Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 15:11   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Oi, det var konstruktivt

Så det er med andre ord helt uproblematisk at det verserer utrop som dette på fb

Du må gjerne mene jeg er dum som et brød, og kanskje har du rett også. Men jeg savner faktisk at Humanetisk forbund reagerer og tar til motmele, eller i det minste viser et visst livstegn i den debatten for faktisk foregår på sosiale medier.

På deres side (www.human.no) står det relativt svart på hvitt at dette er deres ønsker. Uten at det er noe galt i det. Det er deltagelse i debatten jeg savner, ikke en fordømmelse av hva de står for.

Selvsagt er det ikke greit med rasisme. Mener du det er humanetikernes ansvar?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 15:15   #22
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Jeg synes det er akkurat like lite logisk at både muslimer og human-etikere og andre religiøse grupper skal dementere vrøvl fra brunskjorter. Det fortjener ikke å tas seriøst på en flekk. Det bør selvsagt motsies av alle som ser det, deg inkludert, men at man skal "gå ut med et dementi" ser jeg virkelig ingen grunn til.

Ikke skjønner jeg hvorfor akkurat human-etikere skulle ha noe større ansvar for dette enn andre grupper heller.

Jeg anbefaler deg å slette folk som bedriver forsøpling fra vennelista og gi dem klar beskjed om hvorfor.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 15:17   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Neida, det er ikke idiotisk å tenke at HEF er humanister. Men det er ikke likhetstegn mellom HEF og humanisme. Og det er faktisk ikke noen motsetning mellom det HEF ønsker av religionsfrihet, og utøvelse av juletradisjoner. Men jeg skjønner ikke hvorfor HEF skal dementere noe som påstås at muslimer er støtt av? Jeg regner med at muslimer ikke blir støtt av julefeiring jevnt over. Mange tar sågar til seg en del av tradisjonene selv også. Men hvem som skal ut og dementere? Trengs det kanskje en pakistansk familie i mariusgensere som pynter juletreet med norske flagg..?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 15:24   #24
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Mener du at HEF skal gidde å kommentere det vrøvlet du refererer til over her, og lignende søppel som sirkulerer på sosiale medier? Jeg stiller meg bak Shutes forslag, kvitt deg med noen venner.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 15:30   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Til prikken din, Floksa. Du må gjerne mene at jeg er slem. Men jeg ble faktisk rasende av innlegget ditt. Det henger jo ikke på greip, og du fremstår som nettopp dum.

Hvorfor skal humanetikere dementere at en annen religiøs gruppe ønsker å avskaffe jula? Er det humanetikernes feil at det finnes rasister? Det er virkelig ikke spesielt snilt å mene det heller.

Hvorfor skulle humanetisk forbund være til stede med en motdemonstrasjon? Var det andre trossamfunn? Kan det tenkes at det fantes humanetikere blant de som faktisk var der?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 19-12-12 kl 15:38.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 15:37   #26
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Beklager Floksa. Men dette faller på sin egen urimelighet. Noen er dumme og har lyst til å være sinte.

Hverken muslimer eller humanetikere eller andre ikke-kristne ønsker å avskaffe julen. Jeg kan selvsagt sette på meg et stort skilt og si "Jeg er norsk og ikke muslim og jeg liker likevel ikke julegudstjenester", men jeg tror ikke at det spiller noen rolle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 16:17   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg digger tilbakemeldingene som kommer på fp. Man kan jo bli forvirret av mindre

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 16:21   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Tja. Vanskelig å si? Om man skal dementere noe kommer jo i utgangspunktet ut på hva man tror folk mener. Hvis man går ut i media og dementerer noe som ingen har hørt om (jeg hadde ikke hørt om det HI refererer til), så skaper man jo mer blest om dette. Hvis det derimot er noe som mange tror på bør man jo gå ut med et dementi (for sin egen del).

Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle det å "ta ansvar", fordi grunnen til at man dementerer noe er vel helst at man vil hindre ryktet sitt i å bli svertet? (Man tar jo i og for seg ansvar for seg selv, men som oftest bruker man ikke ordet ansvar, forpliktelse etc når man gjør noe som er rettet mot seg selv. Tror jeg må ha en spinoff på flisespikkerforumet)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 19-12-12 kl 16:35. Årsak: flisespikker forumet -> flisespikkerforumet
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 16:30   #29
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Floksa, jeg lover deg, de aller fleste av oss som arrangerte og var med på folkefesten mot rasisme på Grønland i helgen var humanister. (Markeringen som var en motreaksjon mot Norwegian defence league).

Men jeg kunne ikke annet en å merke meg fraværet av kristne og ikke minst, hvor var bøndene?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 19-12-12 kl 23:08.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 16:32   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Jeg har heller ikke hørt om disse tingene før jeg leste det her, og tenker at å gå offentlig ut og si noe om det vil være å skape mer interesse rundt det, som him sier.

Det er uansett merkelig å kalle det å dementere. Hvis det var mange som påstod at Human-Etisk Forbund gikk inn for å avskaffe julen, så kunne de jo velge å gå ut og dementere det. Men man dementerer jo ikke typisk uttalelser som ikke angår en selv i det hele tatt.

De kunne såklart gått ut og tatt avstand fra urimelige og stygge påstander. Men jeg kan ikke se at dette er noe de skal ha noe ansvar for. Det er jo godt mulig en del av medlemmene deltok i motdemonstrasjonene som nevnes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:22   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor skal humanetikere dementere at en annen religiøs gruppe ønsker å avskaffe jula? Er det humanetikernes feil at det finnes rasister? Det er virkelig ikke spesielt snilt å mene det heller.


Hæ?
Det er da vitterligen humanetikerene som ønsker å avskaffe alt som har med den relgiøse delen av jula å gjøre, i skole/barnehage.
Og ja, jeg mener HEF er ryggløse og tildels feige som ikke fronter sitt syn og tar ansvar for at det er DE som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de kristene før maten sangene.
Jeg savner å se lederen i HEF over hele forsiden av VG, og med overskriften "jeg vil ha julegudstjenesten ut av den norske skole".

Det hadde vært spenstig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:24   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Floksa, jeg lover deg, de aller fleste av oss som arrangerte og var med på folkefesten mot rasisme på Grønland i helgen var humanister. (Markeringen som var en motreaksjon mot Norwegian defence league).

Jeg spurte meg selv hvor de kristne og ikke minst hvor bøndene var?

Jeg deltok mentalt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:30   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hæ?
Det er da vitterligen humanetikerene som ønsker å avskaffe alt som har med den relgiøse delen av jula å gjøre, i skole/barnehage.
Og ja, jeg mener HEF er ryggløse og tildels feige som ikke fronter sitt syn og tar ansvar for at det er DE som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de kristene før maten sangene.
Jeg savner å se lederen i HEF over hele forsiden av VG, og med overskriften "jeg vil ha julegudstjenesten ut av den norske skole".

Det hadde vært spenstig.

For det første: lederen av HEF har sagt mange ganger at de ønsker julegudstjenesten ut av skolen.
For det andre: HEF har ikke redaktøransvar for VG.
For det tredje: Det er ikke HEF som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de "kristene før maten sangene" som du kaller det.
For det fjerde: Mener du at det er humanetikernes feil at rasistvennene dine på Facebook feilaktig tror det er muslimene som ønsker å fjerne den kristne jula?
For det femte: tror du virkelig HEF vil fjerne den kristne jula?

Da står jeg virkelig ved brødspørsmålet mitt, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:32   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hæ?
Det er da vitterligen humanetikerene som ønsker å avskaffe alt som har med den relgiøse delen av jula å gjøre, i skole/barnehage.
Og ja, jeg mener HEF er ryggløse og tildels feige som ikke fronter sitt syn og tar ansvar for at det er DE som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de kristene før maten sangene.
Jeg savner å se lederen i HEF over hele forsiden av VG, og med overskriften "jeg vil ha julegudstjenesten ut av den norske skole".

Det hadde vært spenstig.

