Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-12, 14:55   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Jeg steker opp en pakke Hatting rundstykker, kjøper en pakke skinke og en pakke ferdigskivet ost, evt også en pakke brunost. Og blander saft på brusflasker. Tar med ikea-servise og skjærekniv.

Hvis det er griller på stedet tar jeg med pølser og pølsebrød og ketchup.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 15:00   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Grunnen til at jeg har med nistepakke er ikke pris og junk (selv om det blir en hyggelig bieffekt å slippe det), men det er fordi jeg har inside informasjon om hvordan endel sånne park-sjapper drives om sommeren. Jeg har to søsken som hadde sommerjobb i slike restauranter i en av de større parkene i Norge flere år på rad, og det de forteller om hygiene og matstandard gjør at det er omtrent uaktuelt for meg å kjøpe noe der med mindre de skulle ha en mac donalds eller noe annet med strenge krav til kjøkkenhygiene (for tro det eller ei, mac donalds er bra på det der).

Det var øyenstikkere på hamburgere (hvor langt kan man strekke strikken uten å få klager ), nysing i mat, salg av mat som hadde gått ut på dato for måneder siden, gjenbruk av mat som har falt på gulvet etc etc. Nå er det sikkert ikke sånn alle steder, men jeg vet jo ikke hvor det er greit, så medbrakt er fine greier synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 15:10   #23
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Jeg hadde nok ikke tatt med mer enn jeg hadde orket å bære med meg altså. På onsdag lot vi badetøyet ligge i bilen (vi hadde kombibilletter) men måtte parkere ved travparken. Da ble det aldri til at vi gadd å hente det. Får man parkere ved inngangen og Rica og der er det jo greit nok, men det skal noe til å få i høysesongen.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 17:59   #24
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Vi har alltid med niste på sånne turer, av alle de grunnene som er nevnt over her. Et ferdig oppskåret brød og litt pålegg som tåler en varm dag som smørost, squeese-syltetøy og spekeskinke pleier være en vinner til lunsj. På lange ekspedisjoner slenger vi med kald pizza, innbakt pølse, karbonader, kjøttboller eller annet tull, og har det i en liten myk kjølebag nedi sekken. Ungene bærer drikkeflaskene sine selv, og får gjerne fylle dem med saft, også har vi gjerne en stor flaske med kaldt vann og en stor flaske med frossent vann i proviantsekken, og fyller på hos ungene etterhvert. Ja, også har vi med kake eller vafler hvis det passer sånn, og alltid frukt og rosiner.

Innsidetips fra en erfaren daytripper er å spare en liten snack til bilturen hjem når alle er trøtte. For eksempel små juicebokser som har vært frosne og noen salte kjeks.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 18:30   #25
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Ganske kjedelig matpakke (brødskiver, baguetter, rundstykker e.l.) til lunsj, diverse muslibarer, rosiner, kjeks og frukt for å putte på innimellom, en kanelbolle i Kardemomme by, og så middag på McDonalds etterpå. Og vannflasker til alle. Ingen kjøleelementer eller sånt, bare sekk.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 18:35   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Vi har heller ikke tatt med kjøleelementer. En ryggsekk er alt vi har hatt med oss og sekken blir lettere å bære utover dagen. Aldri noe problem. Vi har klesskift og sånt liggende i bilen. Selv om vi har vært i dyreparken midt i juli hvert år har vi aldri opplevd parkering langt fra en av inngangene. Vi parkerer gjerne 20 min før parken åpner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 23:26   #27
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Polarbrød, knekkebrød, tubeost og squeeze-syltetøy holder seg fint hvertfall.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 09:16   #28
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Dersom du fryser halvlitere med eplejuice, har du kjøleelementer som forvandles til kald drikke i løpet av dagen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 09:27   #29
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Jeg føyer meg inn i rekken som tar med; for å slippe å bruke tid i parken, spare budsjettet, og vi er alltid sultne. Det går MYE tid med hvis man hele tiden skal stå i kø for å få seg noe middels mettende mat.

Ellers er det litt forskjellig hva jeg gidder å legge i de matpakkene, hvor omstendelig det blir. Rugsprø har blitt fast inventar i tursekker hos oss. Har alltid liggende en pakke eller to i bilen også, og en bringebær squeeze og skinkeost.
Rugsprø veier lite og metter overraskende mye.

