeling).

Sendte i de tilfellene jeg tenkte tanken, ofte etter å ha rådført meg med kollegaer. Men det skulle nok mye til for at jeg tenkte tanken, og så ikke gjorde det. Kan ikke huske at det har skjedd.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:20   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Jeg har aldri sendt bekymringsmelding sjøl via jobb, men har hatt mye med barnevernet å gjøre i forbindelse med jobb.

Som privatperson har jeg ikke ennå hatt noen grunn til å sende bekymringsmelding.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:20   #28
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ja, etter å ha snakket med vedkommende og sagt fra om at jeg kom til å melde fra om dette ikke bedret seg. (Venn av et av barna). Endte med overtakelse og takk fra familien rundt vedkommende.
Fant bleiebarn i hagen midt på vinteren, kun et 6 år gammelt søsken hjemme. Midt på natten, og lignende episoder gjentok seg. Foreldre på fest som ikke ville komme hjem når jeg ringte å sa fra at barnevakten var borte ol.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:29   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Nei. Jeg har aldri meldt. Jeg har pratet med en venninne som jobber i barne-og familievernstjenesten. Da var det et barn som vi begge visste hvem var. Vi kom frem til at det ikke var riktig å gjøre - og det ser jeg nå at heldigvis var en riktig beslutning.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:46   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ja, to ganger, som privatperson. Begge gangene med veldig god grunn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 12:50   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.451
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Har meldt til Mattilsynet. Men aldri barnevernet. Håper jeg forstår om det skulle være behov og faktisk agerer. Men jeg har innover antenner på slikt og ville neppe plukket opp at noe var galt med mindre det var veldig tydelig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 13:09   #32
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ikke privat, men i jobbsammenheng. Mange ganger. Jeg har også ringt barnevernsvakta da en elev kom med synlige slagmerker. De rykket ut på dagen. Da kontaktet jeg i tillegg politikontakten vår og det ble skrevet en anmeldelse.

Jeg har ikke hatt grunn til å melde privat.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 13:26   #33
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Nei, har aldri sendt en bekymringsmelding. Vurderte sterkt å ringe vakta for å rådføre meg en gang, men det ble med tanken. Ble sendt inn en melding via andre instanser etterpå, av noen andre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 13:29   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ja, to ganger. Begge ganger la jeg fram saken for BV (mest mulig fakta, minst mulig "magefølelse") og ba dem vurdere om det var grunn for en bekymringsmelding. Det mente de i begge sakene, så da gjorde jeg det. Nå har jeg noe kjennskap til BV her jeg bor og har tillit til dem, så det gjorde terskelen noe lavere.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 13:43   #35
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ja, to ganger som 19-åring og vikar på SFO, altså i jobbsammenheng. Den ene saken var virkelig en påkjenning, med påfølgende rettsak osv. Det var en voldsepisode utført av far mot sin sønn ved henting. Vi var (heldigvis) to vitner. Jeg ville gjort det igjen, selv om det var et kjør uten like etterpå. Den andre saken vet jeg ikke noe mer om, forelder flyttet til en annen kant av landet kort tid etter at BV kom på banen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 14:23   #36
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

I jobbsammenheng gjør jeg det svært ofte.

Privat har jeg også sendt en del meldinger. Det handler sikkert om at jeg har lavere terskel for å se enn de fleste, siden jeg jobber innenfor barnevernssystemet. Jeg vet også noe om hva som gir grunnlag for å opprette undersøkelser - og ikke minst hva det finnes tiltak for og hva som best ordnes av andre instanser.

Noen av de private meldingene har jeg sendt anonymt, da jeg ikke hadde noe informasjon å tilføye utover det jeg informerte om og belastningen ville blitt urimelig stor i relasjon til foreldrene. Andre har jeg sendt under fullt navn. Ved én anledning har jeg meldt bekymring for et barn jeg ikke kjente på grunnlag av forelders aktivitet på internett (ikke her, altså). Jeg vet at det barnet ikke lenger bor hos forelderen.

Jeg er veldig forkjemper for at folk skal kjenne til muligheten for å ringe barneverntjenesten og drøfte saker anonymt. Både privatpersoner og ansatte i f.eks skoler og barnehager kan gjøre dette, og det vil antagelig gjøre vurderingsprosessen enklere.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 14:32   #37
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Veldig mange ganger i jobbsammenheng, og en gang privat da jeg var femten. Moren til en venn var alkoholiker og jeg var (mest) bekymret for den seks år gamle lillebroren.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 14:59   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Aldri gjort. Ikke hatt grunn til.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 15:03   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.083
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ja, en eneste gang for en del år siden. Det var en liten unge som var hjemme alene til langt på natt på jevnlig basis.

Og det er eneste gangen jeg virkelig har tenkt at "DETTE går ikke an". Jeg angrer heller ikke, og ville gjort det igjen. Jeg har heldigvis ingen "tvilstilfeller" jeg kommer på som jeg burde ha meldt.

Mora som ble meldt var rasende da, og løp rundt og kjefta og smelte i nabolaget. Siden hun hadde blitt meldt til barnevernet. Var ganske ubehagelig. De flytta.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 15:06   #40
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Har sendt som privatperson, 2 ganger.
Var ikke tvil i mitt hjerte om at jeg skulle gjøre det heller.

Fjols er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no