Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 20:07   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Er veldig flink til å kildesortere (sorterer alt i grunnen, også plast, batterier, lyspærer, glass osv).

Kjøper lite klær, yngste arver utrolig mye. Jeg gir videre klær til venners barn, UFF og Ukraina.

Kollektiv transport er ingen mulighet da det ikke går buss til jobb. Har bhg ved siden av jobb, så et stopp bare. Eldste går til skolen.

Kan bli flinkere til å planlegge mathandlingen mer og spiser mer restemat, men vi er på god vei.

Forsøker å kjøpe skikkelige leker og gaver.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:56   #42
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Jeg vet ikke helt.
Hva er det største miljøsvinet?

Kua?Reka?Palmeoljen?Bilen?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:12   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er det å spise elgkjøtt bra eller dårlig for miljøet?

Kommer an på hva du definerer som miljøet. Jeg vil si det er mye bedre enn kjøtt fra tamdyr, men ikke på grunn av forurensning, men fordi at tamdyr "fortrenger/bruker opp" areal som kunne vært brukt til dyrkning av korn, grønnsaker. I tillegg så trenger elgstammen i Norge jegre - fordi det ikke finnes natulig seleksjon pga mangel på ulv. Men om det kan defineres som miljøvennlig er jeg mer i stuss om. Vet ikke helt hvilken skade en for stor elgstamme kunne ha gjort?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:19   #44
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Jeg bare lurer på hvorfor det er så fy-fy å spise scampi? Vi spiser ikke så mye skalldyr her i huset, og når vi gjør går det helst i reker så jeg føler meg ikke truffet altså.

Men for å svare på spørsmålet så skal vi fortsette med:
- Gå eller reise kollektivt (Vi har ikke bil uansett)
- Resirkulere
- Kjøpe brukt og gi bort eller selge det vi ikke trenger
- Kjøpe kortreiste grønnsaker (Får de levert hver uke)

Det var det jeg kom på i farten.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:23   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

TwinFusion: her kan du lese om scampi: http://www.gronnhverdag.no/nor/Mat-d...iljoeproblemer

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:25   #46
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Scampioppdrett ødelegger mangroveskog som er unik og viktig for folka som bor de, trålene ødelegger korallrev mm: http://www.gronnhverdag.no/nor/Mat-drikke/Scampi

Grønn hverdags nettsider har mange gode tips til enkle forandringer man kan gjøre i hverdagen for å leve litt mer miljøvennlig.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:26   #47
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Litt for sein.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:30   #48
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Kildesortering er vi allerede ganske flinke på og vi kaster veldig lite mat. Det jeg ønsker å jobbe mer med framover er å ikke kjøpe unødvendige ting/klær/sko og å lete etter brukt hvis det er nødvendig. Jeg kjøper idag mye økologisk mat, men jeg ønsker å bli mer bevisst på å kjøpe kortreist mat.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:35   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

men jeg ønsker å bli mer bevisst på å kjøpe kortreist mat.

Jeg tror ikke alltid kortreist er best. Andre land kan ha bedre forhold for dyrking og oppdrett enn vi har her, som veier opp for de miljømessige reisekostnadene. I tillegg er det svært viktig å støtte oppom bærekraftig utvikling i andre land, både med tanke på miljø, kultur og utvikling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:37   #50
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

TwinFusion: her kan du lese om scampi: http://www.gronnhverdag.no/nor/Mat-d...iljoeproblemer

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Scampioppdrett ødelegger mangroveskog som er unik og viktig for folka som bor de, trålene ødelegger korallrev mm: http://www.gronnhverdag.no/nor/Mat-drikke/Scampi

Grønn hverdags nettsider har mange gode tips til enkle forandringer man kan gjøre i hverdagen for å leve litt mer miljøvennlig.

