Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 14:53   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Veldig kjekt middagstilbehør som tar tid å lage...har lyst å bake opp en del å fryse ned, men blir det spiselig etterpå? har aldri prøvd å lage dette selv før.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:13   #2
Elastica
Aktiv
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 103
Elastica er litt kul
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Nanbrød har jeg ingen erfaring med.
Grissini har jeg laget, men aldri fryst ned. Imidlertid tror jeg det fint går an.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:24   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Jeg har frosset ferdigkjøpte nanbrød, det gikk helt fint. Men er det nødvendig å fryse grissini? Jeg ville tro at de holder seg ganske lenge.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 08:59   #4
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Takk for svar Jeg får lage en liten ladning først å prøve.

Grisini har jeg aldri laget før, så jeg aner ikke hvordan de er. Kanskje de kan oppbevares i en boks bare?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:37   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Pleier å fryse ned nanbrød. Dei er nok ein liten smule tørrare når ein tiner dei opp enn kva ferske er, men det funker heilt fint.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 21:45   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Veldig kjekt middagstilbehør som tar tid å lage...har lyst å bake opp en del å fryse ned, men blir det spiselig etterpå? har aldri prøvd å lage dette selv før.

Hvordan gikk det, prøvde du å fryse grissini, og hvordan ble i så fall resultatet?
Jeg trenger grissini til søndag og skulle gjerne hatt det gjort allerede nå, men å la de stå i flere dager før servering er ikke aktuelt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 21:49   #7
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Nei jeg har faktisk ikke prøvd
Men det blir det blir

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:35   #8
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Det kan man visst:
Let the grissini cool before putting them into any sort of container, otherwise you risk losing your crunch and getting condensation sog, and trust me, no one likes condensation sog.

If you are not planning to serve the grissini that day, you can freeze them in a zip lock bag. When you need some, put them into a 350F/180C oven for a few minutes until they are warm and crunchy.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:45   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Ok, takk til dere begge. Jeg baker i morgen, fryser ned og serverer på søndag, og gir rapport her hvordan det funket.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 08:45   #10
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Lykke til

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 09:09   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man fryse ned hjemmelagde nanbrød og grissini?

Det gikk veldig bra. Jeg tok de opp på morgenen, crispet de litt på varmluft i stekeovnen og lot de ligge på rist frem til servering. De smakte adskillig bedre enn de som har stått i krukke i flere dager.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no