Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-20, 14:40   #161
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror det kan bli ulikt rundt om. Tror ikke skolene og barnehagene i Oslo åpner med det første. Men kanskje de små kommunene som ikke har så stor spredning (og kapasitet til at helsesystemet kan ta i mot flere) kanskje gjør det.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 14:44   #162
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg håper at barnehagene åpner etter påske...

Jeg skal klare å ha skulegutta hjemme, så lenge den minste tornadoen kunne fått tatt seg ut i barnehagen, men det er fra mitt egosentriske ståsted..

Jeg tenker at når de åpner opp skoler og barnehager så håper jeg at myndighetene vet hva de gjør. At de har kontroll på spredningen i samfunnet bedre enn nå og at det er avklart i hvilken grad barn er smittebærere.
Og så håper jeg de kan la enkelte kommuner åpne opp og holde igjen andre. Det gir ingen mening å holde skoler stengt i kommuner med ingen, eller veldig få smittede som man har kontroll på.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 15:17   #163
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg fatter virkelig ikke hvordan de kan tenke på barnehager og skoler som "det samme", om de gjør det.
Hvordan skal vi på en småbarnsavdeling ivareta smittevernhensyn??? Og vi har alle foreldre innom to ganger om dagen.
Det hjelper ikke å vaske ned dørhåndtak og vaske hender hos oss når man har små barn som spiser på alt, som skal sitte på fanget og som rett og slett er små barn. Men at det må komme tiltak for barn som har tøffe hjemmesituasjoner, ja det må det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 15:23   #164
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg håper det jobbes mer for å nå ut til sårbare barn ja og få dem inn i skole og barnehage igjen.

Men så gjentar jeg meg selv og sier at de eneste som virkelig ikke kan ha hjemmeskole i all evighet er yrkesfagelevene, som lærer gjennom praktisk arbeid og praktiske prosjekter på skolen. Hvis de skal få sine vitnemål og være klare for læretid (i hvert fall en del av dem) fra høsten av, så må de tilbake på skolen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 15:42   #165
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Veldig enig med P.K.

Ja det er dumt for mange med stengte skoler, men da må man finne på noe for barna som sliter (jeg har ikke fasiten der jeg altså)
Og dumt med stengte arbeidsplasser, men jeg tror mange fortsatt vil unngå å gå på restauranter. Turister vil ikke komme utenfra før dette er over eller iallefall mer under kontroll enn det er nå.

Yrkesfag bør det gå an å finne en løsning på? De er jo mindre grupper vel, og gamle nok til å passe på håndhygiene og avstand?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 15:51   #166
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Det som i hvert fall ville være dumt, er om de åpner for tidlig og så stenger igjen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 15:51   #167
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.


17. mai er sikkert ganske avlyst den også.

Det er jo egentlig sagt allerede, at man ikke kan feire 17.mai slik man er vant til å feire dagen.

Ser nå at fotballbanene skal åpne igjen. Kunne de ikke ventet til over påske? Ingen tvil om hvor mange barn og ungdom kommer til å være i påsken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 16:40   #168
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg håper det jobbes mer for å nå ut til sårbare barn ja og få dem inn i skole og barnehage igjen.

Men så gjentar jeg meg selv og sier at de eneste som virkelig ikke kan ha hjemmeskole i all evighet er yrkesfagelevene, som lærer gjennom praktisk arbeid og praktiske prosjekter på skolen. Hvis de skal få sine vitnemål og være klare for læretid (i hvert fall en del av dem) fra høsten av, så må de tilbake på skolen.

Naboen min som er yrkesfaglærer sier de kjører på med teori nå, slik at all tid etter at skolen starter kan brukes til det praktiske. Så det er jo lovende. Jeg jobber i en lærlingbedrift så vi skal jo ta i mot en del av disse til høsten, så forhåpentligvis har de ikke store hull.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 16:50   #169
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er jo egentlig sagt allerede, at man ikke kan feire 17.mai slik man er vant til å feire dagen.

Ser nå at fotballbanene skal åpne igjen. Kunne de ikke ventet til over påske? Ingen tvil om hvor mange barn og ungdom kommer til å være i påsken.

Det er fortsatt bare lov med 5 stk og må holde avstand.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 17:27   #170
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er fortsatt bare lov med 5 stk og må holde avstand.

Tipper ingen bryr seg. Ungdom har ikke med seg foreldre på banen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 17:31   #171
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tipper ingen bryr seg. Ungdom har ikke med seg foreldre på banen.

Jøss, vel jeg både håper og tror de bryr seg. De som ikke gjør det brydde seg nok uansett heller ikke da det var stengt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no