Se der ja. Da lærte jeg noe nytt i dag og. Takk, takk begge to.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:40   #51
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke alltid kortreist er best. Andre land kan ha bedre forhold for dyrking og oppdrett enn vi har her, som veier opp for de miljømessige reisekostnadene. I tillegg er det svært viktig å støtte oppom bærekraftig utvikling i andre land, både med tanke på miljø, kultur og utvikling.

Men hvordan vet man når/om det veier opp for de miljømessige reisekostnadene? Jeg tenker at hvis melka kjører halve landet rundt for å komme til det meieriet som produserer økologisk ost så kjøper jeg heller ost fra en lokal produsent. Jeg tenker også at hvis det økologiske fôret flys halve jorda rundt for å produsere økologiske kyr her til lands så kjøper jeg heller vanlig norsk storfekjøtt siden jeg ihvertfall vet at norske husdyr vokser opp i bra forhold sammenlignet med veldig mange andre land.
Men jeg kan ikke mye om dette altså og tar gjerne imot innspill på når det kan være til det beste å kjøpe langreist mat.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:48   #52
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I mine øyne finnes det lite som er viktigere enn miljøet, iallfall hvis man har et mer langsiktig perspektiv enn et år fram i tid. Jeg tror iallfall at holdninger i forhold til forbruk (hvor mye og hvilke varer vi kjøper) og hvilken transportmidler vi bruker (og hvor mye) har utrolig mye å si. Når vi vet at vi måtte hatt en god del flere jordkloder hvis alle skulle handlet slik vi gjør i Norge, synes jeg det blir mer enn litt spesielt å høre "det klarer jeg ikke å engasjere meg i."

Det triste er jo at det nok er mange som meg. De som svarer i slike tråder er jo ofte de som bryr seg. Bare tenk på Olsen over gata, med SUVen, han gir nok hvertfall beng. Dessverre.

Og her kommer resten av det jeg tenkte, måtte bare putte i en smokk:

Likevel, selv om vi ikke bryr oss, så gjør vi jo mye av det som er nevnt i tråden. Vi har bare en bil selv om vi trenger to, vi kjøper mye brukt og lite nytt, vi lager mat fra grunnen, vi velger kortreist og økologisk og sikkert mange andre ting. Forskjellen er vel bare at vi ikke gjør det for å spare miljøet i den grad at vi reflekterer over hva vi kan gjøre for kloden vår. Å ikke bry seg gjør deg ikke automatisk til en miljøversting. Heldigvis.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav

Sist redigert av Einhyrningur : 01-01-13 kl 21:56.
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:55   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det triste er jo at det nok er mange som meg. De som svarer i slike tråder er jo ofte de som bryr seg. Bare tenk på Olsen over gata, med SUVen, han gir nok hvertfall beng. Dessverre.

Da er det ditt ansvar å skjerpe deg. Eller driter du i ungene dine? Det er jo det som er konsekvensen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:59   #54
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er det ditt ansvar å skjerpe deg. Eller driter du i ungene dine? Det er jo det som er konsekvensen.

Jeg måtte putte i en smokk midt i innlegget, så dette skrev jeg etterpå.

Sitat:

Likevel, selv om vi ikke bryr oss, så gjør vi jo mye av det som er nevnt i tråden. Vi har bare en bil selv om vi trenger to, vi kjøper mye brukt og lite nytt, vi lager mat fra grunnen, vi velger kortreist og økologisk og sikkert mange andre ting. Forskjellen er vel bare at vi ikke gjør det for å spare miljøet i den grad at vi reflekterer over hva vi kan gjøre for kloden vår. Å ikke bry seg gjør deg ikke automatisk til en miljøversting. Heldigvis.

Og så klart driter jeg i ungene mine. Hva ellers?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 08:34   #55
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Men hvordan vet man når/om det veier opp for de miljømessige reisekostnadene? Jeg tenker at hvis melka kjører halve landet rundt for å komme til det meieriet som produserer økologisk ost så kjøper jeg heller ost fra en lokal produsent. Jeg tenker også at hvis det økologiske fôret flys halve jorda rundt for å produsere økologiske kyr her til lands så kjøper jeg heller vanlig norsk storfekjøtt siden jeg ihvertfall vet at norske husdyr vokser opp i bra forhold sammenlignet med veldig mange andre land.
Men jeg kan ikke mye om dette altså og tar gjerne imot innspill på når det kan være til det beste å kjøpe langreist mat.

