Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Erfaring med baking i gassovn?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-11, 10:03   #1
Prøvende
Ingen skravlebøtte
 
Prøvende sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 306
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Erfaring med baking i gassovn?

Hei,

Er det noen har som har erfaring med baking i gassovn? Dvs med kun undervarme...... Jeg ønsker å kunne bake feks brød og kaker på hytta og i båt, men der er det kun en liten ovn og bare undervarme.

Kanskje det finnes oppgraderte ovner med overvarme? Noen som vet
Jeg tar gjerne imot vellykkede oppskrifter også

__________________
Hilsen Prøvende
2005, 2008, 2010

Sist redigert av Prøvende : 11-08-11 kl 10:18.
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:12   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Jeg hadde gassovn når jeg bodde i England, den hadde både over- og undervarme, men baking gikk åt skogen nesten hver eneste gang. Men det er jo mulig, jeg kjenner mange som er flinke til å bake i England, og de har jo gassovn. Det må være et eller annet hemmelig triks som ingen ville dele med meg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:32   #3
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Jeg har erfaring med baking i gassovn med bare undervarme. Masse!
Jeg har erfart at jeg åpenbart er shait til å bake med gassovn med bare undervarme!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:38   #4
Prøvende
Ingen skravlebøtte
 
Prøvende sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 306
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg har erfaring med baking i gassovn med bare undervarme. Masse!
Jeg har erfart at jeg åpenbart er shait til å bake med gassovn med bare undervarme!

..........
*hadde et håp om å komme meg til neste stadie-derfor denne tråden*

__________________
Hilsen Prøvende
2005, 2008, 2010
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:30   #5
AllanT
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 1
AllanT har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Det kan være smart å få et termometer, så man vet at man virkelig når de 230 (eller hvilken temperatur man vil ha). Evt man man stikke et termometer i selve brødet også, det skal nå ca 93 grader. Hvis man får ovnen godt varm, og setter brødet høyt i ovnen blir problemet med manglende overvarme mindre. Når brødet er godt stekt under, kan man snu det for å få litt jevnere skorpe. Hvis det får ligge opp ned på en rist lavt i ovnen til slutt kan man få en effekt som minner om grillen i en elektrisk ovn, altså godt stekt skorpe.

Lykke til!

AllanT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:46   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

bAking er tricky i gassovn med undervarme, syns jeg, de fins med overvarme og, men er dyrere. Jeg setter ting høyt i ovnen, bruker termometer, og evn et stekebrett under risten for å minske den direkte undervarmen. når ting er nesten ferdig snur jeg de.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 13:03   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Jeg håper HI har funnet ut av dette nå, etter et snaut år.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:46   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg håper HI har funnet ut av dette nå, etter et snaut år.

Gods, det så jeg ikke. Glemmer å se på de datoene. Jaja.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:48   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Jeg er dog veldig glad for svarene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 18:25   #10
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med baking i gassovn?

Kanskje noen har fått litt mer erfaring iløpet av året som er gått.... Har gassovn i campingvogna, og den har hittil vært brukt kun til oppvarming av kanelsnurrer - og til de fungerer den utmerket
Men har veldig lyst å kunne bake f.eks muffins, minipavlova og andre småting i den. Noen som har et tips eller to å komme med. Angående steketid og sånn...
Kan man bruke et vanlig steketermometer for å finne temperaturen inne i ovnen? Og i så fall er det bare å legge det på plata da? Vil ikke plata være varmere enn det er i ovn?

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bake

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no