Det du skriver her gir ikke mening for meg. Fjernet hva, fra hva da? Eller jo, når jeg ser nærmere på det du skriver:ja, de ønsker selvsagt å ta ut de forkynnende elementene av julefeiringen på skolen og barnehagen, det betyr da ikke at de eller muslimer eller andre av andre religioner nødvendigvis blir støtt av kristne julesanger eller ei julekrybbe sånn ellers. Det er så vilt og ekstremistisk at jeg har ikke ord. Og du tror at vanlige muslimer eller humanetikere faktisk mener dette?
Jeg husker en ansatt i vår barnehage ble støtt av at det ble sunget en muslimsk sang i anledning eid, og gikk til lokalavisa. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener at HEF skal ta noe ansvar, og hva de eventuelt skulle gjøre, i retning av hva da?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:33   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For det første: lederen av HEF har sagt mange ganger at de ønsker julegudstjenesten ut av skolen.
For det andre: HEF har ikke redaktøransvar for VG.
For det tredje: Det er ikke HEF som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de "kristene før maten sangene" som du kaller det.
For det fjerde: Mener du at det er humanetikernes feil at rasistvennene dine på Facebook feilaktig tror det er muslimene som ønsker å fjerne den kristne jula?
For det femte: tror du virkelig HEF vil fjerne den kristne jula?

Da står jeg virkelig ved brødspørsmålet mitt, gitt.

Du greier ikke å gjennomføre uten personangrep du?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:36   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du greier ikke å gjennomføre uten personangrep du?

Jo, det greier jeg helt fint. Men uvitenheten din, fordommene dine og de totalt far out beskyldningene dine gjør meg skikkelig opprørt. Og da reagerer jeg. Kunne sikkert gjort det mer elegant, men jeg er faktisk ekstremt sint på deg akkurat nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:40   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, det greier jeg helt fint. Men det er faktisk det du driver med også. Og uvitenheten din, fordommene dine og de totalt far out beskyldningene dine gjør meg skikkelig opprørt. Og da reagerer jeg. Kunne sikkert gjort det mer elegant, men jeg er faktisk ekstremt sint på deg akkurat nå.

?
Fordommer? Mot hvem og hva?

Hva er det du leser egentlig?

Jeg savner at det blir pekt på hvem som ønsker kristene julesanger og julegudstjenestene ut av skolen. Og det er HEF og mange ikkeorganiserte ikkerelgiøse. Og det er det ikke noe galt med. Men jeg synes det er veldig lite synelig i debatten at det er denne gruppen dette presset kommer fra, ikke fra andre relgiøse grupper. Er det fordomsfullt? Virkelig?
Er det et personangrep på deg? Har jeg antydet at du er dum?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:47   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Hovedinnlegget ditt ga inntrykk av at det gjaldt julefeiringen generelt, ikke bare det som foregår på skolen:

Opprinnelig lagt inn av Floksa

muslimene som vil avskaffe den norske julen og avkristne julesanger, avskaffe julegudstjenestene osv.

Ingen i HEF vil jo avskaffe den norske jula og avskaffe julegudstjenester eller avkristne julesanger (annet enn for eget bruk, går jeg ut fra). Hvis noen av FB-vennene dine tror det, er jo det synd. Det spiller kanskje en rolle hvem som mener at forkynning bør ut av skolen, for rasismen sin del, men det bør jo ellers ikke ha noe å si, det prinsipielle ståstedet gjelder jo religionsfrihet, enten man er muslim, kristen eller humanetiker (eller ingen av delene). Og hvis noen lever med slike vrangforestillinger som de FB-vennene dine, så er jo det viktigste at vennene deres (som deg, feks) opplyser om hvorfor de har misforstått, og at det noen mener, faktisk er at kristen julegudstjeneste er noe som bør gjøres på fritida, men at alle er frie til å feire jul akkurat hvordan de vil. Det synes jeg ikke er noe kontroversielt, i alle fall.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 17:58   #39
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Kanina, jeg har da vitterlig omtalt den siterte setning som vrøvl. Så at noen skal være sint på meg for det kan jeg nesten ikke ta ansvar for. Jeg er klinkende klar over hva HEF ønsker og at de ikke på noen måteavskaffe jula i sin helhet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 18:07   #40
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?

Hva er å demantere?
Og det spørsmålet er til Floksa.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no