Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-15, 23:03   #101
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som har gjort det i jobb - har det vært advarsler eller samtaler med foreldrene først? Eller har dere bare meldt?

Jeg jobber i en barneverntjeneste, så meldingene går jo enten til oss selv eller en annen barneverntjeneste. Det handler vanligvis om at familien skal flytte, eller at vi melder til oss selv for å opprette sak på søsken pga opplysninger fremkommet i en sak vi alt har. I blant oppstår også bekymring vedrørende andre barn pga noe barn vi har kontakt med forteller om venner/klassekamerater.

I tilfeller hvor vi kjenner familien, sier vi fra. Med mindre det er snakk om en vold eller seksuelle overgrep i en tidlig fase. Når vi får opplysninger om "fremmede" barn, type "hun jeg kjenner i femte klasse som har en mamma som er full hver helg," kontakter vi ikke foreldre før det evt er opprettet undersøkelse.

Retningslinjene til skoler, barnehager m.m. er at de skal ta saken opp med foreldre som hovedregel. Unntak er mistanke om vold, seksuelle overgrep eller andre straffbare forhold.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 17:32   #102
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som har gjort det i jobb - har det vært advarsler eller samtaler med foreldrene først? Eller har dere bare meldt?

Her er reglene klare som de andre har forklart.

Når det ikke er snakk om vold, overgrep eller alvorlig omsorgssvikt skal foreldrene alltid informeres før melding sendes fra en offentlig tjenesteperson. Det vanligste her er for meg å kalle foreldrene inn til et møte, gjerne sammen med min leder eller en annen fagperson hvor vi informerer om hvorfor vi er bekymret og kommer til å melde.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 11:54   #103
Moder'n
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 15
Moder'n har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Ja via jobb, og en gang privat.
Jeg valgte å ikke varsle anonymt, så den det gjaldt skulle slippe og skule på alle rundt seg og lure på hvem det var.
Fikk mye dritt i noen mnd, og det er sikkert sagt mye stygt om meg rundt omkring, men foreldrene fikk veiledning,og hjelp så alt i alt fikk familien det bedre så jeg angrer ikke.

Moder'n er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 11:55   #104
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av Moder'n, her.

Ja via jobb, og en gang privat.
Jeg valgte å ikke varsle anonymt, så den det gjaldt skulle slippe og skule på alle rundt seg og lure på hvem det var.
Fikk mye dritt i noen mnd, og det er sikkert sagt mye stygt om meg rundt omkring, men foreldrene fikk veiledning,og hjelp så alt i alt fikk familien det bedre så jeg angrer ikke.


Fy søren, det var tøft av deg!!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 14:42   #105
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Man bør melde hvis man er bekymret - selv om man vet det er tiltak. Da kan bv trappe opp eller endre tiltak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:39   #106
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Man bør melde hvis man er bekymret - selv om man vet det er tiltak. Da kan bv trappe opp eller endre tiltak.

Men man bør også ha noe konkret å henge bekymringen for. "Har en dårlig magefølelse", "Synes faren er en slesk drittsekk", "Jeg føler at de ikke er så opptatt av barna sine" holder ikke. Man må kunne si HVA en er bekymret for og HVORFOR man bekymrer seg.


Sist redigert av 007 : 22-11-15 kl 22:12.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 15:40   #107
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Jeg leser "Du ser det ikke før du tror det" nå. Tankevekkende.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 22:12   #108
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg leser "Du ser det ikke før du tror det" nå. Tankevekkende.

Hu? Av det jeg skrev?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 22:19   #109
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hu? Av det jeg skrev?

Det er en bok av Inga Marte Thorkildsen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 22:25   #110
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hu? Av det jeg skrev?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det er en bok av Inga Marte Thorkildsen.

Jepp. Shute sa det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 22:41   #111
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?

Jeg har meldt fra to ganger, begge privat og ingen av dem var anonym. Den ene gangen ble den det gjalt hysterisk og kom på døren min. Noe som selvsagt er forståelig. Da gikk mannen min bort til henne etterpå og forklarte hvorfor det var gjort. Hun kom da tilbake og ba om unskyldning. Forsto hvorfor det var gjort.
Andre gangen kom den det gjalt til meg og fortalte at de hadde fått hjelp. Hadde de samme situasjonene kommet opp i dag, hadde jeg gjort det samme( de ligger nærmere 15 år tilbake i tid.) Det er viktig å bry seg.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no