Det kommer an på hvilke råvarer en snakker om. F.eks. så er det ikke så lett å dyrke tomater her til lands pga den korte sommeren og den ustabile varmen. Derfor har en drivhus, men drivhus krever energi - mye energi. Av den grunn kan det være mer miljøfiendtlig å kjøpe norsk og kortreiste tomater enn tomater fra andre plasser der man ikke må bruke drivhus. Dette er litt skummelt å si høyt pga "godt norsk", "kortreist mat", osv.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:22   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.398
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Likevel, selv om vi ikke bryr oss, så gjør vi jo mye av det som er nevnt i tråden. Vi har bare en bil selv om vi trenger to, vi kjøper mye brukt og lite nytt, vi lager mat fra grunnen, vi velger kortreist og økologisk og sikkert mange andre ting. Forskjellen er vel bare at vi ikke gjør det for å spare miljøet i den grad at vi reflekterer over hva vi kan gjøre for kloden vår. Å ikke bry seg gjør deg ikke automatisk til en miljøversting. Heldigvis.

Og så klart driter jeg i ungene mine. Hva ellers?

Men det var akkurat den reaksjonen du håpet på å provosere fram, ikke sant? Hvis ikke hadde du skrevet nettopp dette i det første innlegget ditt. Jeg er ikke så begeistret for den type retorikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:25   #57
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det var akkurat den reaksjonen du håpet på å provosere fram, ikke sant? Hvis ikke hadde du skrevet nettopp dette i det første innlegget ditt. Jeg er ikke så begeistret for den type retorikk.

Nei, jeg tenkte bare ikke over det før jeg så svarene. At noen kom til å bli provosert falt meg faktisk ikke inn.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:25   #58
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Det kommer an på hvilke råvarer en snakker om. F.eks. så er det ikke så lett å dyrke tomater her til lands pga den korte sommeren og den ustabile varmen. Derfor har en drivhus, men drivhus krever energi - mye energi. Av den grunn kan det være mer miljøfiendtlig å kjøpe norsk og kortreiste tomater enn tomater fra andre plasser der man ikke må bruke drivhus. Dette er litt skummelt å si høyt pga "godt norsk", "kortreist mat", osv.

Jeg tror at det etterhvert vil tvinge seg frem en miljømerking som er mer overordnet enn den vi har. Jeg har inntrykk av at det blir mer og mer "autorisert" merking av mat. Litt klønete forklart, men ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:33   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

Jeg har en mann som tar fly til jobben, så vi er jo så langt på minussiden som det går an å komme. Men ellers:

Jeg skal bli mer bevisst på ting jeg bør gjøre/ikke gjøre
Planlegge matinnkjøp for å unngå kasting
Kjøpe mindre. Av alt.
Bruke nærområdet mer i helgene, i stedet for å kjøre andre steder.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:36   #60
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?

I år har jeg dårligere samvittighet enn ellers.
Vi har bestilt tre utenlandsreiser med fly ...

Det er så fordømt vanskelig å ta de fornuftige valgene når valgmulighetene er der. Og når "alle andre gjør det" og min innsats bare blir et lite spytt i havet, så blir det enda verre. Jeg er så for sterke statlige reguleringer som hjelper oss til å ta de riktige valgene.

Men det jeg gjør/skal gjøre:
- fortsette kompostering
- fortsette kildesortering
- sykle til jobb fra høsten av, når jeg ikke må levere i bhg
- fortsette å sykle/trikke med familien så ofte som mulig når vi skal til byen/besøk
- bruke opp den gamle bilen vår og så velge en bil som forurenser lite til bil å være
- bevissthet rundt hva vi trenger/handler

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no