Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Begynne med sang i voksen alder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-17, 23:56   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Begynne med sang i voksen alder?

Jeg har alltid likt å synge, og har egentlig alltid angret meg for at jeg ikke har sjekket ut om det virkelig er noe for meg. Jeg tør ikke å sjekke ut kor sånn uten videre siden jeg aldri har sunget i nettopp kor, men vurderer faktisk å melde meg på sangkurs en-til-en med sangpedagog. Problemet er at jeg aner jo ikke om jeg har en brukbar stemmer eller ikke og er jo litt redd for at dette skal bli fryktelig flaut. / /

Er det noen her som har gjort dette eller noe lignende? Jeg trenger litt oppmuntring, eventuelt realitetsorientering.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-17, 23:58   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Jeg har tatt noen timer privat hos en sangpedagog. Det var etter jeg begynte i kor, da, så jeg visste jo at jeg kunne synge noenlunde rent. Jeg ville lære litt mer om sangteknikk for å bygge mer på det vi lærte i koret.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 00:02   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Gjør et opptak av deg selv med feks Smule (app), så hører du om du har noe stemme. :reality check:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 00:07   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Å begynne med sangpedagog skal i alle fall IKKE være et problem. Jeg vil definitivt oppmuntre deg til å ta det steget! Så får du se om du etterhvert vil gå videre til korsang.

Selv har jeg hatt sang (i kor, sanggruppe og band) som hobby store deler av livet. Mine foreldre har alltid støttet meg, men de har selv aldri sunget i kor eller hatt sang som hobby på samme måte som meg. Men i fjor tok mamma (som er over 70!) motet til seg og begynne i et pensjonistkor. Hun elsker det!

Gjør det! Å synge, kanskje spesielt sammen med andre, kan være helt fantastisk.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 00:14   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Kjenner en som var anerkjent sangkordirigent for prisbelønnet kor i en mannsalder, og han sa at han kunne lære alle å synge hvis de sang rent (altså - kunne treffe tonene). Det tenker jeg mange vil kunne ha en viss formening om selv? Å ta noen timer er da fint og flott for alle, synes jeg. Uansett om man synger som ei kråke tenker jeg man kan ha utbytte av noen timer med sangteknikk, bare for å føle seg mer komfortabel med ulike typer allsang, og kunne treffe og holde tonene.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 01:56   #6
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Gjør et opptak av deg selv med feks Smule (app), så hører du om du har noe stemme. :reality check:

Hjelper jo heller lite hvis man er tonedøv... :P
Nei, seriøst: De aller fleste oppfatter sin egen stemme som fryktelig rar når de hører den tatt opp for første gang siden de hører den helt annerledes enn de til vanlig gjør, det er ikke en god test.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 01:58   #7
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

(altså - kunne treffe tonene). Det tenker jeg mange vil kunne ha en viss formening om selv?

Jeg har jobbet som karaokevert og svaret på spørsmålet er: Nei.
Eller jo, mange vil nok det, men jammen er det mange som selv tror de synger feiende flott men som torturerer enhver stakkar med et snev av gehør i lokalet.
(Gehør er ikke en fordel når man jobber som karaokevert, jeg lover.)

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:54   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Man trenger ikke ha en spesielt god stemme for å synge i kor, så lenge man ikke vil synge i et kor med store ambisjoner. Et alternativ kan være å finne et kor i nærheten, og høre om du kan få komme på en øvelse. Så kan du jo høre med dirigenten om hen kan høre på deg. Det har også vært (og er kanskje?) "Kan ikke synge"-kor en del steder som har vært beregnet på de som har vært usikre på å synge og egen stemme.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 10:24   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Det fins jo kor i alle slags størrelser og ambisjonsnivå. Jeg slår et slag for å finne et kor med plass til alle, de finnes over alt. Dersom du liker å synge, kan du finne stor glede i å synge med andre.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 10:48   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Gjør det! Søk litt rundt og finn en som jobber med amatører. Det er gøy. Og sangpedagoger jobber like mye med de som trenger det som de som er naturtalenter. Det skal mye til for å ikke kunne ha glede av å lære.

Kor er også veldig gøy.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:07   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Jeg begynte å synge i godt voksen alder. Og jeg anger på at jeg ikke begynte før. Jeg trodde aldri jeg hadde stemme til det. Bare gjør det!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:07   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Sangpedagogen jeg har gått til hadde et eget opplegg for helt ferskinger, til redusert pris attpåtil.
Eller så går det jo an å bare finne seg et kor? I Bergen, og flere andre steder har de kjørt Jeg-kan-ikke-synge-koret, som jeg har hørt gode ting om.
Google det, så ser du om det er noe slikt i nærheten av deg?

