Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 11:32   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Finn Schøll sa i morges at å klage over dårlig tid er vår tids måte å skryte på.

Er han inne på noe?

Har det blitt sånn at man ved å klage over dårlig tid egentlig viser at man er viktig? At man betyr noe? At man er verdt noe? At man HAR en jobb å gå til at man HAR klart å få barn?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:35   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Ja, jeg synes på veldig mange måter han er inne på noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:36   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Jepp. Men jeg blir ikke så imponert lenger. Har stresset meg syk...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:38   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Ja, det har jeg tenkt lenge. Det gjelder særlig en del folk i min bransje, som bruker mye tid og krefter på å fortelle hvor travelt de alltid har det på jobb. Selv har jeg heller begynt å underkommunisere, eller poengtere at det som oftest er selvvalgt i de periodene det fortsatt topper seg såpass at jeg må ventilere til tilfeldige tilhørere.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:38   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Så veldig mye "nytt" er det vel ikke - har jobbet i bransje i 16 år der fulle bøker og kvelder er begrepet på "vellykket&dyktig". Nei, jeg liker det ikke og har for egen del valgt meg så mye bort som mulig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:39   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.339
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Det kan være noe i det, jeg lar meg ikke imponere. Svært mange har dårlig tid kun fordi de planlegger for dårlig eller prioriterer "feil".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:44   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Nei, dette har jeg ikke tid til å svare på. Må ile videre!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:44   #8
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Jeg opplever det ikke sånn. For meg handler det mer om at jeg opplever at det som forventes av meg ikke helt står i forhold til den kapasiteten jeg opplever at jeg har.

Men jeg klager ikke så mye og ikke så høyt. Jeg føler vel bare av og til for å forklare hvorfor vi ikke f.eks. ikke er sosiale, eller får til alt som man som familie kanskje 'burde'.
Da tenker jeg ikke på jobb i hovedsak, men totalen i døgnet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:44   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, dette har jeg ikke tid til å svare på. Må ile videre!



Usikker? Jeg tror nok ikke at alle som sliter med å få kabalen til å gå opp skryter på noen måte. For livet er jo helt reelt travelt, og det er normalt, noe som alle vet og noe som aksepteres som forklaring på hvorfor man ikke stiller opp på ting som skjer.

Men jeg har tenkt noe av det samme rundt det å si at man ikke har kapasitet til flere venner, at man har mer enn nok med familie/de vennene man har valgt å engasjere seg i. Da signaliserer man at man har mye å drive med, godt med familie og venner og er i posisjon tli at man har tilbud om mer på det sosiale planet enn man ønsker selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:47   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Så veldig mye "nytt" er det vel ikke

Enig. Ser det jo her inne på FP også. "Huhei, hvor det går" er jo veldig vanlig. Jeg må jobbe med meg selv for ikke å se nesegrust opp til slike mennesker. Imponerende, javisst, men det behøver strengt tatt ikke å si noe som helst om mitt mer bedagelige vesen, selv om jeg instinktivt føler meg litt lat og mislykket som ikke har avtaleboken full fra a til å.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:53   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.799
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Det er vel så mye status i å ha tid til å bake brød, praktisere yoga hver kveld og besøke bestemor hver uke synes jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:57   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Ja, enig med Bokormen - etter min erfaring er det mye mer status i å ha tid til å prioritere - juleverksted på skolen, pepperkakebaking i vanlig arbeidstid, rolige søndagsfrokoster og bare være.

Har man dårlig tid, er man bare dårlig organisert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:59   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.859
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Enig med de to siste. Vi er blandt de som ikke er travle og jeg opplever oftere et oppriktig ønske om å ha mer tid enn skryt for at de har så mye å gjøre. I motsetning til Divine ser jeg på ingen måte opp til de som har avtaleboken stappfull, det er absolutt ikke et liv jeg ønsker selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:59   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Imponerende, javisst, men det behøver strengt tatt ikke å si noe som helst om mitt mer bedagelige vesen, selv om jeg instinktivt føler meg litt lat og mislykket som ikke har avtaleboken full fra a til å.

Vel, Divine - jeg har ikke engang noen avtalebok.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:00   #15
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er vel så mye status i å ha tid til å bake brød, praktisere yoga hver kveld og besøke bestemor hver uke synes jeg.

Javisst, men når man får til dette så er det fortsatt ganske travelt. Det er sjelden jeg tar for meg å skryte av at nå har mannen og jeg jammen sett ferdig enda en TV-serie, fordi vi trives godt med å sitte i sofaen og gjøre dette sammen. Da skryter jeg heller av mer oppbyggelige aktiviteter som brødbaking, farmorbesøk eller en fjelltur.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:01   #16
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, enig med Bokormen - etter min erfaring er det mye mer status i å ha tid til å prioritere - juleverksted på skolen, pepperkakebaking i vanlig arbeidstid, rolige søndagsfrokoster og bare være.

Har man dårlig tid, er man bare dårlig organisert.

Men man hadde jo ikke hatt dårlig tid om man var arbeidsledig, singel og barnløs?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:03   #17
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, enig med Bokormen - etter min erfaring er det mye mer status i å ha tid til å prioritere - juleverksted på skolen, pepperkakebaking i vanlig arbeidstid, rolige søndagsfrokoster og bare være.

Har man dårlig tid, er man bare dårlig organisert.

Men om man har tid til å la være har man jo tatt et valg. Og da har man jo både barn å engasjere seg i i tillegg til at man faktsisk er så priviligert at man kan si til jobben at man ikke VIL jobbe. Det ligger jo mye status i det og?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:43   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er vel så mye status i å ha tid til å bake brød, praktisere yoga hver kveld og besøke bestemor hver uke synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, enig med Bokormen - etter min erfaring er det mye mer status i å ha tid til å prioritere - juleverksted på skolen, pepperkakebaking i vanlig arbeidstid, rolige søndagsfrokoster og bare være.

Enig med disse talerene. I min omgangskrets er i alle fall dette status. Det at man sitter i en situasjon som gjør at man kan ha en avslappende helg på hytta. Man må selvfølgelig ha en grei jobb for å denne hytta, så man bør helst tjene godt på få timer og bruke fritiden sin på en "oppbyggelig" måte . Synes ikke det er rart at dette gir status heller - det er jo flott liv de som greier å få det til har! (Jeg greier det i perioder, men periodene er vel nokså korte og rimelig sjeldne.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:52   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.886
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Jeg heller nok også til å være enig med Bokormen, Him og Candy. Det gir mer status å ha mulighet til å kunne prioritere avslappende aktiviteter som langhelg på hytta, hjemmebakt brød og yoga

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 13:01   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Hva det ligger status å skryte i avhenger vel av hva det er knapphet på?

I et miljø der mange har knapt med tid, men plenty med cash, ligger det jo mye status i å "skryte av" hjemmebakte brød, hjemmelagde kalendere og pinnebrød på bål i marka lørdag formiddag?

Mange kvinner jeg kjenner i min mors generasjon, som har hatt ok med fritid, men alltid hatt lite penger, synes det er status å ha "kjøpekake" i 70-årsdagen, mens jeg, som ikke akkurat vasser i fritid, men har nok penger, synes det er status å komme i samme 70-årslag med selvbakt kake.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no