Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 06:59   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Det er funnet baktererier i vannet levert fra Oset (Maridalsvannet)!
Kok vannet frem til friskmelding kommer. Ikke drikk det, ikke puss tennene i det og ikke bruk det til matlaging uten å ha kokt det i MINST 3 minutter først!

Og dere som har barn, send med dem kokt vann på skolen! De har begrensede muligheter til å koke vannet der.


Sist redigert av Knerten : 17-10-07 kl 09:54.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:00   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Matpakken og drikkeflaska står ferdig. Tevannet kokte neppe i tre minutter.

Link? Gjelder det alle steder i Oslo?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:06   #3
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Her er kart.

Trykk på det for å forstørre.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:06   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.214
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/17/515257.html

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:07   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Fant link.

Jeg synes godt de kunne definert "størstedelen av nordstrand".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:08   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Her er kart.

Trykk på det for å forstørre.

Takk Alexa.. men jeg klarer ikke finne ut om det gjelder meg likevel Klarer du?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:09   #7
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Takk Alexa.. men jeg klarer ikke finne ut om det gjelder meg likevel Klarer du?

Så vidt vi kan se så gjelder det ingen av oss.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:10   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Så vidt vi kan se så gjelder det ingen av oss.



Nå ble jeg en stund seriøst bekymret. Og kvalm

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:11   #9
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Så vidt vi kan se så gjelder det ingen av oss.

Og det bekreftes av linken i Dagbladet.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:23   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Usj.
Men vi har egen kran med renset vann, så da bruker vi bare den så lenge (vanligvis brukes den kunn til drikkevann).
Tror jeg.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:24   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!!!

Vann er kokt og satt i mugge i kjøleskapet, ungen er medsendt vann på flaske og mannen skal gi beskjed om at de må koke der. Vi bor rett linje nedenfor Maridalsvannet og får vann fra Oset. Vannet må kokes i TRE minutter.

Men kommunelegen sier at det er SMÅ mengder parasitter (muligens giardia?) og at de KAN være farlig for mennesker. Så vi får koke i vei og vente på bedre tider.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:24   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Usj.
Men vi har egen kran med renset vann, så da bruker vi bare den så lenge.
Tror jeg.

Tror ikke det holder gitt, når de sier det må koke i tre minutter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:25   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tror ikke det holder gitt, når de sier det må koke i tre minutter.

Jeg satt og tenkte på det nå.
Men den har jo rensefilter da.
Nei, uansett, *går og setter på vann til koking*
Tar ingen sjanser.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 07:34   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Ugh... Akkurat nå ble jeg veldig fornøyd med at vi flytta ut av Oslo for noen år siden.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:00   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Vann kokt og barna fikk skippe tannpussen i dag. Jeg er hjemme med de to minste, så de har jeg kontroll på.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:06   #16
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Beklager at jeg ikke fikk lagt med link eller noe.
Det vil ikke foreligge svar på dagens prøvetagninger før i morgen ettermiddag og alt vann må kokes frem til det.

Siden ingen har blitt syke enda, er sjansen stor for at dette kun er en bakterie som ikke går på mennesker, men for å være på den sikre siden skal alt vann kokes forbyggende


Sist redigert av Knerten : 17-10-07 kl 09:54.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:40   #17
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Hørte om dette først da jeg leverte i barnehagen i morges. Der skulle de kjøpe inn vann i dag, det har vel mest med kapasitet å gjøre, tror jeg. Tar tid å koke vann til 70 barn...
Lillebror har vært våken to timer i natt med smerter, lurer selvfølgelig nå på om det kan ha noe med det å gjøre :sånn smått paranoid:

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:47   #18
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!

Hva med gravide? Jeg ble litt skremt nå.

Ser ut i fra kartet til Alexa at vi bor akkurat i grenseland.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:24   #19
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viktig!: KOK vannet i Oslo!

På TV2 nyhetene sa de at gravide og mennesker med dårlig immunforsvar var mest utsatt...Hvordan kan de si det så tidlig når de ikke vet om bakterien går på mennesker?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 11:23   #20
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: VIKTIG!: KOK vannet i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Takk Alexa.. men jeg klarer ikke finne ut om det gjelder meg likevel Klarer du?

Jeg er selvfølgelig akkurat innenfor.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no