Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Rideantrekk i førti grader og sol

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 20:15   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rideantrekk i førti grader og sol

Neste uke skal vi ri inn i Havasupai tribal lands, et indianerterretorie vest i Grand Canyon. Vi skal ri ned hårnålsvinger ned i canyonen, det tar 3-4 timer og det er for tida 33-40 grader der og vi skal for sikkerhets skyld ri midt på dagen. Hva i all verden er mest praktisk å ha på seg da? Verken ungene eller jeg har "rideklær", så det er vanlige ting å velge i - dongeri, joggebukser, tights osv. Vi har fått et råd om langerma for å beskytte huden mot sola, men hvor tynne kan klær være og likevel beskytte mot sola? Svett hud og hest, hva slags bukser gir minst gnagsår?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:24   #2
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Dongeri kan gi veldig vonde gnagsår på innsiden av knærne på grunn av sømmen, men er på den andre siden ganske godt å ri med. Joggebukse kan fort bli glatt i en vanlig allroundsal men er veldig bra hvis dere rir med westernsal, tights har jeg aldri prøvd, men sjekk hvor sømmen går tenker jeg.
I dette tilfellet uten å ane noe om saler/barbak/tepper så tror jeg at valget hadde vært en luftig joggebukse, men ikke i glatt stoff.

Turen høres forresten veldig kjekk ut, kos dere.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:29   #3
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Lyse klær med minst mulig sømmer samtidig som stoffet er såpass tykt at det beskytter mot gnagsår. Tights blir litt for tynt antar jeg om den ikke er litt i litt solid stoff, da blir den jo nesten som en ridebukse.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:49   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Jeanstights?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:49   #5
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Se på hvor sømmen går, hvis den går på innsiden av kneet når du sitter på huk er det ikke å anbefale. Slike gnagsår er hysterisk vonde.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:01   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Ja sømmene er det viktigste du må passe på. 3 timers ridetur med store sømmer på innsiden av lårene kommer til å gi store gnagsår.

Toppen kan du ha så luftig og lett i stoffet du bare vil da, men det skjønte du selvfølgelig.

Støvler er ikke så behagelig å ri i fordi de også ofte kommer i høyde for gnag mot salkappen. Småsko eller joggesko er heller ikke å anbefale. Sko uten snøring og med en solid hæl vil være det beste.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:02   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Aner virkelig ikke, men har veldig lyst til å være med i tråden for å høre om hvordan det gikk etterpå.


Sist redigert av Hyacinth : 23-06-11 kl 21:21.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:21   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Hva koster ridebukser der du bor da? Jeg hadde grudd meg veldig for en 4 timers ridetur i varmen uten å ha skikkelige bukser. Det trenger ikke være dyrt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:30   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Ridebukser blir grisevarme, spesiellt de med skinn på. Tights er lurt. Shorts hvis dere rir uten sal. Det er lurt å ha sko med litt hel (ikke type stillett).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:36   #10
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Uten sal i fire timer vil jeg egentlig ikke anbefale men, men..

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:38   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Både min og Storesøsters jeanstights har "vanlige" sømmer, altså ikke jeanssømmer hvor stoffet ligger oppå hverandre men vrangside mot vrangside og en enkelt søm. Så da er kanskje det det beste alternativet. Ja, jeg BURDE ha kjøpt ridebukser på nett for ukesvis siden, jeg vet. I hvert fall til Storesøster som skal på ride-day-camp ei uke seinere i sommer. Men vi drar lørdag, så jeg rekker ikke, med mindre jeg finner ut hvor de selger ridebukser til barn her i byen og drar dit imorgen. Plutten skal sitte foran faren sin i salen (ja, det er policy), så for ham blir det vel joggebukser, tenker jeg.

Og ja, Storesøster har sko med hæl innkjøpt for formålet. (For øvrig så opererer de ikke med hjelmer, men bredbremmet hatt. Jeez. Ville vesten, altså!)

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:38   #12
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Jeg pleier ri i hvite eller beige ridebukser uten skinn eller så mye ekstra forsterkninger når det er varmt ute. Pleier å være det mest behagelige.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:39   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Til unger er vanlige joggebukser (ikke sånne med superglatt stoff) helt greit. Jeans gir gnagsår. Tights vil fungere hvis de ikke er veldig tynne. Myke jeanstights er kanskje ikke så dumt.

Hvis du finner ridebukser, kjøp UTEN skinn, ganske tynne i stoffet og med lyse farger. Og ekstra forsterkning i baken og på knærne. Det synes jeg er best om sommeren.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:40   #14
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Husk hjelm, på Plutten også. Og kos dere skikkelig, jeg synes det høres ut som en ordentlig misunnelsesverdig tur dere skal på.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:41   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Åhh for en herlig tur da. Fant du forresten en sånn gelpad til å ha på salen der nede? Jeg kjøpte min igår, neste helg bærer det av sted til fjells.

Ikke ri i shorts ihvertfall for da er det lett å få gnagsår. Tights er nok greit tror jeg altså og ja, sko/tøvler med litt hæl på. Smør inn med solkrem.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:45   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Ha! Rideutstyrsbutikk rett ved der jeg skal levere Plutten i morgen på day camp uansett. Da tar jeg med Storesøster og ser om vi finner en rimelig bukse til henne. Hun har meddelt meg at hun dør om jeg kjøper meg cowboystøvler, så hun får være med og passe på at jeg ikke gjør det.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:47   #17
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ha! Rideutstyrsbutikk rett ved der jeg skal levere Plutten i morgen på day camp uansett. Da tar jeg med Storesøster og ser om vi finner en rimelig bukse til henne. Hun har meddelt meg at hun dør om jeg kjøper meg cowboystøvler, så hun får være med og passe på at jeg ikke gjør det.

Cowboystøvler må jo være dødskult på en sånn tur da. Kjøp ridebukse til deg selv også.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:51   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Jeg dør med Storesøster av cowboystøvler. Men ingenting overrasker med SC-Acsa.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:51   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Jeg tviler på at de har ridebukse i min størrelse, jeg tenker jeg holder meg til jeanstightsen min, jeg. Jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå, jeg red litt i tenårene og har prøvd meg sporadisk siden, men jeg har vært for dårlig i bekkenet i mange år nå. Men hest er eneste måten å komme seg inn i Havasupai. Og så har vi bestilt muldyr til bagasjen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:52   #20
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rideantrekk i førti grader og sol

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men ingenting overrasker med SC-Acsa.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no