Ferdigsmurte brødskiver er også noe vi pleier å ha med.
Ferdigskivet ost, tubeost, syltetøy er enkelt, evt kjøttpålegg ala salami.
Bananer er også bra, og evt kokte egg. Bananer og egg er litt styr, da det både veier og blir lett klemt , men er veldig godt når blodsukkeret har stupt.
Vannflasker (brusflasker med skrukork) er standard. Evt sat fra starten av dagen, og etterfylle vann, om man ikke starter med vann.

Jeg har enkelte ganger hatt med primus (liten gassflaske og minikjele) for å holde tritt med kakao og kaffebehov, og da kan man fylle vann etterhvert, og slipper å bære tunge termoser. Men det er litt væravhengig, jeg tar ikke med kakao på varme dager f eks. Og det er jo litt styr å telle plast-brettekopper, skjeer, og noe meropprydding etter endt dag blir det jo også. Altså ikke hver gang vi gjør det.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 09:37   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Frosne vannflasker og oppskåret frukt. :lat: Jeg gidder ikke styre med det, og lukker øynene for Katta sitt innlegg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 09:42   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Rundstykker med salami, salat og agurk, eller rundstykker med ost og skinke og masse salat. Eller doble sandwicher delt i to. Separat pakket i gladpack og puttet i noe dertil passende så de ikke blir skvisjet flate. Grillede kyllingvinger. Oliven. Babybel-ost. Etpar frosne kartonger med juice el frosne vannflasker. Bananer, epler, en pose nøtter og rosiner. En sjokolade til akutte nødsfall ( ).
Mattilbudet i dyreparken er ikke veldig oppløftende og heller ikke veldig billig, og _hvertfall_ ikke veldig glutenfri og diettvennlig.


Sist redigert av m^2 : 11-07-12 kl 09:56.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 09:49   #32
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Gidder ikke å dra med mat og kjøleboks på slike utflukter og kjøper derfor all mat.
Mulig jeg er lite kravstor, men pizzaen hos Gorines Pizza i Kjuttaviga er da kjempegod!
Dersom man skal holde kostnadene nede må man selvsagt ha med mat, siden det er uforholdsmessig dyrt på slike steder.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:48   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Kjøleboks? Har vi da aldri giddet.

En liten sekk med wraps, drikke og bakverk holder da i massevis. Sekken blir lettere utover dagen og vi slipper å vente på mat. Gorines pizza er jo som Joker-Pizza og smaker helt greit, men er ikke verd prisen og ventetiden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:54   #34
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

En liten avsporing:

Måååå vi i badeland (kombi-billetter) eller holder det med vanlige billetter? Er lite keen på Badeland kjenner jeg....

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:10   #35
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

En liten avsporing:

Måååå vi i badeland (kombi-billetter) eller holder det med vanlige billetter? Er lite keen på Badeland kjenner jeg....

Ja hvis været er greit må dere det! Vi følte ihvertfall det var greit med en avveksling og ungene elsket badelandet!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:11   #36
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Må jeg kjøpe billetter på forhånd, eller holder det i inngangen? Altså til hele Parken

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:14   #37
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Må jeg kjøpe billetter på forhånd, eller holder det i inngangen? Altså til hele Parken

Du får billettene billigere hvis du kjøper på nett. Men husk å printe ut billettene du får på mail. Også slipper du kø ved billettlukene.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:15   #38
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

En liten avsporing:

Måååå vi i badeland (kombi-billetter) eller holder det med vanlige billetter? Er lite keen på Badeland kjenner jeg....

Hvor mye tid har dere?

Jeg hadde ikke prioritert badelandet hvis jeg hadde bare en eller to dager og ikke hele familien var ekstremt badeglade og været var glimrende.

Heller to dager i parken enn en dag på hvert sted. Er det snakk om temperaturer på 27+ hadde jeg vurdert badelandet, men det ser ikke ut til å være en reell problemstilling de neste ukene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:16   #39
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Angående mat så var buffeen på SOKO og Kjuttaviga helt grei, og vi tok ikke med noe annet enn vann denne gangen.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:21   #40
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Familien din skal en dag i dyreparken, hva tar du med av mat og drikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor mye tid har dere?

Jeg hadde ikke prioritert badelandet hvis jeg hadde bare en eller to dager og ikke hele familien var ekstremt badeglade og været var glimrende.

Heller to dager i parken enn en dag på hvert sted. Er det snakk om temperaturer på 27+ hadde jeg vurdert badelandet, men det ser ikke ut til å være en reell problemstilling de neste ukene.

Vi hadde 2 dagers kombi og brukte noen timer på slutten av hver dag til badeland. Fikk likevel sett det meste i selve parken. Men det kommer kanskje an på hvor mange folk det er? Folkemengden var ikke enorm når vi var der.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no