Hadde du bodd i nærheten av meg hadde jeg visst nøyaktig hvor jeg skulle sendt deg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:17   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Hjelper jo heller lite hvis man er tonedøv... :P
Nei, seriøst: De aller fleste oppfatter sin egen stemme som fryktelig rar når de hører den tatt opp for første gang siden de hører den helt annerledes enn de til vanlig gjør, det er ikke en god test.

Jeg syntes det. I mine kordager så fikk jeg skrelt av meg mye rart på denne måten. Forventet ikke at det låt smashing, men at jeg droppa å overdrive, trekke pusten på rare steder, gjorde ting som i mitt hode var fint men som i realiteten ikke var det osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:45   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Å ta opp seg selv er en veldig dårlig test. Jeg VET jeg har en god stemme og har tatt sangtimer, vært solist og generelt fått gode tilbakemeldinger i alle år. Allikevel synes jeg selv jeg høres veldig rar ut på opptak.

Eldste synger i et svært godt kor som ledes av en profesjonell utdannet (master fra musikkhøyskolen) sanger. Dirigenten synger inn stemmene på fil og legger ut på deres lukkede facebookgruppe, og digitalt opptak med mobil, avspilt på mobil blir ikke bra. Man får med seg melodien, men fylden og klangen plukkes ikke opp.

Bare begynn i nærmeste lavterskelkor som ikke har opptaksprøve. Kjeder du deg, går du videre til et proffere kor, er det nok, så blir du. Synger du fælt, så vil folk flytte segunna og/eller himle med øynene eller holde seg over det øret som er nærmest deg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 12:26   #15
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det. I mine kordager så fikk jeg skrelt av meg mye rart på denne måten. Forventet ikke at det låt smashing, men at jeg droppa å overdrive, trekke pusten på rare steder, gjorde ting som i mitt hode var fint men som i realiteten ikke var det osv.

Ja, jeg har også gjort det en del, men ikke for å finne ut om jeg kunne synge i utgangspunktet. Stor forskjell der, altså.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 18:03   #16
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Tusen takk for masse gode tips! Å ta opp seg selv og høre på skremmer meg enda mer enn å prøve med sangpedagog.

Veldig kjekt å høre at flere har begynt med dette uten å ha sunget noe særlig før. Jeg tror jeg må ta mot til meg. Jeg har brukbart gehør, og hører veldig greit om andre synger eller spiller falskt. Men det er noe annet å klare å høre om man selv synger falskt, synes jeg.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 21:54   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Kjør på! Jeg tror de fleste med nogenlunde gehør kan lære seg å synge med riktig trening.

Jeg begynte med spilletimer i voksen alder. Angrer ikke!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:00   #18
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Tusen takk for masse gode tips! Å ta opp seg selv og høre på skremmer meg enda mer enn å prøve med sangpedagog.

Veldig kjekt å høre at flere har begynt med dette uten å ha sunget noe særlig før. Jeg tror jeg må ta mot til meg. Jeg har brukbart gehør, og hører veldig greit om andre synger eller spiller falskt. Men det er noe annet å klare å høre om man selv synger falskt, synes jeg.

Har du gehør kan du lære å synge, kjør på!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:08   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har alltid likt å synge, og har egentlig alltid angret meg for at jeg ikke har sjekket ut om det virkelig er noe for meg. Jeg tør ikke å sjekke ut kor sånn uten videre siden jeg aldri har sunget i nettopp kor, men vurderer faktisk å melde meg på sangkurs en-til-en med sangpedagog. Problemet er at jeg aner jo ikke om jeg har en brukbar stemmer eller ikke og er jo litt redd for at dette skal bli fryktelig flaut. / /

Er det noen her som har gjort dette eller noe lignende? Jeg trenger litt oppmuntring, eventuelt realitetsorientering.


jeg har gjort det og det er så moro!

Sangpedagoger er ikke bare for dem med god stemme. Sangteknikk kan læres, som det meste annet, av en god lærer og med mindre du er fullstendig tonedøv vil en pedagog kunne hjelpe deg til å bli bedre og gi deg gode teknikker som gjør det enda mer gøy å synge!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:12   #20
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Begynne med sang i voksen alder?

Går og lurer på det samme selv. Noen som vet om en flink pedagog i Oslo vest/sentrum?

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no